Visst kan telefontillverkarna göra det, men Samsung är väll den enda som hoppat på det. Eller, sa inte Swedroid i en artikel att Desire HD skulle ha DivX stöd åtminstone? Jag har inte hört mer om det sen iaf.
Det var mycket snack tidigare om att den vanliga Desiren skulle få en updatering med DivX stöd men när någon mailade HTC för några veckar sedan sa de att ingen sådan kommer komma då det kostar pengar med licenser och annat...
Haha ja jag tycker det ser ut som en Android app jag, som de bör se ut iaf.
Enda skillnaden mellan betal- och gratisversionen är att det inte finns någon reklam i betalversionen. Jag skulle kunna plocka bort saker från gratisversionen men det känns inte rätt mot all de människor som använt det här programmet gratis i snart ett år.
Angående format så använder jag själv mp4/h264/AVC. Jag använder HandBrake för att konvertera filmerna. Om du behöver mer specifik hjälp för att få ut bästa kvalitet så säg till ska jag försöka hjälpa dig. Annars finns det en hel del bra guider om du söker på Google.
Länkar:
För Desire/Nexus One/Annan Highend Telefon:
http://www.frankie.bz/v3/blog/tips-and-tricks/convert-video-nexus-one/
En sak där dock, på bild 3 så har han satt bitrate till 1500, du kan lätt sänka den till 900-1000 utan att tappa kvalitet och samtidigt få en betydlig mindre fil.
Click to expand...