Motorola Atrix - svårt att inte bli imponerad

Diskussion i 'Atrix' startad av userv, 6 jan 2011.

1. backe5

backe5 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jodå, kan gärna dela med mig lite info när jag sitter vid datorn imorgon, vad vill du/ni veta?

/A

2. Carl

Carl Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

allt..:)

3. Rikko

Rikko Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Vad fick du ge för telefonen i NYC?
    Behövde du betala "sales tax"? I så fall, hur mycket var den?

Verkar det som det är mycket AT&T-skräp på telefonen?
    Kommer du roota den? Har du kanske redan? Hur funkade det?
    Ja, berätta massor...vi vill veta allt! :)

4. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

kommer den fungera i sverige??? trodde inte at&t mobiler fungerade i sverige??

5. backe5

backe5 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag kan börja med att säga att den fungerar väldigt bra i sverige, jag kör på Telia och det är inget problem, enda är väl att man måste lägga in apn:erna manuellt för att köra datatrafik över mobila nätet. MEN, även för att den ska fungera så måste man ta bort operatörslåset då det såvitt jag vet bara är AT&T som säljer den än så länge, eller den säljs på fler ställen men bara låst till AT&T. Jag köpte den lite på vinst och förlust då tjejen på Radioschack ville ha 85$ för att hjälpa mig ta bort det, ville inte betala det så tänkte att antingen hittar jag ett billigare sätt eller så har jag den dyraste mp3spelaren :) På flygplatsen på väg hem så satt jag och kollade och hittade cellunlock.net vilket fungerade bra och inte blev så dyrt. Kolla på XDA, där ligger det mer info om rabattkoder och sånt, men det verkar som att dom olika sidorna som erbjder detta är av varierande kvalitet...

Priset blev 599$+ca50$skatt och 7,5$ för upplåsning, hamnade totalt på ca 4250kr om jag kommer ihåg rätt från kreditkortsutdraget. Jag läste runt lite innan jag köpte den och såg att en del sa att dom trodde att man kunde köpa för 499$ på walmart och AT&T m.m., men när jag kollade på walmart så hade dom den inte, och på AT&T så fick jag inte köpa den utan abbonemang trots att det ser ut som att dom ska göra det på hemsidan, det var bara ett jämförelsepris? Så som jag sa tididgare, det blev Radioschack för min del, men den fanns även på Best Buy till samma pris.

Vad gäller bloatware från motorola och AT&T så har det som jag velat ta bort bara varit appar som inte är installerade som system, så det är bara att avinstallera som tur är, för det är ganska mycket skräp "out of the box"...

Är man ute efter en bra kamera så är detta en besvikelse, jag tror och hoppas att det kommer en mjukvaruuppdatering som fixar detta då hårdvaran ska vara ganska bra.

Jag har inte rootat ännu, men det är bara en tidsfråga, men vill vänta lite iom att jag ser att customromarna just nu har lite brickningsrisker om man har dåligt tålamod vid ombootning och sånt, vilket jag har ;-) Sen är det förknippat med lite besvär att få tag på en ny, så jag överlåter kamikazetestandet på dom som kan och har möjlighet att få tag på en ny...

Jag vet inte om det är något mer någon vill veta, bara skriv så försöker jag berätta så gott jag kan :)

/A

poipen, Rekcus, Cylon och 3 andra gillar detta.
  6. hamlon

hamlon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

@backe5 -> Skulle du kunna, om du har, testa att köra en vanlig 720/1080 mkv film och spela upp på tv'n via HDMI?

OT -> från moto idag, kanske har behandlats tidigare i tråden..

Thank you for contacting Motorola.

With regards to your recent inquiry, we are not in a position to confirm that Motorola Atrix is going to be released in Sweden.

For any further assistance or information please do not hesitate to contact us again, quoting your Customer Reference number.

Thank you for allowing us to be of service to you.

Kind regards,

Motorola Mobile Devices Contact

7. backe5

backe5 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag testar det om en stund med mkv-filer, är hemma med sjukt barn som inte verkar vilja dela med sig av tv:n...
    --------------------
    Nu har jag testat och tyvärr så fungerade det inte med dom 2 filerna som jag testade med och som jag vet fungerar när jag kör med xbmc från mitt mediacenter, googlade lite och som jag förstod det så stöder stock atrix alla H.264-format, bara baseline eller något sånt? Jag har inte så stor koll på det, men om någon vet vad det är för skillnad och om det är lätt att konvertera eller vet om det finns någon fil att få tag på i det formatet så kan jag testa igen.

Det gick hursomhelst smidigt att köra igång, när jag satte i sladden så kom det upp en ruta om jag ville köra på mobilen eller köra igång mediacenter på tv:n, sen så finns det ett gui på mobilen för att styra mediacenter på tv:n, smidigt och bra.

Jag vet däremot att jag kollade på hd-film på AT&T-affären, tror det var 1080P och filmen var birds eller något sådant, man fick se nån papegoja eller nåt som rörde sig i närbild med mycket färger och bra detaljer, då såg det ut att vara riktigt bra flyt på det, men samtidigt så är det en demofilm så hur det är på 'riktigt' vet jag inte.

Last edited: 3 mar 2011
    Rekcus och hamlon gillar detta.
  8. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jag har ett par frågor:

Hur såg paketet ut? Var det ett vanligt brunt?
    Och klarade du dig undan moms?

9. hamlon

hamlon Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tackar @backe5,

Precis, det jag var rädd för. En dealbreaker för mig i detta fall, Tegra-2 klarar nog bara viss encoding i mkv containern. Hade varit smutt att kunna ta med sig till hotell etc. och bara plugga in en rulle. Men med så snålt HD utbud som telefonen klarar så lutar det åt en Arc istället p.g.a. kameran etc.

10. backe5

backe5 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Om det är mig du frågade så köpte jag den i affär och tog den i fickan hem, så kartongen var en vanlig mobilbox med lite at&t-loggor på, och momsen slapp jag som sagt då jag hade den i fickan :D

/Andreas

11. Gr1peN

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Just det ja, du köpte den ju i USA.

Då får de som beställt mobilen svara på min fråga. :D

12. slimboyfat

slimboyfat Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fick min idag, två dagars lev med dhl :)

13. Rikko

Rikko Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    @slimboyfat, var beställde du ifrån? Åkte du på momsen?

/R

14. slimboyfat

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ebay, maila killen innan och bad han deklarera som gåva used phone for birthdaygift value 50$ :) ingen moms blev det. 60$ dhl express worldwide 2dagars frakt direkt till dörren. Totalt 660$ inkl frakt

15. Gr1peN

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Var den upplåst eller fixade du det på egen hand?

Är själv sugen på att beställa den med laptopdockan för 6-7 tusen.

Men samtidigt är det inte långt till SGS2 kommer, och då jag kommer köra på custom rom är den ett mycket bättre alternativ.

Last edited: 3 mar 2011
  16. exore

exore Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Hur fungerar det att spela upp filerna ifall du använder Rockplayer?

17. slimboyfat

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Den är låst men fixar nån unlock service för nån hundralapp :)

Äsh då, bara byta om några månadera :)

18. Gr1peN

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Jo, men det känns som lite slöseri.

Hade atrixen haft möjlighet med custom roms eller stock android som standard hade jag köpt en för längesen. Sen vill jag även ha en stor amoledskärm :P

19. backe5

backe5 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Jag har testat det nu, det fungerar att köra med rockplayer men jag får det inte att vara riktigt bra tyvärr :(

Men själv så tror jag att det kommer att fungera snart när mjukvaran uppdateras och det kanske släpps appar för tegra2 för filmuppspelning, men det kanske bara är jag som är evig optimist :)

20. Rekcus

Rekcus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 6P
    Backe5, har du prövat tethering med Atrixen?
    Jag funderar på ifall At&t:s tetheringlåsning släppte i o m att du låste upp telefonen.