Fick den OTA - har haft klockan i laddningsstälet under dagen och såg sedan att det fanns en notifiering om "system update" Numera står det "build number LDZ220" under "About" och det finns en separat meny som heter "Versions" där står det: Android Wear 1.1.1.2006643 - Google Play services 7.5.76 (2002306-534) - Android OS 5.1.1
Testade imorse, men hade inte fått något då. Ska testa senare idag igen, och se om jag fått någon ny uppdatering. Är din klocka köpt i Sverige?
Okej. Jag har inte fått någon iaf. Står även att jag har senaste.. Bara att vänta ivrigt då [emoji14]
Det sägs skynda på processen om man kör en factory reset på klockan, men jag har aldrig orkat testa det. För att göra det manuellt måste man bygga sig en egen USB-kabel, inte ens jag har orkat mig på det, och jag gillar att bygga underliga saker. http://www.rootjunky.com/moto-360-adapter-usb-cable/
Jag har haft min i laddaren sen igårkväll. Den har just nu för stort armband för att jag ska kunna ha den på armen. Testade för någon minut sen, men inget ny uppdatering ännu.
Vid närmare eftertanke så kan mitt exemplar möjligtvis vara importerad - jag köpte klockan till fyndpris (returex) på webhallen och det var nog innan den fanns "officiellt" i sverige. Om det spelar någon roll för uppdateringarna har jag dock ingen aning om...
Fick den igår och jag kan säga att för att få notifikation behöver inte batteriet vara på 100%. Klockan informerade att det fanns en ny uppdatering och sa att jag måste ladda upp den till minst 80% innan jag kunde fortsätta, vilket jag har gjort och installerat. Ser bra ut så här långt. Bättre funktionalitet, exempelvis stöd för fler appar. Klockan köpt på Amazon Tyskland (november eller december) men skickades från Danmark från vad jag gissar ett centrallager (skickas därifrån om man köper från UK också) så vilken "nationalitet" den har kan man ju undra Wrist gestures är tillbaka, stod inte att finna för en vecka sen efter en reset EDIT: Wrist gestures är nånting helt annat än jag trodde och är alltså inte tillbaka
Har lite frågor till er som har haft klockan ett tag. Hur fungerar pulsmätaren på den, vill ju ha en aktivitets mätare(klocka/armband) egentligen men e sugen på den här klockan. Den e ju helt klart snyggast av alla smartklockor. Sen hur e batteritiden i klockan? Tack på förhand!
Har själv fått uppdateringen nu. Fick den inatt. Svensk klocka. Det lilla jag testat hittils har gått bra, men den var lite seg efter uppdateringen. Hoppas den fungerar snabbare idag.
Suck. Har fortfarande inte fått.. Den står på laddning varje natt så har inget med batteri att göra..
Fick min uppdatering under natten, tycker flytet är bättre än det var med 5.0.2. Få se hur batteriet påverkas, hittills märker jag ingen skillnad åt något håll.
Ni som fått uppdateringen; när köpte ni eran klocka? Funderar på om det har med när man köpte den. Jag köpte min rätt sent (februari). Och jag har inte fått uppdateringen.