Motorola Xoom [Samlingstråd]

Diskussion i 'Motorola' startad av GlacierMan, 18 januari 2011.

1. Westholma4t

Westholma4t Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    177
    Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    VIMLA
    Telefon:
    Pixel 7 pro
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung tab s6
    Övrigt:
    acer Chromebook cp315-1h, mk802 HDMI.
  2. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Tyvärr så är det hårdvaran det sitter i. Tegra2 klarar inte av att spela upp video med highprofile.
    90% av alla serier/filmer i 720p som finns att ladda ner är highprofile och fungerar inte på Tegra2.
    För att spela upp 720p så måste videon vara baseline och inte ha för hög bitrate och fungerar då fint.

Jag personligen tycker det är skit att använda ett chip som inte stödjer det video format som används utav "alla" idag som laddar ner/upp serier och film. Så Xoom mfl kan spela upp 720p i ett format som inte längre används av de som rippar.
    Laddar du ner en serie på 1.1gb h264 är det bara att lägga 1 timme i konvertering innan den går att se på xoom.

Några Trådar om ämnet.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=968640&highlight=video
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=968308&highlight=video
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=972812&highlight=video

Använder dvdcatalyst för att konvertera serier/film så de går att titta på.
    Fungerar riktigt bra och är enkelt. Den som gjort programmet har testat ut olika profiler/inställningar som passar XOOM så det är bara att klicka start och få bra konverteringar. Är även bra guider hur då ska gå tillväga och vad som passar just XOOM.

http://www.tools4movies.com/

Last edited: 20 april 2011
  3. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Beställde just en XOOM som jag ska hämta ikväll. Ska bli kul att jämföra med iPaden.
    Kanm tänka mig att XOOMen inte är så värst kul i längden just nu iom att det inte finns många Honeycomb-appar ännu.
    Men leka lite med den kan man nog iag. :)

4. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Det pratas väldigt mycket om att det inte finns appar till android plattorna men jag håller inte riktigt med. De appar till iPhone som inte är anpassade till iPad blir väldigt fula och pixliga men i väldigt många fall så behöver inte någon sådan anpassaning göras när det gäller Android appar.

Självklart så kan man göra en anpassning av apparna för att bättre utnyttja den stora skärmen och dess möjligheter men det behöver inte bli, om man gjort sin app på ett vettigt sätt, som i iPad att allt blir pixligt, förstorat och riktigt fult. Androidutvecklare har från första början behövt ta hänsyn till olika skärmstorlekar så i många fall kommer det bara innebära att man får mycket luft mellan knapparna, man slipper scrolla lika mycket då mer får plats i listorna o.s.v. Jag har tyvärr inte någon platta ännu (kan inte bestämma mig ifall det skall bli en XOOM, Galaxy Tab 10.1 eller EEE Pad Transformer :) ) men de appar jag gjort fungerar utan problem i emulatorn.

5. KamratJonas

KamratJonas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har försökt bena ut hur man får tag på den europeiska versionen med 3G men utan framgång. Car Phone Warehouse i England har den i sina system men den verkar inte gå att beställa utan abonnemang och några andra försäljare har jag inte hittat. Någon som har koll på det? Finns det några rykten om lansering i andra länder, ex. Tyskland?

6. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Var tidigare i kontakt med expansys och de kommer sälja 3G modellen. Det svar jag fick i feb/mars var att deras inköp are jobbade för fullt med att få tag i exemplar. Vet inte om 3G modellen har börjat säljas än, men kan tänka mig att Expansys kommer börja skicka ut å snart de släpps.

http://www.expansys.se/motorola-xoom-207789/

Sent from my MZ604 using Tapatalk

7. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Har du tid och lugn skulle jag vänta och se om Galaxy 10.1 får Exynos eller inte. Även när den tunnare versionen släpps, som jag fattat det kommer de sälja den lite tjockare modellen strax i vissa länder. När den tunnare 10.1 och 8.9 kan tänkas dyka upp i sverige är jag nyfiken på. Är lite små sugen på 8.9 pga storleken och vikten och tycker faktiskt Touchwiz ser riktigt intressant ut med möjlighet att ändra storlek på widgets och att kunna ha 2 program igång bredvid varandra. Tex att kunna ha uppe browsern och även kunna dra igång calc eller memo utan att browsern stängs ned. Är faktiskt ett par ggr man haft behov av att kunna ha framme calc och browser samtidigt och inte behöva växla fram och tillbaka och försöka minnas siffrorna som man ska slå in i calc

Sent from my MZ604 using Tapatalk

8. candyraver

candyraver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    133
    Telefon:
    S10e

MINA ENHETER

Telefon:
    S10e
    Håller med, på en läsplatta blir det väldigt tydligt att det finns gott om pixlar att köra annat i. Hoppas Google introducerade en API i Honeycomb som gör att program kan köras i fönster. (någon?)

9. darkly

darkly Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

10. Holmlund

Holmlund Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

I fullskärmsläge och med den nya uppdateringen av flash (hårdvarustöd) så flyter det hur bra som helst. Var bedrövligt slött innan uppdateringen dock.

Sent from my Xoom using Tapatalk

Last edited: 29 april 2011
    3dfoto gillar detta.
  11. jimli128

jimli128 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej!
    Är det någon som kan testa och koppla in ett par iPhone anpassade hörlurar till XOOM:en och se om de funkar?

Kommer det ljud?
    Kan man använda knappen/knapparna?

/J

12. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Testade precis med mina Apple in ear-lurar och det kommer ljud men knapparna fungerar inte som dom ska.
    Man kan pausa och återuppta uppspelningen med någon av volymknapparna, men det är allt.

13. alle090

alle090 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Var riktigt taggad för Motorola Xoom, men när jag fick veta att man inte kunde ringa vart jag inte lika taggad :-(
    Vill ha en tablet som man kan ringa med samt gärna modern typ med Tegra 2 och Android 3.0 osv. Detta för att ersätta min mobil.

Finns det någon som vet alternativ?

EDIT:
    Men varför står det här att man kan ringa :s och sms:a
    http://www.phonearena.com/phones/Motorola-XOOM_id5221

Last edited: 30 april 2011
  14. emilakered

emilakered Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    69
    Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon, Telenor
    Telefon:
    Pixel 5
    När man har plattan i porträttläge hackar hemskärmarna mycket mer än i landskapsläge. Samma sak händer lustig not om man vänder plattan helt upp och ner, alltså i landskapsläge med kameran nedåt.

Någon mer än jag som märkt detta lustiga fenomen? Vill minnas att det var exakt likadant med Asus Transformer, alltså någon lsutig HC-bugg.

15. jimli128

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hej!
    Finns det någon tidning/magasin som man kan prenummerera på samt att ladda ner för att läsa offline?

Vore skönt att ha lite sådan när man inte har mottagning.

Och vad rekomenderar ni mer för "offline" grejer som inte är spel?

16. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Kolla in appen Paperton, testat med tex Computer Sweden och köpt en och fungerar fint.

17. jimli128

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har problem med Spotify på Xoom:en. Den säger att jag är offline hela tiden. Kan därav såklart inte synca, eller lyssna på musik. Hur lirar det för er?

18. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Tycker det fungerar bra för mig, inte satt några playlist offline dock förens nu när du påminde mig och den står och synkar just nu.

19. ktd

ktd Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Har inte haft några problem med spotify. Har en hel del off line också.

20. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Jag har samma problem och det är ganska irriterande.