Motorola moto g84 5G

Diskussion i 'Motorola Allmänt' startad av Tripod, 21 maj 2024.

1. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 053
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Ja, fast tvärtom från Naturlig till Livfull. Fick tips från Reddit om att testa det, sökte på Google på mitt problem i Instagram, och det verkar som om Motorola har gjort något i sin version som drar upp ljusstyrkan till typ max vid HDR content, vilket Instagram verkar vara enligt Reddit tråden.
    Ah, tyckte du skrev tvärtom. Jag kunde inte aktivera stöldskydd på min G54 på A14, går i A15.

2. Tripod

Tripod Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    428
    Telefon:
    Motorola moto g84

MINA ENHETER

Telefon:
    Motorola moto g84
    En liten kvarstående "bugg" (vid sidan av sådant som att batteridiagrammet ibland får spel och tappar bort några timmar, för att senare ibland hitta dessa) är att den/mobilen/Android i kombination m g84, aldrig anger förbrukad data som noll (0) vid månadsskiften som nu, samma i A13 & A14. Dvs har jag inte förbrukat någon mobildata när ny period påbörjats, i mitt och mångas fall 1:e i månaden, utan kanske bara har använt wifi, eller inget alls, anger den i stället summan av de senaste månaderna. Fn finns inget diagram "Användning av mobildata" (Appars dataanvändning) för maj, men lik förbannat står där ca 1 GB, vilket råkar vara summan av de senaste.

Tänk att sådana enkla saker, som att hålla reda på förbrukning och tid kan fungera så uselt, men våra mobiler och OS fixar annat (ibland m hjälp av sensorer) som gränsar till magi. (Vänd på telefonen å den tystnar; högre volym om den märker att d är mörkt/du har den i en väska; skaka å ficklampan sätts igång etc. etc.)

3. jnsson

jnsson Operatörsnörd Moderator

Mottagna gillanden:
    20 053
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Nokia G42 5G
    Telefon 2:
    Pixel 3a
    Telefon 3:
    Google Pixel
    ROM:
    Lineage OS 21
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det var ju märkligt. Nu har jag tyvärr kört ett speedtest på min Nokia telefon i morse så kan inte se om vanilla Android har det problem eller om det är ett Motorola problem