Här är del två om min Atrix.
(Blir kanske en lika lång såpa som gamla sköna serien Dallas

)
Jag har nu rootat telefonen och fixat så den kör "non market apps".
Det var lätt som en plätt. Hittade en bra tråd på XDA som beskrev i detalj. (finns tidigare i denna tråd).
Lite konstigheter dock. Förhoppningsvis bara fråga om tid till det löser sig dock.
Man kan inte använda program som t.ex. ShootMe för att göra skärmdumpar (även om appen finns med i Superuser/Root).
Jag vet att man kan göra skärmdumpar via SDK, men det är för klyddigt tycker jag.
Funktionen "Reboot" (som kräver root) på "SwitchPro Widget". Funkade inte. Kom inte ens in i Superuser/root.
Jag fick bort at&t-loggan på baksidan av telefonen. Jag fick även bort MotoBlur-loggan underst på baksidan av telefonen. Jag tog helt enkelt en vass så kallad hobbykniv/skalpell och skrapade försiktigt bort screentrycket en pytteliten bit i taget. Gäller att ha känsla för feeling så man inte repar själva skalet. Efter det lite soft soft putsande men en vit skotteduk (ej grön!).
Borta!
(OBS. Tar inget ansvar för hur era bortskrapningar blir. Men min blev bra)
Ska se om jag kan fixa upp nån bild.
På frågan om "knirrighet" så tycker jag att den klarar sig bra. Själva batteriluckan är rätt tunn, men väl på plats så sitter den riktigt bra.
Telefonen ger intryck av kvalité och har rätt vikt (enligt mig). Inte alls lika löjligt lätt som Samsung Galaxy S t.ex.
Fick leta upp en ny "ficklamps-app". (för att använda "blixten" som ficklampa)
Den gamla (MotoTorch) funkade inte, men TeslaLED funkade bra.
Någon laggighet känner jag inte av. En del animationer rör sig lite sobert sofistikerat om man säger så. Alltså att de inte sprätter runt. Men det upplever jag inte som laggighet.
qHD-skärmen är bra. Sticker ut hakan och säger att den är snäppet (om än ett litet snäpp bara) bättre, klarare än min (jobbets) iPhone4. Jag upplever inte störigheten från "pentile" som jag t.ex. gjorde på Samsung Galaxy S.
Alla mina appar funkar hur bra som helst på qHD (540 x 960px).
Största "problemet" är att hitta feta wallpaper i upplösningen 1080 x 960px (för att få den snygga scrollningen). Men kommer PhotoShoppa loss i helgen!

Läste även att det är ont om native qHD live wallpapers. Men det kommer säkert med tiden.
Jag fick 2458 i Quadrant - Najs!
Ber att få återkomma om NetSpeed och TV-frågorna.
That's all for now.
Over 'n' out!
/R
Click to expand...