@jnsson Någon kommentar l. reflektion över bilderna i inlägget ovan? Mobilen var ansluten i drygt 50 min, 17:53-18:44, å gick från 9 % [bra lågt, brukar inte, men gick ett dygn extra] till 81 % under den tiden (jag var lite upptagen med annat så hängde inte på låset när den stannade). "Motorolas" förklaring så här långt är att så länge den återvänder till att ladda till 100 % inom en vecka så fungerar den som avsett, men att de kanske behöver se över formuleringen i hjälptexten.
Det låter ju, oavsett hur man vill se det, mest som en ändrad funktion - i synnerhet när den beter sig annorlunda - och varför annars nämna att texten kanske inte är tydlig (om man nu inte är en väldigt okunnig och timid agent/moderator). Å andra sidan, det sagt, så laddade mitt exemplar till ca 80 % nio gånger i rad, ungefär med 3,5 dags mellanrum. Det låter däremot på ytan som ett fel; å andra sidan vet man inte, om det är så att en användare har ett glest, eller väldigt glest, laddmönster så kanske det inte triggar en kalibreringsladdning (dvs förbi 80-81 %) om sådan nu utförs, och vi för exemplets skull utgår från att de infört ngn form av generell laddspärr.
(Den andra, tidigare uttalade funktionen, vid kontinuerligt inkopplad mer än 3 dagar är så udda att man får lite svårt att förstå, även om jag noterade den från dag ett; den skulle då alltså efter 3 dagar på 100 % slå av och låta laddningen falla till 80 % för att sedan, om den finner att den alltjämt är ansluten, ladda till 100 % en gång per vecka (för att hålla batteriet kalibrerat.)
Click to expand...