myClock 1.7.1 är nu släppt! :D (Android 1.5+)

Discussion in 'Applikationer' started by alioooop, Sep 22, 2010.

1. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

joo jag har sett detta... det kom till när jag fixade så buggen med att snoozen inte funkar för alla, kommer absolut kolla på detta men samtidigt är det något jag vill vara försiktig med eftersom att jag inte vill förstöra snoozen för någon, skulle vara bra om jag hade en telefon som snoozen inte funkade på men har tyvärr inte det så vet itne vad jag ska göra med det där riktigt än :)

joo detta är något jag kommer tänka på men måste skriva om en jävla massa kod i alerten då vilket jag inte känner jag hinner just nu men är absolut något jag kommer ha i åtanke i framtiden :)

2. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Det där med att skärmen lyser har jag oxå märkt, men gör då inte mig något då man i alla fall har den i laddaren på natten och dessutom bara ska "vila" en stund till innan man kliver upp så är det lite mysigt med det där skenet..
    En sak jag har märkt är att om man som jag har GOTO installerat och efter snoozen släcker skärmen med on/off på min mini pro så får man ett fasligt schå att stänga nästa gång då man måste "slyida" på skärmen för att väcka telen, sedan starta mycklock för att komma åt stägningen!
    Men det är klart, när man kommit så långt så är man garanterat vaken!:D

Och sedan så måste jag säga att jag blir lite sur på alla som kommer med kommentarer om att "jag försov mig!= skitprogg" eller. "Är för lätt att stänga av utan att man är medveten"..

alioooop jobbar för att göra en väckarklocka åt oss som behöver en vettig en, misstänker att hans timlön fram till nu inte är något att skryta med.
    Så vad ger oss rätten att ställa krav/skylla på han att vi sover över bara för att vi inte klarar av att vakna??

Ett enkelt råd från mig..
    Köp en MEKANISK väckarklocka....
    (där finns det inget att skylla på)

Mina enkla tankar....:ehm:

3. alioooop

MINA ENHETER

har ingen aning om vad GOTO är men kan ju kolla vad det är ;D

tack för att någon visar att dom är på min sida osv :) min timlön är obefintlig med tanke på att jag fått 300 donerat varav en var innan jag ens släppt appen och den andra innan jag ens lagt till i appen att man kan donera!
    jag är som sagt en student och kan som säga att jag har väldigt mkt som händer på både den sociala sidan och på skolfronten, jag försöker verkligen göra det bästa av denna app o tycker det är kul att så många engagerat sig :)

har inga problem med konstruktiv kritik men när någon kommer och säger att den försovit sig o sedan inte säger vad som fick dig att försova osv, eller att någon säger det det är något som fattas men inte säger vad som fattas!

detta är något jag gör på min fria tid o folk som följt mig ända från börjar vet att jag verkligen gör mitt bästa o försöker fixa buggar så fort som möjligt o i början så släppte jag typ 10 uppdateringar på knappt en vecka o oftast innehöll varje uppdatering något mer än bara bugfixar!

personligen så tycker jag att de flesta visat att dom uppskattar det jag gör här även fast jag inte fått någon donation osv och jag vet även att det alltid kommer finnas folk, så kallade "haters" som kommer och säger att den suger men inte vad som är dåligt med den!! men som sagt snälla inse att jag gör detta för att få en bra app som passar så många som möjligt och inte alltid kan nöja alla men jag försöker iaf!

fick senast igår ett mail där en person skrev "I overslept so I took my freedom to uninstall your app and go for a other app", men inget om vad som kunde bli bättre...

4. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Här har du GOTO..
    http://www.appbrain.com/app/goto/com.innowebtech.g0t0

Gillar det, men som sagt det har sina egenheter... Och då inte bara ned din myclock som vad jag har provat mig fram till funkar perfekt så länge jag inte pillar allt för mycket med mina inställningar... :) kör utan GOTO...)

Jag skämmes faktiskt lite nu då jag inser att jag ingår i den grå massan som lovar att bidra med några kronor men inte gör det när det kommer till kritan..
    Flåt....

5. alioooop

MINA ENHETER

okej :) ska läsa mer om det där o se om jag kan göra något!

alltså jag gör inte detta för pengar även fast det självklart skulle vara kul om man fick in nå för sitt jobb! men tack för att du försvarade mig iaf!! :)

6. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Jag har haft lite instabila erfarenheter av appen senaste dagarna..

3 dagar sen: 3 minuter efter att klockan borde ringt så tar jag bort skärmlåset och den sparkar igång.

2 dagar sen: klockan ringer 2 min för sent, men utan att jag gör nåt. Installerar log collector för att logga problemet men loggen hinner skrivas över av synkning.

igår: funkade precis som den skulle

byter till en froyo rom under dagen.

imorse: 5 minuter efter att den borde ringt tar jag bort skärmlåset och då sätter den igång. Jag installerar log collector och får ut en logg. Man ser att myclock startat 06.15 men sen 06.20 när jag stänger av skärmlåset så är det mer aktivitet från myclock..

Tur jag har dubbla klockor..

Jag skickar en log i PM!

7. alioooop

MINA ENHETER

alltså vilken version har du? jag kör själv på en hero o jag använder den varje morgon utan problem så det är skumt... o ingen annan har haft problem med senaste uppdateringen på det viset :\ men ska kolla loggen o se vad jag kan göra!! hoppas jag hittar felet

edit: vad haru för inställningar på din kernal? kanske beror på det...

Last edited: Oct 8, 2010
  8. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Har senaste versionen från market, installerade den nuvarande senast igår. Tog inte någon backup alls när jag bytte rom så att inget ligger kvar och spökar.

Som sagt, det här har inträffat på 2 olika roms (olika androidversioner tom) med 2 olika kernels.. Kör overclock widget 614/352 | 480/352 men ser inte vilken governor, men det är standard för flykernel 11 nu iaf.

9. alioooop

MINA ENHETER

vafan kör ju 2.2 på min hero som är överklockad osv.... samma kernal... men skickar en apk till dig som du ska testa så får vi se om jag fixade det men blev ingen vacker lösning...

10. niklas.berggren

niklas.berggren Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Nee nu frå det fanimej vara nooog !

Försov mig igen!

Dock vet jag int eom jag kan skylla på din klocka då lillan (dotter på 7 månader) höll mig vaken till 0430 och klockan stod på 0530 :-O Så tror nog att jag bara va väldigt trött ;) och råkade snooza en gång för mycke :)

Jag förstår dig helt och hållet i dina åsikter och tankegångar gällande att du gör detta på din fria tid och som många andra har sagt, är man rädd för att försova sig så får man väl köpa sig en annan klocka eller be någon väcka en?
    Jag tycker det är en kanon bra app och jag kommer behålla den "no matter what" :)

11. alioooop

MINA ENHETER

okej haha joo barn är bra på att förstöra ens sömn men sånt man får ta ibland ;) skönt att höra att dedt finns folk som försover sig o inte skyller på mig o min app iaf :)

12. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

MINA ENHETER

Ja du verkar ju ta felanmälningar på rätt sätt och försöker lösa det så gott det går.

Jag har försovit mig med standardappen fler gånger än jag försovit mig med din app. Ibland trycker man bort skiten och glömmer bort det i sömnen. Vissa gånger man kan svära på att man inte trycka av larmet men tjejen som ligger i sängen samtidigt undrar varför i helvete alarmet ringde utan att man gick upp.

13. JonasE

JonasE Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har testat din app i två veckor nu och den har fungerat "klockrent" för mig på min Nexus one med Cyanogenmog 6.

två saker jag skulle vilja ha är

1. Möjlighet att ställa ner skärmljusstyrkan på bordsklockan. Tycker den är snygg och skulle vilja använda den mer men tycker att den lyser lite väl starkt i mitt mörka sovrum. Texten får också gärna hoppa runt lite på skärmen för att minska risken för inbränningar på OLED-skärmar.

2. Liten utveckling av UI. Det ser snyggt ut idag och det finns ju ingen riktig standard för Anroid UI. Men det känns som att det vanligaste är att man placerar knappar utmed botten på skärmen. Jag försökte yrvaken en morgon när larmet gick igång (i rätt tid) ställa fram det en timme men misslyckades på grund av att jag inte hittade någon "Done"-knapp längst ner. I ett program som ska användas vid tillfällen då man inte är vid sinna sinnens fulla bruk är det kanske extra viktigt att UI't känns intuitivt.

Utöver detta vill jag bara tacka för en utmärkt applikation.

14. alioooop

MINA ENHETER

jag försöker iaf!! :)

haha joo jag har varit med om det där massa ggr!!

15. alioooop

MINA ENHETER

vad kul att höra!! :)

1. joo jag letar för fullt hur man ställer in ljusstyrkan men problmet är att alla sätt jag hittar har varit buggiga och då menar jag för buggig för att jag ska kunna släppa funktionen, angående att texten ska hoppa runt är faktiskt en ganska bra idé men vet dock ite när jag kommer implementera det eftersom jag har vissa andra grejer jag känner är viktigare :)

2. kommer lägga till att när man trycker tbx så ska det komma en fråga om man vill spara, ta bort eller fortsätta ändra osv och detta kommer vara väldigt tydligt så dt känns som att det kommer nog lösa det problemet :)

själva designen på listan o larmskapningen kommer även ändras sen efter att jag gjort några ändringar i appen!

och än en gång är det coolof som hjälpt :D

16. JonasE

JonasE Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

1. Hoppas du hittar någon lösning som funkar.

2. Låter bra. kommer det upp en stor save/discard-ruta när man trycker back tror jag även att mitt grottmäniskojag skulle fatta hur man gör.

17. alioooop

MINA ENHETER

joo det hoppas jag också :)

joo men det blir när jag fixat ljudväljaren o verkar som att datumet kommer försvinna i framtiden för dom flesta verkar tycka den är onödig! :)

18. alioooop

MINA ENHETER

Har tillkommit lite problem på den privata sidan som att min morsa mår väldigt dåligt just nu så hon har vart på akuten o kommer troligtvis opereras så har försökt ställa upp mkt hemma! kommer försöka börja programmera igen så snart som möjligt men just nu måste jag omprioritera vissa saker!

19. niklas.berggren

niklas.berggren Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Helt förståeligt.
    Familj före allt. ;-)

Sent from my extreme awsome X10

20. alioooop

MINA ENHETER

braa!! :) nästa release kommer ha så man kan komma åt alla androids inbyggda alarmsignaler iaf o lite annat :)

Last edited: Oct 11, 2010