Motorola Atrix - svårt att inte bli imponerad

Diskussion i 'Atrix' startad av userv, 6 januari 2011.

1. Poontus

Poontus Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 10+ 512GB

MINA ENHETER

Telefon:
    Nästan för bra för att vara sant, från USA så man lär få den direkt när den släpps, undrar hur säkert priset är.
    Någon som har koll på hur mycket frakten hamnar på?

Jag ska nog beställa därifrån när jag får tid över.

2. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Atrix, lätt! Just nirvanaphone-konceptet är ju underbart! Plocka med sig en docka när man är ute och reser, kunna jobba från vilken dator som helst eller skärm eller tv. Annars tar man med sig laptop-dockan och kör på den... Niiice.

Denna blir det, har velat runt länge och kollat specar mellan 2x och Atrix och andra eventuella motståndare (HTC Thunderbolt - fail på att inte ha Tegra 2).

Tur att polaren åker över till USA med jobbet regelbundet, han får importera några lurar åt mig :)

3. NickeW

NickeW Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilket jäkla pris! Med dagens kurs är det 2772 kr. Oavsett vad frakt och importskatt blir på detta så är det ju gratis. Hade inte tänkt byta ut min SGS på minst 6 mån till men den här tillför ju extremt mycket funktionalitet som jag saknat... Någon som vet på rak arm vad skatten blir?

4. FlyBob

FlyBob Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30

MINA ENHETER

Vi importerar dagligen, och det beror på varan.. Men du får minst betala införselmoms på 25% och utöver det en tullavgift på någon eller några procent. Till detta lägger UPS/DHL/EMS/Posten på en avgift för att dom betalar summan i förskott.

Mobiltelefon: 25% moms och 0% tull.

Edit: Alltså 3465:- ex frakt och avgifter

Källa:
    http://www.tullverket.se/sokordao/t...mmandevaror.4.13ca5ad811a0aafa2cc8000927.html

Sedan blir antagligen frakten några hundralappar dyrare men detdär är ett kap. Kanske ska beställa hem en klump till droidstuff och bli gråleverantör :)

NickeW gillar detta.
  5. Thunell

Thunell Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Oj vad sugen man är! Får se om jag köper en sån eller om det kommer något ännu bättre under MWC eller om jag helt enkelt får behålla min 6 mån gamla Galaxy S.

//Thunell

6. Ult

Ult Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    40

MINA ENHETER

Hade jag inte köpt nexus s hade detta varit en givet köp

Sent from my Nexus S using Tapatalk

7. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Ge mig nu. Släpp skiten igår tack!

8. Departementet

Departementet Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag tror dock priset på Atrix från Cellhut kommer höjas en del när den väl släpps.

Sen undrar jag om den fungerar med vårat 3g-nät här i Sverige? Jag ser att 2g fungerar men inte något om 3g.

9. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.385

MINA ENHETER

3G Network : HSDPA 2100 är väl för sverige? å det stödjer Atrix.

10. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    apefly, 3.5G ska fungera här i Sverige.

Jag har nu kollat upp frakten, fan i USA har dom gratis frakt men här ska dom ha 127.59 för "ekonomi" frakt och 142.19 dollar för priority, 1000kr för att skicka en liten mobiltelefon :s sen är man väl egentligen skyldig att betala moms även för fraktavgiften....
    Kanske lika bra att kosta på priority, man lär ju vilja ha den så snabbt som möjligt, frågan ät kanske om telefonen kommer säljas för det priset eller om det höjs till skyarna så att det blir ofördelaktigt med fraktavgiften.
    Kanske bör man gå samman några styckna och lägga en gemensam order för att spara på frakten.

11. Gr1peN

Gr1peN Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Ja, är man 5-6 st blir det bara nån hundring per person.

Problemet blir väl när man ska bestämma adress som den skickas till, vet inte om någon är så sugen på att en person man inte känner ska ansvara för att jag får min mobil

12. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jo det är klart, så det är kanske bättre att man helt enkelt själv lägger ut pengarna för några mobiler och sedan säljer dom andra när man fått dom.

Jag känner mig lite osäker på om jag ska beställa eller inte ni när frakten var så hög, någon som vet om dom drar pengarna direkt eller om dom väntar tills telefonen kommer in i lager?

13. Rikko

Rikko Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Det är lite olika. Min erfarenhet är att mindre handlare drar pengar direkt, och större väntar tills varan skeppas. Men det finns avvikelser även där. Du får kontakta handlaren.

Men jag hade avvaktat lite. Jag tror att priset kommer ändra sig hos den här handlaren. Så då kommer man kunna välja andra handlare som har samma pris men billigare frakt.

Ja, eller så kommer gråimportpriset vara så pass "lågt" att privatimport inte lönar sig.

14. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Rikko, du har nog rätt det är lite för bra för att vara sant, jag såg att dom tar 900 dollar för Nexus S, lägg på moms och frakt så är det dyrare än att köpa från expansys webhallen och dustin tar med marginal, blir säkert samma sak med Atrix.

15. NickeW

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det inte så att handlaren förbinder sig att sälja till det priset man förhandsbokat i?

16. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Det brukar stå att det är riktpriser som kan komma att ändras, men det beror mycket på vilken firma det gäller, jag lyckades köpa en grej 1000kr billigare från Dustin en gång tack vare att dom inte krävde mer när priset gick upp med 1000kr :)

17. NickeW

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Äckligt sätt att locka till sig kunder, sätta jättelågt pris och sedan öka. Om det nu är så här då...

18. Poontus

Mottagna gillanden:
    174
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag tyckte att det kändes äckligt att dom ska spara mina Visa kort uppgifter när jag inte säkert vet hur mycket det kommer att kosta...

19. Oceanic

Oceanic Android Veteran Medlem

Mottagna gillanden:
    4.312
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

MINA ENHETER

Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Priset var ju verkligen lägre än väntat...nästan för bra att för att vara sant...så måste nästan vara någon hållhake... den extremt dyra frakten. t.e.x... Men måste vara någon enhets frakt dom har...tror verkligen inte det kostar så mycket i praktiken att skicka det.

Hur som helst..jag vill nog vänta på lite mer djupgående recensioner innan jag köper den här.

Något jag t.e.x undrar är hur bra är ljudet i högtalaren och i själva luren ?
    Jag tror när det gäller ljudet är LG 2X bättre...då dom skrev att dom laggt ner extra mycket på att få en bra högtalare/ljud.

Och då jag är ljudnörd undrar jag även hur bra ljudet i hörlursutgången är då detta kommer bli min mp3 spelare?
    Kommer ju inte köra snäckor utan riktigt bra lurar...

Versionen på Cellhut antar att det är HSDPA dvs Turbo-3G (ungefär 14,4 Mb/s) som det kallas i sverige ? Men känns ärligt talat trist att den inte har har stöd för 4G (som funkar i sverige).

20. poipen

poipen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.385

MINA ENHETER

finns 4g också..
    http://www.cellhut.com/Motorola-ATRIX-4G-Unlocked-Quadband-Touchscreen-GSM-Cell-Phone-30365.html