Motorola Xoom [Samlingstråd]

Diskussion i 'Motorola' startad av GlacierMan, 18 jan 2011.

1. MathiasM

MathiasM Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
  2. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Planen var att kusinen i USA skulle köpa och skicka över en WIFI only när den släpps där, men om de preliminära priserna stämmer (£450=4800 kr / $600=4000 kr) så avvaktar jag nog och köper en i England när jag ska dit i maj.

3. Cliddo

Cliddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

jag vill ha xoom :D

4. MathiasM

MathiasM Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    582
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 5T
    ROM:
    100% Stock
    Du är inte den ända som vill ha XOOM.... Jag är mycket intresserad av vad de svenska priset kan hamna på om den kommer till vårat land.

Annars beställer jag hem troligen hem den med DHL. Litar inte på posten att transportera elektronik ....

5. Microhulken

Microhulken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu när man sitter och följer Apple eventet så inser man ju ännu mer hur mkt mer man vill ha denna platta. :) Kommer garanterat bli en sån här! :)

6. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

7. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Kan inte annat än hålla med känner absolut ingen lust att köpa en iPad speciellt inte efter det eventet. Det enda de gjorde var att gnälla över att de fått konkurens.

8. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag följer inte eventet utan kollar på vad som kommit efteråt och iPad 2 känns som Motorola Xoom och Samsung Galaxy Tab 10.1 fast Apples variant

9. Sabbe

Sabbe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Var helt inställd på att köpa Xoom men efter att ha sett nya iPad 2 så kommer jag köpa min första Apple produkt direkt när den finns tillgänglig att köpa!

8.8 mm tunn! Och endast 600 gram, konkurrenterna har inte en chans att komma i närheten av det detta året

10. Microhulken

Microhulken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fast det känns ändå som Apple missar när dom fortsätter köra ett telefon-os på en tablet.. apple har troligen världens trevligaste os och det borde gå att köra på hårdvaran som nu sitter i en ipad men nej nej..

Sen kan det väl inte vara så jävla svårt att få dit en usb!!! ;)

11. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Kan tyvärr inte hålla med dig tyckte inte det var något nytt alls. Såg precis ut som den gamla ipaden vist lite tunnare och lättare men inga OS förändringar och det är det som behövdes på ipaden. Det enda du kan göra bra på en ipad är surf vilket såklart är trevligt men för 5k så vill åtminstone jag göra lite mer.

Ser verkligen fram emot en xoom:D

12. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

De har helt klart lyckats med bantningen på Ipad 2. Men annars är det inte mycket som tilltalar. En nya skärm hade man nästan hoppats på att de skulle använda. Saknar framförallt Flash och att kunna använda den större skärmen till att placera widgets på. Itunes och inte lika öppen med att ladda ner filer och annat från nätet är också sånt som inte tilltalar.

Lutar mer och mer mot en Galaxy Tab för min del efter att läst om det första intryck folk har fått av sin Xoom. Bara de kunde komma med ett datum för release.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

13. Sabbe

Sabbe Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

IPad 2 från 3595 kr på svenska Apple store!

14. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag är riktigt sugen på en Android platta och för min del kommer det aldrig bli en Apple platta men det är inte för att Android plattorna har bättre hårdvara, för det har de inte utan pga av att jag vill själv bestämma vad och hur jag vill göra med den. Jag vill kunna strömma med DLNA till vad jag vill, inte någon "AppleAir" produkt, jag vill själv välja chatt-program och inte vara tvingad att använda FaceTime, jag vill kunna föra över musik/filmer/filer via usb/sd kort/dropbox m.m m.m m.m....och inte minst, jag vill inte behöva koppla in en pryl jag köper 2011 med en sladd till en dator för att synka/uppgradera eller föra över musik/film.

Problemet är dock att väldigt få bryr sig om dessa punkterna för de använder den bara till att surfa med och kanske spela några spel.

Apple har sålt 15 miljoner iPads på 9 månader, vilket är helt otroliga siffror och det är där problemet ligger. Med sådana enorma volymer kan de tillverka en rejält avancerad produkt men dyra byggmetoder och ändå sälja dem billigare än sina konkurrenter och ändå tjäna mer pengar.

Försök att övertala en medelsvensson att han skall köpa en XOOM istället för en billigare iPad2....det kommer inte vara lätt.

Dinkan gillar detta.
  15. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag hoppas verkligen att det priset inte stämmer. Med ett pris på £500 så är den nästan 1500:- dyrare än iPads 2 WiFi modell, vilket är 40% dyrare. Skall de ha någon chans att konkurrera måste de bli betydligt billigare!

16. Reconnnn

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Håller verkligen med dig på alla sätt. Man tycker folk som inte har blivit helt apple frälsta och följer SJ varje ord och har lite teknik intresse borde inse att i det stora hela så är en HC platta det bättre valet.

17. Kingcool

Kingcool Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Gör om gör rätt, det är den första generationens Ipad som kostar 3595:-. Den säljs ut eftersom 2an såklart e på g. Men Apple har verkligen misslyckats att komma med något nytt denna gången, känns bara som att designen fått sig ett lyft. Annars samma skit + att den syncar med världens sämsta program iTunes...

18. NoNick2

NoNick2 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    327
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 9 Pro
    ROM:
    Stock
    Är det någon som lyckats registrera sig och boka en Xoom på någon av ovanstående sidor? Jag får bara felmeddelanden gällande post- och telefonnummer, samt att jag inte kan ändra land från United Kingdom till Sweden.

19. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Förstår inte hur du räknar? Om vi tar priserna i USA så ser det ut såhär.

Ipad 2 32GB wifi $599
    Motorola Xoom wifi $599

Ipad 2 32GB wifi+3G $729
    Motorola Xoom wifi+4G $799

Ipad 2 har inte stöd för 4G har inte heller hdmi eller plats för sdkort och lägre upplösning på skärmen. Vill du ha bilden på tv så får du köpa en adapter för $39 och då är du uppe i $768.

Så inte är Xoom nå dyrare om man ser vad man får för pengen.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

20. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Priset jag citerade var ett pris på 500 pund ($815) för Wifi modellen (inte wifi+3G) som en personen hade skrivit. Jag jämförde dock med den nedsänkta iPad men om man jämför med Wifi modellen av 32GB iPad2 så skiljer det även där över $200 om det priset skulle stämma.