Moderkort sönder på Laptop

Diskussion i 'Off Topic' startad av Andreas.a, 13 december 2011.

1. andysign

andysign Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab4 10.1
    Torx har jag haldrig behövt använda, om du inte vill se hur en hdd ser ut inuti ^^
    Men på 4 hp, 2 compaq datorer jag lekt med så har det bara varit stjärnskruvmejsel, på alla skruvarna (chassi och hdd hållaren)

2. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

MBP är den enda jag stött på som hade torx men det var för att få bort hållarna på sidan av hddn så den kunde få plats i dockan, att få loss den ur datorn var stjärnkruvmejsel.
    En hp och en packard bell har jag plockat isär, bara stjärnskruvmejsel på båda.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

3. fremar

fremar Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    838
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Realme GT Master Edition
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Hade ett kasst nvidia chipp på vår laptop i höst, plockade isär skiten och värmde chippet med varmluftspistol i några minuter. Sen fungerade den igen i nån månad, men la av igen så jag köpte en ny istället. Kunde beställa nytt moderkort med annat grafikchipp som inte ska ha fabrikationsfel för en 1000 på ebay om man vill.

4. Andreas.a

Andreas.a Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag tänkte att jag skulle träna lite innan jag får min laptop tillbaka med att plocka ut hårrdisken och lägga i en kabinett. Jag tog ut disken från min stationära dator som varit paj i typ 1 år och la in den i en kabinett. När jag sedan ansluter den till min andra laptop så kommer disken fram men det står att den behöver formateras och att all data kommer att raderas men det vill jag ju inte. Kan man göra något åt saken förutom att formatera och förlora alla filer?

5. Zerge

Zerge Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    545
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    Skapa en bootbar Puppy Linux skiva och boota med den. Öppna sedan disken i Puppy Linux.

Sent from my X8 using Tapatalk

6. Zooklubba

Zooklubba Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.199

MINA ENHETER

Du kan göra som devstaff nämnde men ett annat smidigt sätt är att ladda ner VirtualBox från sun och ladda ner en ubuntudist. Antagligen är det windows som tycker disken är för skadad. Formaterar du kan man säga att du blir av med datan.

För att förklara bättre så raderar du bara indexen om att och var filerna finns på hårddisken när du formaterar och det finns verktyg för att återskapa även formaterade diskar.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

7. Andreas.a

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag formatera disken och allt gick bort men det spelar ingen roll för jag hade inget intressant på den. Väntar bara på att min bärbara ska komma hem och sen får vi se vad som händer. Tack för tipsen.

8. Andreas.a

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vill tacka för alla tips. Det gick jättebra och var verkligen enkelt,nästan för enkelt. Nu har jag alla filer på min nya Laptop :).