myClock 1.7.1 är nu släppt! :D (Android 1.5+)

Discussion in 'Applikationer' started by alioooop, Sep 22, 2010.

1. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

okej bra! hoppas den också funkar som förra men sättet jag löste det på den första gjorde att alarmen som fanns innan slutade funka så då försökte jag lösa de genom att rensa databasen också men då fick man FC på dom tidigare eftersom den inte hade nån info att hämta från o massa annat skitkonstigt! svårt att förklara när ni inte ser koden men var många skumma fel :)

ställ gärna ett alarm med en vanlig bordsklocka eller något så du inte kommer för sent ifall något skulle gå fel men är dock gansa säker på att den funkar för var två st som hade de problemet som mailade mig idag o tipsa om den senaste filen o den verkade då funka :) än en gång så äre på custom roms... öppenhet kan ha sina negativa sidor...

2. alexbergsland

alexbergsland Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus One

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus One
    ROM:
    LineageOS 14
    Jag chansar ;)

3. alioooop

MINA ENHETER

våghalsigt ;)

4. alexbergsland

alexbergsland Youth Droid Medlem

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus One

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Oneplus One
    ROM:
    LineageOS 14
    Det funkade finfint :)

5. alioooop

MINA ENHETER

woho! :)

6. Fredrik_Spindel

Fredrik_Spindel Teen Droid Medlem

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Jag har två alarm på morgonen då jag är notoriskt bra på att stänga av alarmet i sömnen.

I morse var jag lite halvpigg när jag vaknade av första alarmet men valde ändå att stänga av det då jag visste att jag hade ett till några minuter senare. Det verkar som om jag stängde av båda alarmen med detta och jag fick bråttom till jobbet när jag vaknade av mig själv senare.

När jag kollade telefonen hade jag visst fått en FC. Vet inte om det är de dubbla alarmens fel eller någon bugg i övrigt men det kan vara bra för dig att veta.

Jag kör med automatisk bordsklocka när jag laddar telefonen, har ännu inte premiumversionen. Kan inte hitta versionsnummer någonstans men det är senaste från market.

7. alioooop

MINA ENHETER

senaste på market är 1.6.3 iaf :) du kan se vilken du har genom att gå till inställningar och sedan changelog!

tyvärr så kan FCn bero på väldigt mkt så blir väldigt svårt för mig att veta vad som är fel! ställer själv 4 alarm varje morgon och just därför kan jag nog försäkra dig om att det inte är de!
    en FC när alarmet går igång innebär att det kan gå fel på två ställen, klassen AlarmReceiver eller AlarmAlert! skulle vara bra om du minns om de var com.alioooop.myclock.AlarmReceiver eller com.alioooop.myclock.AlarmAlert.

skulle även vara bra att veta dina exakta inställningar för dessa två alarm!
    eftersom du troligtvis inte har android 2.2 kan du nog inte heller skicka någon log...

Ska försöka kolla igenom allt som kan gå fel men är svårt när man inte kan testa själv och inte kan se vilken typ av fel det blivit!

8. alioooop

MINA ENHETER

om du editerar alarmet som krascha så det ringer en minut fram, kraschar det igen då?

9. Fredrik_Spindel

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Kollade aldrig så noggrant får jag erkänna, ska kolla om det (förhoppningsvis inte) händer igen.

Båda är "Morgonlarm" som repeteras Vardagar med tiden 07:35 resp. 07:47. Tid för intoning 3 min, autosnooze 4 min. Vet inte om det är tillräckligt exakt, jag kan kolla vidare om det är något mer du vill veta.

Det stämmer har 2.1 på min x10 mini

Det får vi se imorgon, har ställt fram båda alarmen 1 min.

En övrig fråga/önskemål angående matematiska problem: Kan man få sifferknappar att mata in svaret (eller svarsalternativ) med direkt på skärmen istället för att ens egna tangentbord dyker upp. (Det tar lite tid att få fram det och sedan måste iaf jag byta läge till siffror och mata in för att trycka bakåt och till sist "ok". Allt medans telefonen tjuter som en illbatting och väcker alla andra i kvarteret.)

10. alioooop

MINA ENHETER

joo hoppas det bara var en tillfällighet!

körde med samma inställningar och fick inga problem! :\

haha vågar du verkligen ställa samma inför morgondagen? tänkte att du kunde ställa dom idag så man bara kan testa :) ställer du helt nya alarm så ska dom funka som dom ska iaf! så ställ gärna ett till alarm så du vaknar ;D jävligt om du kommer sent till jobbet!

angående matten så tror jag att jag gjort de inför nästa release :) trodde dock den skulle vara med i 1.6.3 tom men jag minns inte ^^

EDIT: var inte svårare matte grejen med i senaste? för tror jag fixa de samtidigt som jag fxade svårare matte alternativet :)

11. Fredrik_Spindel

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Det funkade bra idag, det enda jag gjorde var att flytta fram tiden 1 min per alarm. Hoppas det fortsättningsvis går lika bra.

Jag använt myClock i åtminstone en uppdatering, kanske två. Från början när jag kollade runt i inställningarna fanns både matte och svårare matte, dock har jag bara testat vanliga "normala" matteproblem.

När jag testade det fick jag typ en popup med ett problem och en textruta att klicka i för att få fram textinmatningen (med mitt egna tangentbord) samt "Ok" & "Avbryt"-knappar.

Förresten, matteproblem borde man få välja när man lägger till alarm inte generellt för alla alarm.

En småsak till. När man stänger av sitt alarm oavsett om man har matte eller inte så piper alarmsignalen till på högsta volym lite snabbt, smått irriterande.

12. alioooop

MINA ENHETER

okej då låter det som att skrivningen till databasen blev korrupt senast och därför blev det väl något otillåtligt i tidskolumnen eller något sånt!

angående tangentbordet så låter det konstigt för tangentbordet blir ett tangentbord med 1-9 och massa specialtecken men det blir inte det vanliga iaf! jag har en htc hero! tror det ska vara lika på mobiler med androids originaltangentbord också...

joo jag trodde jag fixat det men eftersom jag inte har en tele som får felet så är det svårt att testa... har hittills bara inträffat på low end telefoner... dvs wildfire och x10 mini :P detta beror på att pausa musiken tar längre tid än att höja volymen till din ursprungliga(måste höjas eftersom när jag tonar in sänker jag volymen o stegar upp till din valda volym) så den hinner inte pausa klart innan den höjt volymen... kan lösa det genom att sätta en delay där mellan men då kommer programmet se ut att lagga eller något...

13. Nickman

Nickman Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har ett förslag.

När jag ska välja ljudfil dyker ca 600 ljudboksfiler upp i listan, det tar evigheter att hitta rätt fil där.

Ett bra alternativ hade varit att programmet använder systemets aktuella stardard för att välja ljudfiler. Vilket i mitt fall skulle bli "Rings Extended" som är mycket mer flexibel när man ska hitta en ljudfil

14. alioooop

MINA ENHETER

ska kolla på det där men har ingen aning om vad jag ska googla på men ska göra mitt bästa :)

15. Fredrik_Spindel

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Jag har upptäckt ett nytt "problem" med mina morgonalarm när de "överlappar" varandra.

När jag har tryck på snooze på det tidigare alarmet och det senare larmet ringer går det inte att trycka snooze för att skärmen forfarande visar föregående alarms skärm för snooze och stäng av(?). För att få tyst på det måste jag stänga av det första alarmet och sedan trycka snooze/stäng av på mitt andra alarm.

Detta händer när mobilen laddas och jag har automatisk bordsklocka igång.

16. alioooop

MINA ENHETER

hmm rent logiskt sätt så trodde jag att det senare skulle hamna överst för de är väl så det borde funka? har ingen aning hur jag ska fixa detta men de är absolut en intressant punkt som jag kommer kolla mer på!

17. SBSE

SBSE Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Fungerar på 2.3

18. alioooop

MINA ENHETER

kör 2.3 på min hero o det fungerar så kul att de funkar för dig också :)

19. iorsson

iorsson Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Hej...
    Har kört denna appen i en vecka nu ungefär men har ett problem som uppstått ett par ggr. När jag väljer att snooza så släcker sig inte skärmen. Den är tänd ända fram tills det är dags att ringa nästa gång. Gillar inte riktigt det för det drar onödigt med batteri.
    Har senaste versionen installerad och har inte uppdaterat nån tidigare version eller så.
    Hur kan man råda bot på detta?

20. alioooop

MINA ENHETER

Detta är känt problem men även en lösning! tidigare funkade inte snoozen på vissa telefoner eftersom att processorhastigheten dras ner när skärmen släcks och då orkade inte vissa telefoner väckas igen när alarmet ringde så istället sattes snoozen igång när personen slog på skärmen manuellt... funkar dock på de flesta telefonerna utan denna "work around" men för att alla telefoner skulle ha en fungerande snooze måste jag göra så här för tillfället...

ett annat problem är att eftersom det finns så många olika telefonmodeller så blir svårt för mig att testa jämfört med större företag som kan köpa in olika telefoner för att testa... är ju bara en student så :)