Sådär då har jag fått telefonen, fick den igår men hann inte ens starta den igår pga sjuka barn hemma.
Bygget känns väldigt stabilt inget knak eller brak nånstans och den är mjuk och skön att hålla i. Påminner extremt mycket om min moto x men med sin lite tjockare design är den skönare att hålla speciellt med den gummerade baksidan. mottagning wifistabilitet osv är mycket bra och när jag tjockade in en installation av över 100 apps direkt gick det som en dans och telefonen blev inte ens varm undertiden.
Upplever skärmen som responsiv och bra men det är ju då 720p ist för 1080 och även en IPS panel.
Där känns det lite tråkigt jämfört med min amoled på moto x... jag har alltid gillat amoled mycket mer men det är absolut inget problem mer än ett ilands-problem
Mycket smidigt flytande interface inga hickups alls det känns och beter sig som ett flaggskep där jag kan tänka mig att den enda begränsning man kommer känna ligger i spelen dvs spelen jag aldrig spelar iaf
Kameran är fan ljusår bättre än förr även om inomhus är rätt drygt att fota i men det är inget jag eg stör mig på jag fotar oftast när jag är ute på galej och det var inget jag hade förväntat mig skulel bli ruskigt bra på en telefon för dryga 2000 kr.
Batteritid är ju omöjligt att säga nånting om men med skärmen på i 1.5 timme och då installerat alla appar samt confat program och startat ditten och datten hade jag 78% kvar det känns bra i min bok. Räknar med 4h skärmtid med mitt användändarmönster och det är väldigt bra tycker jag.
Laddtiden har fått kritik för att vara seg i swedroids test men med en bättre laddare som inte är 1A som de använde så tycker jag inte alls att det är sämre eller bättre än något annat och då inte heller ett problem.
Ljudet i högtalaren känns helt ok faktiskt över förväntan, återigen inget jag bryr mig om eg jag lyssnar via hörlurar eller ut genom min sony sb5-speaker.
Ljudet under samtal låter bra jag är mycket nöjd.
Det är en budget-telefon men känns och upplevs som mer. jag tror att jag skulle vara beredd att likställa den med en LG G2 fast med lite mer robust känsla kanske. Ett bra köp för den som inte stirrar sig blind på specs och som är en hardcore gamer eller någon som måste ha det absolut bästa kameramässigt.
Utomhus när jag tog kort med min iphone 5s och enna så tyckte jag korten utan problem kunde likställas eller tom vara bättre så det är väl ett helt ok betyg?
Jag är nöjd och känner att jag gjort ett bra köp.
Nu återstår väl bara vad man ska göra med sin moto x 2014

Click to expand...