Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

1. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

hur ska man göra då? om man köpt den från pixmania t.ex och ser att man fått problem med hörluren ska man ta kontakt med anovo och få den reparerad utan extra kostnad?

2. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Kontakta Anovo kan man göra här

3. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Grymt! Funkar utmärkt :)

Så nu är de nog dags att roota... kan nog inte hålla mig längre. måste få bort allt skräp som ja aldrig kommer att använda :P

4. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Ni som redan har en Defy.

Hur upplever ni storleken på telefonen ?
    Jag har idag en mini pro och en vanlig mini
    Och jag gillar inte STORA telefoner ;-)

Av måtten att döma verkar ju Defy:n inte så våldsamt stor men vilja gärna höra vad ni säger

Sent from my U20i using Tapatalk

5. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag gillar inte heller stora telefoner även fast jag har stora händer.. fast jag gillar inte små som x10 mini heller :P

Telefonen är ganska så exakt lika stor som HTC Wildfire :)

EDIT:
    Då var det dags igen då.. den nya klarade sig en natt. det har alltid stått endast G som dataanslutning så jag provade nyss att tvinga den till 3G vilket slutade med att den tappade kontakten helt, dvs. samma problem som jag har varje morgon. SIM korts problem? vore konstigt då det (i förra telefonen) var samma problem med min frus SIM kort, det SIM kortet är iof lika gammalt och slitet som mitt.

Last edited: 15 dec 2010
  6. pomah

pomah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har inga problem med teckningen, dock så kan det ta ca 1 minut innan telefonen hittar teckning efter det att man har startat om den.

7. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Det tar inte så lång tid för mig, skulle inte störa mig på det om de gjorde det heller. Det som stör mig är att den tappar mottagningen helt utan anledning (eller ja nån anledning måste finnas) eftersom jag inte kan ta emot samtal då förns jag upptäcker det om kopplar upp mig igen.

Chattade med Tele2's support nyss eftersom Motorola Support sa att jag skulle prata med dom. Fanns inget dom kunde göra annat än att erbjuda mig att köpa ett nytt SIM kort för 49:- o_O sist jag hade mottagningsproblem (är lääängesen nu) då fick jag ett nytt SIM kort helt gratis bara för att testa om det var det som var felet, hade Telia på den tiden och nu funderar jag på att byta tillbaka.

8. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 286

MINA ENHETER

Hade för inte så länge sen också mottagningsproblem, ringde Telenor som är min operatör och dom tyckte det lät som sim problem. Dom skickade ut ett nytt o sen dess har jag inte haft några problem alls.

Har även för mig att jag läst något om att Defy;n kan göra samtal över wifi och att den appen kan ställa till det för mottagningen ?
    Kommer inte riktigt ihåg hur det var men kanske kan vara värt att googla på ?

Sent from my U20i using Tapatalk

9. leafbranch

leafbranch Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

La en betsällning på Defy nu! Kunde inte motstå skönheten :)
    Jag chansar och får hoppas att man inte får problem med högtalaren! :eek:

10. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

varifrån? :D

11. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Pixmania blev det eftersom det är billigast där. För hoppas de inte segar i flera dagar med beställningen som de gjort förut när jag beställt.

12. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

hmm vågar inte riktigt beställa därifrån du får berätta sen när du fått varan hur lång tid det tog etc :)

13. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Välj postförskott så betalar du när du får varan på posten. Eller vågar du inte för den ev defekta högtalarn menar du?

14. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

inte för postförskott. det som jag är orolig över är att om jag t.ex får en mobil med defekt högtalare så kanske de börjar strula (pixmania) och vill inte lämna tillbaka den o så, det är nog därför jag är rädd

15. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

3167 spänn inkl frakt blev det från handyattacke. Ett helt överkomligt pris för en sån lur.

Sent from my U8220/Pulse using Tapatalk

16. Jonsson

Jonsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har för mig att det finns hela trådar där folk undrar ifall det går att beställa ifrån Pixmania eller inte. Men sen är ju saken den att alla åker ju på en nit förr eller senare med någon produkt från något företag - nästan alla företag har iaf ett dussin missnöjda kunder, vilka också brukar sluta som de högljudda.
    Du får göra en bedömning själv om du vill beställa därifrån eller inte. Kanske en vägning om du vill betala mer för en återförsäljare som du känner tryggare eller inte. Men det lär väl inte vara någon större överraskning.
    Verkar ju vara flera som fått sina defy därifrån här i tråden bara. Själv tog jag handyattacke. De var billigast då. You choose what you want to do.

OT: Kanske dax att börja starta nya trådar snart för specifika saker om defy'en? Är ju smidigt att ha nya inlägg som favorit i browsern, men det torde börja bli stört jobbigt att läsa igenom för den som kommer in som lite nyare?

17. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Mycket god idé! Det hela lär väl flyta på lite av sig självt nu när det tar fart på dev-fronten också. Tydligen är det en recovery på gång.

18. leafbranch

Mottagna gillanden:
    314

MINA ENHETER

Det verkar ju som alla europiska Defy får defekt högtalare för eller senare :(
    Jag är beredd på att lämna in den till anovo......suck

19. lukeduke

lukeduke Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det verkligen så att europeiska Defy har defekta högtalare?? Jag som tänkte beställa en idag. Har Motorola uttalat sig om problemet? Vad är deras plan isf? Jag läste någonstans att cirka 20% av alla Defys i Europa hade högtalarproblem.

Verkar vara en grym telefon i övrigt!

20. itadruid

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

tydligen har amazon.de dragit tillbaka alla defy:s pga hörlurrs problemet..