Möjligen klantat mig....?

Diskussion i 'Google Pixel 9 / Pixel 9 Pro' startad av Salvion, 10 sept 2024.

1. Tripod

Tripod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    477
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    En generell reflektion om att lösningen med att öppna "tray" med verktyg: har en moto g84 (som förvisso inte är begåvad med 5 mikrofoner i varje väderstreck, dock en sekundär upptill, så ingen risk för fel, eh, hål), och jag tyckte vid första försök, av ovana, att det var lite pyssel att öppna med verktyget. Ingen solid känsla, som om verktyget mötte en metallplatta eller dyl. Snarare ngt halvmjukt gummiartat membran, där det visade sig att man fick trycka till rätt rejält, längre än förväntat, och att "verktyget" närmast fastnade i vad det nu var den mötte, innan facket öppnade sig. Till del kan sådant bero mindre individuella skillnader, att något fortfarande är sprillans nytt, samt om facket/tray är försedd med ngn liten gummilist. Även om det sällan motioneras/används, dock något större sannolikhet om även används för microSD, så är det lite rutten teknik enligt mig (om tillverkaren gjort dålig implementering).

På t.ex. en Sony, säg Xperia 1, är det bara att öppna facket för SIM/microSD med nageln, å dessa är ändå IP 65-68-klassade å hyfsat premium.

Kristy gillar detta.
  2. ajo.lill

ajo.lill Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    628
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    En liten relaterad tidbit om detta nu mycket klassiska misstag:
    Köpte en Samsung S24 åt tjejen, och plasten på framsidan har nu två symboler:

En som visar att man ska sätta verktyget där för att få ut SIM tray
    En som visar att man INTE ska sätta verktyget där (vid mikrofonen)

Kristy och bernard gillar detta.
  3. Carlstein

Carlstein Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Kul att vid köp av min S24 så stoppa jag in den i fel hål ändå sen såg jag bilderna på plasten haha