Problem: Molnsync tömmer batteriet

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av jogge, 19 okt 2015.

  1. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Jag har inte min g watch r med mig på jobbet utan den ligger hemma och jag har därför haft molnsyncronisering på. Dock har jag den senaste veckan märkt att batteriet på mobilen går åt med en rasande fart och den sänder mobildata typ var 5:e sekund.
    Efter diverse felsökning slog jag av molnsyncroniseringen i wear appen och då slutade den sända. Jag har inte forskat vidare utan låter det vara av bara, men om någon annan haft samma problem och kommit på någon bättre lösning är jag intresserad.
    Annars vill jag tipsa om att detta tydligen kan bråka.
     
  2. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    847
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jag stängde av molnsynk då det gav massor av bekymmer, batterikonsumtion var ett av dem men även problem med att den tappade bluetoot till telefonen titt som tätt, utan att ge särskilt mycket tillbaka...
     
  3. jogge

    jogge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2012
    Inlägg:
    762
    Mottagna gillanden:
    493

    MINA ENHETER

    Allt funkade bra för mig tills för en vecka sedan, det kom en uppdatering på wear appen då och antingen syncar den betydligt oftare nu eller blev nåt fel. Jag ska prova igen senare.

    Finessen, tycker jag, är att man kan lämna mobilen i hallen och ändå få aviseringar till klockan fast bluetooth inte når i hela huset.