Mugen Power Batteries, extra kräm till Desire Z

Diskussion i 'Desire Z' startad av Jannis, 29 dec 2010.

  1. BOP

    BOP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Dag 2:
    Telefonen fick som sagt bara 8 timmars laddning. Jag fick ändå 30%-varningen strax efter 21.30 mot normalt med originalbatteriet runt kl 19.00-20.00. Jag valde då att peta in den i laddaren inför natten. Den står kvar där ännu, redo inför dag 3.
    Men gårdagens användande var mera normalt än första dagen. Jag ringde de vanliga samtalen, fixade med både sms och mejl och (bara för att testa batteriet...hmmm...nåja) lite Angry Birds.
    Intrycket är att det faktiskt finns mer kräm i Mugenbatteriet även om det inte har nått sin fulla potential ännu. Jag får ut upp till ett par timmar extra ännu så länge, fast jag hade nog tänkt mig något mera. Men de där extra timmarna kan vara det som räddar min dag.
     
  2. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag har en fråga BOP. Tror inte jag har sett dig skriva det någonstans men har du gjort en batteryboost på orginalbatteriet? För det har gjorde stor skillnad på både min och min polarens telefoner.
     
  3. BOP

    BOP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Jo jag har testat Batteryboost också, det gav också lite mera. Kanske i nivå med den hittillsvarande kapaciteten på Mugenbatteriet. Men jag hyser en förhoppning att ett större batteri faktiskt ska ge mera utan att göra batteryboost var och varannan dag. Jag hinner helt enkelt inte ha luren i laddaren hela tiden (Ladda 8 timmar och så en timme till o s v)
    Kanske är ett fetare batteri bara en dröm. Men jag ska väl inte behöva gå tillbaks till en en gammal Nokia 1208 för att få vettiga batteritider. Den behövde man bara ladda varannan vecka eller så även om man ringde och sms:ade flitigt. Om jag fick önska något så vore det att tillverkarna fixade schysstare batteritider och snålare strömförbrukning. De fantasisiffror de anger har ju inget med verkligheten att skaffa.
    Hursomhelst förbereder jag mig för dag 3 nu. Mugenbatteriet laddas fortfarande, är strax uppe i tolv timmar. Rapport kommer imorgon.
     
  4. Sebastiank

    Sebastiank Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2011
    Inlägg:
    895
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag tror dock bara att batteryboost funkar en gång. Då man "kalibrerar" batteriet att visa rätt nivå vad jag har förstått.

    Men det låter bra att du gjort det på orginalbatteriet så man får ett "rättvist" test. Ser fram emot att se hur bättring blir i batteritid när batteriet laddads några ggr.