mVideoPlayer

Diskussion i 'Applikationer' startad av afzkl, 29 dec 2009.

1. perihelion74

perihelion74 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är ju svinbra om det är något intressant i en film som man vill visa för någon annan senare. Eller om man som jag brukar kolla utbildningar i mobilen när jag åker tåg etc. Svinbra att kunna lägga in bookmarks för att hoppa tillbaka till intressanta partier utan att behöva spola ihjäl sig.

2. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Bra nyheter, jag insåg att det ändå kunde var ganska användbart och har fixat det nu.;)

Finns inte med i versionen på Market än men om du vill testa det så kan du ladda ner det här:
    http://dl.dropbox.com/u/4479536/mVideoPlayer Releases/Beta/mVideoPlayer 1.6.0b.apk

Du kan spara hur många bokmärken du vill, finns ingen gräns men håll dig under 100 iaf, annars kanske det blir lite segt:P

mvh Daniel

Last edited: 11 feb 2010
  3. perihelion74

perihelion74 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fasen va bra! Har dock inte testat, kom precis till jobbet.

Har ett önskemål till faktiskt (girig som man är)

Jag har märkt att om man pausar en film och låser enheten (en HTC Hero i mitt fall) och sedan låser upp den så startar filmen direkt. Detta är inte så skoj om man sitter i möte och skall starta telefonen och har glömt att man kollade på en film tidigare och så startar filmen.

Hade varit bra om man var tvungen att klicka på play en gång först.

mvh
    /M

4. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Okej, ska ta och titta på det lite noggrannare, tanken från början var faktiskt att det skulle fungera så som du sa men så blev det inte.
    Men som jag sagt tidigare, jag kan inte rekommendera dig att bara trycka på Power knappen madens en film spelar för jag har inte fått det att fungera vidare bra på alla telefoner. På vissa börjar den spela upp från början igen och på andra fortsätter den spela upp fast skärmen är av.:P

Trycker du på Home innan du trycker på din Power knapp kommer det fungera bättre, när du sedan startar appen igen fortsätter den spela upp där du var sist, videon är också pausad precis som du säger.

Hunnit testa bokmärks saken än? Tar gärna emot förslag och buggar.;)

5. Evilnils

Evilnils Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för en mycket användbar liten spelare, den funkar finfint för mig efter att jag läste denna tråds förklaring till åäö-problemet med srt subtitles.

Att encoda filer till mp4 däremot är ju en styggelse, för det tar sån jävla tid. Det är självklart inte Mvideoplayers fel, men det gör att man som användare väldigt gärna ser sig om efter en app som kan läsa Xvid, vilket vore det ultimata.

6. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 515
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock
    Vad använder ni för program för att konvertera då? Badaboom eller vad det hette kan jag inte köra då jag inte har Nvidia grafikkort. Provade Handbrake men det tog 20 min för ett 20 minuters avsnitt av Two and a half men, visserligen 720p innan konvertering. Är det normalt? Jag har AMD Phenom II X3 550 och ATI HD4890.

7. Evilnils

Evilnils Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det är typ samma tid för mig, kör Handbrake. Det är det jag menar när jag säger att det är en styggelse, hehe.

8. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jo självklart vore det optimalt med divx stöd, tyvärr har jag inte kunskaperna till att fixa det at the moment. Programmet använder den inbyggda media frameworken för avkodning och uppspelning.
    Sedan är det väll så att divx är lite påväg ut till fördel för x264 mkv 'formatet'. Och där har vi ytterligare ett problem, även om våra mobiler skulle klara av att avkoda dessa format så vore det inte helt optimalt då utrymmet fortfarande är ganska begränsat. På ett 8gb kort skulle du få in 2 okonverterade filmer istället för 15 omkodade.:P

Jo tyvärr är det så, ditt resultat är ganska normalt, det tar lång tid och processorn belastas hårt.

9. milky81

milky81 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 515
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 5
    ROM:
    Stock

Okej. Det var ju synd, jaja man får planera lite mer innan man ska lägga in ett par avsnitt eller en film på telefonen helt enkelt :)

10. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Sådär ja, nu finns en ny version uppe på Android Market som bland annat har stöd för att automatiskt markera filmer som 'sedda' när uppspelningen är klar. Det gör det enkelt för dig att hålla koll på vilka filmer och avsnitt du sett och inte.:P

Någon som har något förslag på användbara funktioner? Har själv inte fler idéer.

11. Ekofasc

Ekofasc Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Att kunna ställa in en förskjutning mellan ljud och bild skulle vara användbart i de fall man har ett videoklipp som är osynkat, men det kanske skulle kräva alldeles för mycket resurser av telefonen?

12. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Tja nog skulle det kanske vara praktikt men just videospelardelen är en komponent av android som man bara använder, lika dant är det för musik.
    Man ger den en sökväg, säget till den att spela, pauasa, stoppa, söka eller vad man nu vill göra, mycket mer än så kan man inte göra då den koden är "gömd". Där av är det inte lätt att stoppa in stöd för divx tex då hela den delen skulle behövas skrivas om från början. (Jag har inte kunskapen för det så de är skit samma):P

Blev lite flummigt, hoppas du förstår vad jag menar. ;)

13. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Så, nu var det snart dags att släppa en ny version igen och jag skulle behöva er hjälp med att testa lite grand då jag fått en rapport från en beta testare om att det dyker upp dubbla resultat i listan och jag kan inte återskapa det problemet.

Senaste versionen finns att hämta här:
    http://dl.dropbox.com/u/4479536/mVideoPlayer Releases/beta/mVideoPlayer 1.6.3 beta.apk

Nytt i denna version:
    - Går snabbt att starta, < 1 sekund. Söker inte igenom minneskortet varje gång programmet startas. Kan göra manuellt från menyn eller genom att skaka telefonen när du är i listan.
    - Bättre stöd för högupplöst skärmar. (T.ex. Nexus One)
    - En hel del saker till, kolla change-log:en i appen om du är nyfiken.

Hör av dig till daniel{at}auth.se om du hittar några problem eller skriv i tråden.

Tack på förhand!

14. Pryltokig

Pryltokig Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    141

MINA ENHETER

Någon som har haft problem med lagg efter att de uppdaterat sin Hero till 2.1? Jag har fått lagg på de senaste filmerna jag har lagt in, när jag tittar på dem genom mvideoplayer, och jag funderar på om det är 2.1's fel eller om det är ett konverteringsproblem... Ni som har Hero, vad brukar ni använda för format, upplösning och fps? Själv har jag:
    - mp4
    - 480X320
    - 23.9 fps

Bästa konverteringsprogram?

Edit: Jag har löst det! Jag konverterade med programmet "Handbrake" och valde de förinställda inställningarna för iphone, då blev det en fil som hette .m4v! Videon flyter hur fint som helst och det är perfekt upplösning! Jippiii! :)

Last edited: 11 jul 2010
  15. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Suverän spelare!

16. Flexxy

Flexxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Tack för detta. Bye bye Meridian och Act 1..

att kunna välja vilka mappar den ska leta i är klockrent.
    att kunna lägga bokmärken är riktigt grymt
    men bäst av allt är ändå "swipe" spolningen som är så jävla (ursäkta franskan) smidig, flyter på otroligt bra... !

Tack!

17. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

18. Alasjo

Alasjo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Smidigt program! Bra med många inställningsmöjligheter, topp om det fanns bredare stöd för olika videokodningsformat, men än så länge räcker det för mig. Hur går utvecklingen?

19. afzkl

afzkl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har inga planer alls för att fixa stöd för fler codecs, förstår inte meningen alls igentligen... Det är en mobiltelefon, utrymmet är välldigt begränsad, man kan ändå inte trycka in sina 4Gb mkv's där så det spelar ingen roll. Dels får man då bara plats med ett par filmer och dels så tillåter inte filsystemet (fat32) filer över 4 GB så det är rätt kört.

Sedan finns ju RockPlayer som redan "stödjer" det här, bara till att använda det programmet om du vill spela sådana format och inte har stöd för det i din telefon.

Ursäkta den något negativa attityden men blir så trött på att besvara denna fråga 10 gånger om dagen...

20. Skee

Skee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

mm funkar bra på Galaxy Tab