Motorola Defy

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av Stoney, 3 sept 2010.

1. itadruid

itadruid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Bra!! frågan är då när man ska beställa? :D

2. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Lika viktigt torde vara ''varifrån''. INTE Handyattacke i alla fall, det är en vecka sen jag fick ett mail med ''Ihre wahre wurde versandt!'', sen hände ingenting förrän i fredags då det mottogs på GLS. Mailade med Schenker idag, och något paket är inte ankommet i Hbg. Så det blir MINST två veckor från beställning till lev (om det nu blir någon). Och det är bara tragiskt...

Sent from my U8220/Pulse using Tapatalk

3. Cirap

Cirap Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

För mig tog det 5 dagar från Handy. Inkl helg

4. K r i ll e

K r i ll e Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är lite konstigt, det var inte förens jag postade den här ovanstående texten på motorolas egna supportforum, i den stora tråden om högtalarproblemet som det bl.a. länkats till från denna tråd innan, några minuter efter jag sett robincc's inlägg som motorola själva svarade och sa att det var ett hårdvaru fel osv någon minut efter. Bara för någon dag sen skrev dom att de ännu inte hade något svar. Och denna ovanstående text postades i Fredags på Facebook?

5. krstec

krstec Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Det verkar finnas indikationer på att det kanske finns ett mjukvare problem också då några få har fått högtlaren att fungera igen temporärt efter att ha ändrat på ljudinställningar så det kanske är både och...?!

6. K r i ll e

K r i ll e Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja kan ju vara det :/
    Hur som hoppas jag de löser sig, min har fungerat en vecka än så länge och förhoppningsvis fungerar den iaf till 2011.

7. fatsen

fatsen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Öööh, det är INTE sant! Pillandet med inställningarna för ljudkvaliten har inte det minsta att göra med ett hårdvarufel!!!
    Räcker att klämma på luren lite på baksidan så kommer ljudet tillbaka, temporärt.

8. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Nya officiella ROM:ar finns för Defy

XDA:
    <a href="http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=884105">New stock Rom DEFY JRDNEM_U3_2.51.1 UK</a>
    <a href="http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=884645">Stock Rom DEFY JRDNEM_U3_2.34.1_DEBLUR</a>

VARNING! Det går tydligen inte att roota 2.51.1 UK ROM:en och det går inte att återgå till tidigare versioner.

2.34.1 Ska gå att roota och fungerar som vanligt men har inte med vissa Blur widgets for social networks, dock fortfarande blur launcher.

enorlin gillar detta.
  9. Klirre

Klirre Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Skönt att de verkar ha hittat felet angående högtalaren! Jag är sugen på att skaffa en Defy då de inte är jättedyra i smartphonesammanhang.

Dock har jag lite frågor jag inte lyckats få svar på i köpråd-delen:

Hur är det med lagg på Defy? Klarar den spel osv. utan problem?
    Motoblur har jag inte riktigt fattat vad det är, kanske jag som är dum. Men kan man stänga av det då jag läst att mobilen blir seg?

Och till sist, var ska man beställa den ifrån? Jag litar inte på pixmania osv. så står nog mellan Tyskland eller UK, tips på återförsäljare där? (har kollat handyattacke)

//Klirre

10. Stennan

Stennan Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Grafikdelen som sitter i defy ska vara bättre än den som sitter i HTC desire. Motoblur är användargränssnittet (typ HTC sense) samt lite sync-funktioner med tex twitter, facebook osv.. Angående lagg verkar de överens på XDA att det beror på motoblur och Launcher PR eller ADW snabbar upp hemmaskärmen rejält.

Eshop 247 lämnar 3 års garanti och är hyggligt billiga, dock har de inga i lager och dom kör inget kösystem utan det är först till kvarn när den dyker upp på hemsidan.

11. krstec

krstec Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tror samma som dig ungefär och håller med, jag har detta problemet själv nämligen att det börjar brusa när man tex trycker telefonen mellan örat och axeln, men det är mer än EN på olika forum som verkar mena på att det också kan vara något med mjukvaren...så antar att de måste checka det med eller ngt...

Skall bli intressant om amazon.co.uk kommer stå för returfrakten för min mobil dock, någon som har erfarnehet av detta? Telefonen är väldigt billig på amazon igen med nu för tillfället, 247 pund var den igår med gratis frakt så det blir ca 2900kr med den svenska momsen som tillkommer på det engelska..

12. pomah

pomah Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag kan rekommendera att man laddar ner och installerar den nya motorola frimwaren utan motoblur. Den är inte Android vanilla, har fortfarande en del motorola apps och så, men det räcker med att bara ha ett gmail konto för att använda mobilen, kontakt appen har ingen integration med facebook eller något annat och det är en del små buggfixar, som tex att kameran nu fungerar med google goggles. Sen så känns telefonen rappare.

Root, överklock mm fungerar utan problem.

Firmware tråd: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=884645
    Hur man flashar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=853674

OBS: Ladda inte ner den nya firmwaren från England v2.51.1, det går inte att roota telefonen med den! Ladda ner firmwaren som jag länkade till v2.34.1

enorlin gillar detta.
  13. enorlin

enorlin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min lur får nog ta en tripp till Anovo, men jag tror jag väntar till efter nyår...

Bli medlem eller för att visa innehållet!

14. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 279

MINA ENHETER

Jag har allafall bestämt mig för att handla på eshop247. Mailade med kundtjänst ang lagerstatusen på Defy:n och jag fick svar på 10 min,gillar snabba svar när man mailar med företag man kanske ska handla av, dom trodde allafall att dom skulle få in dom i början på Januari. Verkar ju som att Motorola håller på leverensen av telefonen och jag hoppas ju att det beror på att dom åtgärdat högt problemet.

Sent from my U20i using Tapatalk

15. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Sådär ja! Så fort den kom till Sverige hände det grejer!
    Like it a lot! Men det får bli root, rensa Blur och ny Launcher direkt imorgon.

Men jäklar vad snabb den är. Med 2.1 och Blur, sen kommer den vara GRYM!

Sent from my MB525 using Tapatalk

16. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Någon som skaffat display skydd?

EDIT: ja jag vet att det är gorilla glas men de hjälper nog inte helt mot nycklar lr liknande

Last edited: 24 dec 2010
  17. Lullebulle

Lullebulle Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

http://www.youtube.com/watch?v=m5sNzlmF0wQ
    http://www.engadget.com/2010/05/29/dell-streaks-gorilla-glass-screen-torture-tested-for-your-amus/
    http://www.youtube.com/watch?v=3NMv3lvlRtg (2:40 så tappar dom den i sitt mattbelägda golv från typ midjehöjd)

http://www.youtube.com/watch?v=aVxj6gRYwS0 Gorilla glass test

Jag skulle säga att den tål nycklar.

18. Zora

Zora Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

19. McZ

McZ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Last edited: 24 dec 2010
  20. heglen

heglen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    43

MINA ENHETER

Hur funkar det om man flashar den där senaste uppdateringen, utan Blur? Har man kvar sina appar och inställningar, eller blir det till att lägga en ny dag på att installera?