Motorola Xoom [Samlingstråd]

Diskussion i 'Motorola' startad av GlacierMan, 18 jan 2011.

1. Cliddo

Cliddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Sorry men vadå iPad 2 har inte stöd för 4G?
    iPad 2 finns både till AT&T (3g) och Verizon (4G).
    Med adaptern är den fortfarande billigare ju?

Nu åter till Motorola Xoom, jag vill ha 3G versionen.... vart kan man förboka den?

2. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Jag vill också ha en XOOM!! :)....min poäng vara bara att ifall Wifi modellen blir mycket dyrara än Ipad2:s wifi-modell så kommer medelsvensson köpa en iPad2....men jag är inte medelsvensson ;)

3. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Fel av mig. Den stödjer båda som du säger.
    Och ja den är fortfarande billigare men ville bara visa att det inte är några 40% som någon skrev. Och ska man jämföra priser så måste man änvända priser från samma land och inte räkna om tex pund till dollarn som det var gjort.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

4. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

5. mmm... martin

mmm... martin Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enligt artikeln på Anandtech behöver du inte Dockan för att spegla via HDMI.

Var har du fått din info om att dockan behövs? Det är något av en dealbreaker för mig.

6. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

De första texterna sa att docka krävdes men senaste youtube videon jag såg sa de enbart att man inte fick med sladden men de testade med en standard micro-hdmi sladd utan problem.

7. mmm... martin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

^^ Nice! Två funderingar angående film och skärm:

De klonar bilden på videon jag sett. Kan man utvidga den istället, som på en Windows-dator?

Jag streamar mycket fotboll via csports.se och viasatondemand.se, Flash och Silverlight. Flash 10.2 kommer ju, men kommer Xoomen kunna visa det tillfredställande? Flash fungerar ju allmänt rätt kasst på dagens Froyo-lurar, frågan är om Honeycomb och Tegra2 räcker. Och hur ligger det till med stöd för Silverlight?

8. mrdrutt

mrdrutt Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag börjar undra varför det aldrig bekräftas att vi ska få xoom i sverige. I england verkar den ju vara på gång men inget releasedatum ännu. Har väl mer eller mindre bestämt mig för en xoom om den kommer innan maj...specifikationerna är mycket tilltalande om man som jag vill kunna använda den för filmtittande på semestern och på resande fot. Usb och minneskort känns heltavgörande liksom hdmi. Tycker det ät galet märkligt att andra plattor tex ipad och samsung 10.1 saknar detta.

9. RickardP

RickardP Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Håller med om USB, minneskort och hdmi är väldigt avgörande då det är det som verkar vara en av dem större grejerna som skiljer flera tablets, Samsung har hdmi genom egen kabel men inte usb och minneskort vad jag förstår det.

Det är ju bekräftat av Motorola själva att XOOM och deras 4G telefoner bli nylansering i Sverige men när är ju bra fråga.

Känns som det börjar bli dags för Motorola att bestämma sig för datum.

10. mmm... martin

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu gör det kanske inte jättemycket om vi får vänta lite här i Sverige, även om det givetvis kliar i fingrarna. Flashstödet har inte kommit än och utifrån de recensioner jag läst verkar mjukvaran lida aningen av barnsjukdomar. Förhoppningsvis patchat och klart när den släpps här.

Någon som vet om Silverlight stöds?

11. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

En sak har fått mig att tänka efter lite är att på XDA är det många som har problem med att spela upp film. Hade trott att Tegra 2 skulle vara bättre än min Galaxy på att spela upp video men så är inte fallet.

Tegra 2 klarar inte highprofile h.264 [email protected] och vad jag sett så verkar typ 90% av alla 720p filmer ha just det. Tegra 2 klarar "bara" baseline. Så man får glatt fortsätta att konvertera filmer /serier om man vill kunna spela det på en Tegra 2 Tab och det är väl inte hela världen men det hade varit skönt att slippa det.

Är som grekiskan allt man läser om detta. Så har inte riktigt fattat om det är hårdvaru relaterat eller om framtida uppdateringar och nya video spelare kan förbättra förmågan att spela upp video.

Edit:
    Någon som hittat en affär från UK som skickar till Sverige? Hittar bara de som endast vill sälja inom UK.

Last edited: 6 mar 2011
  12. Aanuka

Aanuka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Den finns hos Expansys att förhandsboka, däremot vet jag inte vart ifrån dessa skickas eller när.

13. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Dum fråga kanske, har sökt på nätet men inte blivit tillfredsställd med svaret:

Det är ju en MicroUSB-port right!? Men det finns möjlighet att föra över filer från exempelvis en USB-sticka eller liknande genom en specifik kabel? Att föra över Officedokument från en USB-sticka och sedan redigera den i Xoomen vore riktigt underbart!

14. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Det du beskriver kallas USB On-The-Go tror jag:
    http://en.wikipedia.org/wiki/USB_On-The-Go
    "The specification allows for devices that generally fulfill the role of being a slave USB device (e. g. digital audio player or mobile phone) to a USB host (usually a desktop or notebook computer) to become the host themselves when paired with another USB device."

Då kanske någon annan vet om Xoom har USB On-The-Go?

15. Silvercliff

Silvercliff Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

16. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Här har du en sladd som möjliggör det (micro usb till std USB) Fungera säkert med ett USB minne också.
    http://www.expansys.se/motorola-xoom-camera-adaptor-209721/

17. nox

nox Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

USB-OTG vet jag vad det är, men jag tackar för er hjälp, då är det bekräftat.

Alla har ju tjatat om att den har USB-port och att det är sååå bra och varför inga andra tillverkare tänkt på detta ännu. Då tog jag förgivet att det handlade om USB-OTG, annars hade jag inte förstått upphetsningen kring uttaget ;).

18. darkblue

darkblue Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har det kommit någon mer info om den Xoom versionen som ska säljas i England / Tyskland, kommer det vara en 3G version eller endast WIFI? Samt, har någon listat ut en sida /affär som man kan beställa ifrån i något av länderna?

19. JDS

JDS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Undrar jag också....förstår inte att det kan vara så enormt svårt att säga ett datum. Det får man ändå ge Apple att när de väl har presenterat sina nya produkter så är det rätt så duktiga på att säga när de kommer finnas tillgängliga......det värsta jag vet är att vänta på en ny leksak...den som väntar på något gott väntar ALLTID för länger ;)

20. bd85

bd85 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

De kommer att sälja båda modellerna.

Carphonewarehouse är den affär som kommer sälja 3G+wifi med lev under April, säljer tyvärr inte utanför UK.
    http://www.carphonewarehouse.com/mo...-FI-TABLET/HANDSET?intcmp=t5Ct5CgzfCNCMnCvv9S

Wifi-only versionen kommer att säljas av pcworld och Dixons med lev 9/4. Samma sak här att de inte skickar utanför UK vilket är riktigt synd då de har haft rabatt koder med 10% som ger ett pris på £450.
    http://www.dixons.co.uk/gbuk/r/xoom/0_0_0/

Är Expansys man får vända sig till om man vill köpa sig en XOOM. De kommer att sälja wifi-only versionen. Har själv lagt en bokning där och deras inköpare jobbar på att få hem de så fort som möjligt efter att de blivit tillgängliga.
    http://www.expansys.se/motorola-xoom-207789/

Man skulle haft en kompis/bekant i UK som kunde boka upp sig på en wifi och skicka över till oss behövande i sverige.