Diskussion: Motorola Edge 50 Ultra.

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av Johnh3, 30 maj 2024.

1. 40%

40% Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Motorola har 5 telefoner i Edge 50-serien, i denna ordning (från enklast till mest avancerad på plats #5):
    1. Motorola Edge 50 Neo
    2. Motorola Edge 50 Fusion
    3. Motorola Edge 50
    4. Motorola Edge 50 Pro
    5. Motorola Edge 50 Ultra
    Lite rörigt, men vi skippar namnsystemet.
    På tal om bra pris, Edge 50 har sjukt bra pris sen några dagar tillbaka. Toppversionen av Edge 50 (512 GB / 12 GB) säljs för 3290 SEK hos Webhallen och ska få 5 års uppdateringar enl. Gsmarena.

Edge 50 är inte långt ifrån Edge 50 Ultra.
    Compare Motorola Edge 50 vs. Motorola Edge 50 Ultra - GSMArena.com

–––––––––––
    Kommentaren ovan är flyttad från:
    Black Friday 2024 - bästa tipsen

2. Helge67

Helge67 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    263
    Operatör:
    Telia, Comviq.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+ 12/1TB

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Comviq.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+ 12/1TB
    Motorola Edge 50 Ultra har högst spec av samtliga Motorola vad jag kunde läsa på GSM-Arena men endast 3 stora android uppdateringar. Samsung S24 Ultra ligger i cirka 13K och har ungefär likadana spec, men sämre på exempelivs kamera vad gäller pixlar men sådant betyder inte så mycket i verkligheten. Båda har exempelvis Snapdragon 8 gen 3. Något jag gillar på Motorola är den där trä imitationen på baksidan. Ser väldigt fint på youtube också.

40% gillar detta.
  3. maloj

maloj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Blev en edge 50 för 3290. Var inne på a55 innan men insåg den tegelsten går inte hålla i. Har ändå stora labbar.

Apropå uppdateringen hört så många brutalt olika bud men det beror väl på vilken region också? Sist läste jag att dem smygsänkt till 2/3 för edge 50 vanilla men bidrar bara till ryktesspridningen.

40% gillar detta.
  4. 40%

40% Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    47
    Köpte Moto Edge 50 (vanilla) i Nov för 3290. Tycker att det är överlägset bäst bang-for-the-buck i prisklassen under Pixel 8 (≈5500 SEK). Under en kort period kunde man få Xiaomi 13T för motsvarande 3500 SEK i några EU länder (DE, NL, LT) och det är isf bäst bang-for-the-buck, men denna Xiaomi modell kom inte under 5000+ SEK i Sverige.

Jag trodde att Moto Edge 50 (vanilla) skulle få 5 års uppdateringar, gsmarena skriver så.
    @Johnh3@Johnh3 argumenterade att 5 år inte stämmer och det visade sig att han har rätt.

Jag kontaktade Motorola och frågade om uppdateringar. De har ingen koll. Moto Edge 50 (vanilla) kommer få 1 uppdatering till Android 15 som släpptes förra året. Det är oklart om det blir några uppdateringar bortom Android 15.
    Mer om uppdateringar till Moto Edge 50 (vanilla): Köpråd telefon med bra kamera & skärm

Last edited: 15 jan 2025
  5. Tripod

Tripod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    430
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    Ja, @Johnh3@Johnh3 har sannolikt rätt (sedan kan tillverkare ge luddiga besked, ändra sig etc.). (Rent generellt är Motorola, åtminstone f.n., å kanske i sällskap m någon enstaka annan tillverkare, ganska vaga, d.v.s. garanterar initialt bara X, sedan kan info. justeras.)

Jag har för mig att jag har sett någonstans, å det kanske även du har gjort (i deras forum), hänvisningar till att någon av dessa modeller lanserades senare än de andra (Motorola uppdaterade ju sin policy något förra året), å därför skulle (så långt de nu vill garantera ngt, men d mesta är nog ren spekulation - d är försiktiga med att gå ut officiellt) de senare lanserade ha justerad support. Dvs Edge 50 Pro, Fusion å Ultra lanserades väl i början på året, april, å Edge 50 å Edge 50 Neo i augusti. Detta sätt att argumentera skulle då tala för att även 50 (och Neo) skulle se ngt längre support och kanske ngn mer Androidversion. (Vilket m säkerhet skulle uppfattas som stötande av de som köpte dyrare modeller, säg, 4 månader tidigare.)

Dock har de ju varit slöa förr; i deras forum sitter ngn å gnäller m hyfsat ny Edge 50 för att de ännu är kvar på septembers säk.uppd. Så var d för många med moto g84 sep -23 - feb -24 (sen har d rullat på). Å förra året dröjde det längre att få Android 14 för många med Edge 40 än g84. De har ju olika regioner & kanaler å som du vet trycker d inte ut allt samtidigt, men d skapar frustration hos en del.

Edge 50 är väl lanserade med Android 14, jag är övertygad om att den kommer att se mer än bara Android 15 (om inget väldigt oförutsägbart inträffar), men hur många kan jag inte säga.

40% gillar detta.
  6. maloj

maloj Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Trist motorola håller på så. Vet inte varför de måste spamma så många modeller.

Samsung A55 och oneplus nord 4 har krypit närmare i pris under 4000 iaf :)
    Gällande xiaomi har note 10 pro nu. Det finns note 13 pro för 2500 och den verkar svårslagbart egentligen om man nu vill stödja kineserna med deras spyware?

Håller kvar vid min motorola dock blir lite nytt iaf.

40% gillar detta.