Motorola Razr

Discussion in 'RAZR - Allmänt' started by nixxz, Oct 19, 2011.

1. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Eftersom jag kör med en custom rom med ett annat tema går det inte att kolla på exakt samma sak, men det går ju iaf. att se om det mörka "läcker" in i det vita.

I Settings som är svart med vit text tycker jag att texten är väldigt vit. Den är faktiskt vit i jämförelse med min Liquid också (LCD skärm så den blir vit på riktigt).

I ikonerna på min väderwidget (helvitt tema) så kan jag ana en liten gul rand i kanten av ikonerna mot min bakgrund som är av den mörkare typen.

I webbläsaren på google tycker jag dock att den är rätt gul när jag jämför med Liquiden. Men inte så gul att jag tycker att den inte är vit när jag inte har Liquiden bredvid.

Ljusstyrka är på auto och jag har hittills inte dragit upp gardinerna i det här rummet så det är hyffsat mörkt.

Så tja, jag tycker nästan att jag får tvärt emot det du säger :)
    Hade den här telefonen haft en LCD skärm hade den varit perfekt, tyvärr går utvecklingen åt andra hållet.

Med det sagt kanske jag ska säga att jag är jättenöjd med telefonen i dagligt användande. Då tänker jag inte på dessa skärmproblem även om det hade varit roligare att ha en problemfri LCD.

leafbranch likes this.
  2. Mogge44

Mogge44 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Hur mycket internt lagringsminne har ni?

Min Arc pajade i torsdags så snabbt som ögat var jag inne på Netonnet i hopp om att det skulle ligga en nyinkommen Nexus nånstans i hyllorna. Men icke. Dock RAZR för 3999kr så det var bara att slå till. Dock var skärmen gul-blå i nyans när man lutade skärmen snett så dagen efter var jag inne och bytte ut den utan problem. Sneglade kraftigt på Arc S lådan bakom disken men vill man vara i framkant får man vara villig att testa nytt :), (har dessutom haft Motorola Milestone tidigare).

Den nya luren är inte gul men lite blå när man "tiltar" och vad jag har förstått är detta ett SAMOLED problem?

Jag tappar WiFi hela tiden, ca var 3e minut. Förutom dessa två saker funkar mobilen fint. Kameran är godkänd och ikonerna är lite pixliga men detta är väl mer smaksak än funktionalitet.

Men, på Motorolas, Netonnets och alla andra hemsidor jag har kollat står det 16GB inbyggt lagringsminne men jag har bara 8GB. Vad har ni andra? Ursäkta långt inlägg :)

3. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Du har 16GB internminne, precis som alla andra, men du kommer bara åt ~8GB för lagring. Resten tas upp av OS, apps, Webtop etc.

Mogge44 likes this.
  4. Mogge44

Mogge44 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Man är ju van vid att lite av minnet försvinner till OS. Men halva minnet känns mycket. Känner lite att specifikationen bör innehålla en rad till med texten "8GB lagringsminne". Man hade ju inte blivit så glad om man köpte en dator med 500GB hårddisk och sen fick upptäcka att man endast hade 250.

Tack!

5. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Vissa sidor skriver väldigt fult 16GB och vissa skriver 8GB (Dustin bla.)
    8GB finns för lagring, 4GB för appar och 4GB för systemet (eftersom du har webtop tar det ju lite extra utrymmer)

6. flummet

flummet Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

pajn

pajn skulle uppskatta lite hjälp av dig att få in custom rom har hållit på som en idiot. :(

7. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Självklart! :)

Först och främst måste du roota om du inte har gjort det.
    [ROOT] ROOT FOR DROID RAZR [GSM/CDMA] [Windows Only] - xda-developers
    Det som inte nämns är att du måste ställa in din telefon på charge only för att det ska funka^^

Sen måste du lägga in en recovery. Om du vill köra The Arctic som mig ska du ha recovery on boot.
    Att tänka på är att det kommer göra så att recoveryn kommer upp varje gång du startar telefonen. Men eftsom man inte gör det så ofta tycker iaf. inte jag att det är ett stort problem. Bara att välja reboot device och så startas telefonen.
    ClockWorkMod Recovery for Droid RAZR and Motorola RAZR [CWM Download]

Valfritt men väldigt bra, backup.
    I recoveryn (som du kommer till genom att starta om telefonen) väljer du backup and restore>Backup (Detta kommer ta förbannat lång tid, på min ca. 20 minuter men det beror på hur mycket appar och spel du har installerade)
    Om du vill kan du även backa upp appar med Titanium eller liknande och sen lägga in de i den nya romen men eftersom du är oerfaren rekommenderar jag inte det då det kan skapa problem.

Nu är det ganska "straight forward" att lägga in en rom.
    För The Arctic ska du tanka 2.0.0 Unified System.
    Multiupload.com - upload your files to multiple file hosting sites! och lägga in den på SDkortet som zipfil (du ska alltså inte packa upp den)

I recoveryn välj wipe data/factory reset och sen yes i listan med no.

Sen ska du gå till install zip from sdcard>choose zip from sdcard>välj zipfilen du nyss ladda ner och välj Yes.

Välj reboot device och så startar du i den nya rommen.

Säg till om det blir problem.

8. flummet

MINA ENHETER

Den är rootad. Har försökt tusengånger med RazrBootstrap men kommer inte in i recovery den fryser bara vid motorola loggan så får jag hålla in power +volner. fattar inte vad som är fel.

9. flummet

MINA ENHETER

har du msn eller skype ? sitter vi slippa sitta här och skriva massa :)

10. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Trycker du först på bootstrap recovery och sen reboot recovery?

Har du testat att avinstallera appen och sen installera den igen?

Kan inte köra Skype nu tyvärr :(

11. flummet

MINA ENHETER

Aa gör jag och accepterar rättigheter å skit har provat installera om appen. Sen kom ju ny uppdateringen trodde det skulle rädda mig men gick inte endå :( verkar bara vara jag som harr problemet med.

12. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Ja det är inget jag har hört talas om iaf.

Har du försökt installera någon annan recovery tidigare typ safetrap eller liknande?

13. flummet

MINA ENHETER

safetrap men lyckas inte få igång en enda rom med det :(
    Sen så såg jag ju att det va för CDMA .... smart som man är

Slänger snart telefonen åt he..... :(

Last edited: Jan 2, 2012
  14. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Då är det troligtvis därför det strular.

Du måste avinstallera safestrap helt innan du kan lägga in någon annan. Det är inget jag har någon aning om hur man gör så du får fråga på XDA. Dom borde även veta hur du ska gå vidare om det ändå inte funkar :)

15. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag känner igen det där, RazrBootstrap slutade fungera för mig med vid något tillfälle. Fick återställa en nandroid backup.
    Men, du skall fortfarande kunna komma in i recovery om du håller inne Vol + och minus samt Power och därifrån väljer Recovery.

16. flummet

MINA ENHETER

Det är avinstallerat det har en avinstallations knapp i programet.

17. flummet

MINA ENHETER

Enda jag kan komma in i är 3e recovery när jag gör så.
    Å där går ju inte göra mycket annat än att installera uppdate.zip

18. Golgo

Golgo Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Då är det illa. Något måste gått fel med safestrap.
    Flasha en stock-ROM med RSD Lite. Det kommer säkerligen lösa problemet.

19. flummet

MINA ENHETER

SPDREM_U_01.6.5.1-73_SPU-9_SIGNEuropeAustraliaEMEA_USASPDRRTGB_HWp2b_Service1FF_fastboot.xml

Flashade in den igår vet inte om det va rätt. Men det hjälpte inte :S

20. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som har en lösning på Wi-Fi problemen? Går ju knappt att surfa via Wi-Fi på den ;/