myClock 1.7.1 är nu släppt! :D (Android 1.5+)

Diskussion i 'Applikationer' startad av alioooop, 22 sept 2010.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Var inte ironisk utan menade att det var bra kodat :)

Jo det är klart att man kan göra som du säger. Tänkte inte på det. Men har man ett val att kunna bocka ur datumet, och bara ställa in klockan, så bör det ju ringa nästa gång tiden infaller. Tänker att det är enklast så då jag inte börjar mitt jobb samma tid någon dag :)

Men det är ju inget problem egentligen. Värre med vibrationerna ifrån telefonen som låter mer än min lugna väckningslåt... Fixa det så är det full pott i min bok!

Last edited: 23 sept 2010
  2. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 722
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    Låter inte för högt, men det blir mer bekvämt att vakna när ljudet tonar in ;)

3. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Ingen panik bara det går fort som fan. ;)

Ljuset kan ju faktiskt justeras genom att låta en färgövergång smyga in på skärmen. Det skulle se snyggt ut och förmodligen vara lite jämnare än att bara ändra skärmljusstyrka. Vissa skärmar lyser ju sjukt starkt även på lägsta ljusstyrka. (som min sgs)

Förlora inte sömn över detta nu bara. ;)

Sent from my personal Dis-organizer GT-i9000

4. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

haha okej braa ;) är relativt ny i android prog gamet så tänkte jag kanke missat nå ;)

hmm men om man nu kan bocka ur datumet, blir inte det samma sak som om du bara lämnar det som dagen datum, sedan väljer du anpassat o väljer torsdagar? om jag nu förstått dig rätt så skulle den bockningen enbart ta onödigt med plats :) men kan ha förstått fel också så förklara mer om jag nu inte fattat :)

Angående vibratorn kan jag lova att det är fixat innan helgen :) imorgon äre hockey men kanske hinner på kvällen o annars blire på fredag :)

5. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

okej kommer iaf ha det i åtanke inför framtiden men har mkt på min lista som ska göras innan :) går ju helt klart lösa iaf men vet ju inte hur stor efterfrågan är på den där funktionen för tror många ser det som en onödig funktion men vad vet jag :)

hoppa iaf att du behåller den installerad o följer utvecklingen :)

6. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Får väl knacka ihop en konkurrerande klocka då. Behåller den för att hålla koll på konkurrenten. ;)

Sent from my personal Dis-organizer GT-i9000

7. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

jooo det kan jag helt klart hålla med om :) kommer iaf att försöka komma på en bra lösning på de där o sen får vi se när funktionen kommer :) borde iaf gå göra utan att ljudet laggar :)

8. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Nu ska jag sova och se om den väcker mig som den ska i morgon...
    En önskan från mig. skynda långsamt med finesserna så att det inte bär iväg och blir buggigt........

Eller varför inte en basic-väckare, och sedan en version som utvecklas allteftersom..

Mina tankar...

9. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

haha ojoj rivalitet ;) eller så väntar du på att jag kommer till den punkten ;)

10. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ingen har haft problem hittills så borde funka :) o självklart kommer jag inte stressa ut något, har uppdaterat snabbt nu med funktioner man direkt sett om dom funkar eller inte o kritiska kodstycken testar jag självklart väldigt noga, har tex testat själva larmet i många dagar nu så jag skulle vara helt säker så hoppas du blir nöjd :)

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

11. dalailama

dalailama Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

.

Jättetrevlig app! :)

Ett förslag har jag dock på en funktion. Det är att man är tvungen att lösa ett mattetal för att kunna snooza/stänga av alarmet.

För mig, som sover djupt och mer eller mindre stänger av alarmet i sömnen, så är detta ovärdeligt.

Mer info:

http://www.androlib.com/android.application.com-av-mac-jiiw.aspx

12. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Är själv lite anti till den funktionen eftersom att jag ändå brukar kunna lösa talet o somna om så känns enbart som något överflödigt :) men självklart äre inte bara jag som ska använda den o jag har skrivit upp det också men vet inte när jag lägger till det :) ska sen i framtiden göra en sida där folk kan lägga upp förslag o att man sedan kan rösta upp funktionen vilket kommer göra de lättare att prioritera :)

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

13. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
    En helt okej app och den väckte mig nu på morgonen iaf.

Som tidigare nämnts så bör man kunna slå av vibratorn då den låter mer än musiken jag använder att vakna till.

Saknar dessutom möjligheten att slå av larmet som i orginal klockan med volymknapparna då jag sällan är en sådan som slår av larmet och somnar om. Var lite lurigt nu på morgonen då jag var tvungen att leta reda på glasögonen för att lista ut ur jag slog av larmet (är mer eller mindre blind utan extra ögonen).

14. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Att välja ringsignal kanske man kan göra som andra har löst det (bla htc:s inbyggda) att man får välja vilken app man ska hämta ringsignalen ifrån (Jag får upp "com.htc.app.HtcRingtonePickerActivity", "Select music" med Handcent logga och "Zedge ringtones"
    Borde finnas någon activity för vanilla android också.

Att bara unlåta sig att ändra datum kanske funkar men känns inte intuitivt när man gör det. Jag har tillexempel satt ett larm som aldrig repeterar, eftersom jag bara vill sätta igång det ibland - om jag ska upp en lördag t.ex. Kommer den funka om datumet är passerat och ingen repetition är satt? Enklast borde väl att bara kunna bocka bort datum och alarmet ringer då nästa gång tiden inträffar. Det borde väl ändå vara vanligare att folk vill ha det så än att man vill ha ett specefikt datum, så det kanske snarare borde va ett tillval att sätta datum?

15. rikobiff

rikobiff Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

FC på min Hero

Hej!
    Denna verkar vara riktigt bra, tyvärr får jag bara FC när jag trycker på + knappen i appen.

16. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

känns de inte för lätt att bara stänga av med volymknapparna? tror många skulle stänga o somna om då... men kanke kan ha något sånt i inställningar :)

17. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

hmm okej ska kolla upp det där med ringsignals väljaren :)

nej larmet kommer inte ringa om datumet redan varit men samtidigt så är väl ändå repeterande alla dagar lika lätt att välja som just att kunna krya bort datumet? :) för repeterande bryr sig inte om datumet mer än att om man ställer de till något längre fram så ringer den förta ggn då o sedan följer mönstret :) känns som att det bara skulle ta extra utrymme med en checkbox när det alternativet finns för är redan nog trångt på en x10 mini tex kan jag tänka mig...

18. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

oj det har jag aldrig en hört förr... du är den första med FC men va haru för tele och när sker denna FC mer än just när du trycker på plus? haru gjort ett larm tidigare med den? testa installera om den?

EDIT: skulle gissa på att det är din felrapport jag fått in :) och jag har tolkat det som att du får FC eftersom att du antingen inte har någon ljudfil på SDkortet eller så har du inget minneskort?

EDIT2: har nu fixat det felet som jag tror skapade ditt FC och ska ladda upp den snart så testa uppdatera så ser vi om det funkar :)

Last edited: 23 sept 2010
  19. bezk

bezk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Håller helt med. Testade myClock imorse och gillar appen i helhet men blev lite störd på att jag var tvungen att andra datum (om jag nu inte lägger mig efter 00:00). Har ett jobb som gör att jag går upp olika tider hela veckan igentligen och även ibland lör och sön. Vill hellre att när jag ska ställa in tiden på larmet att jag inte behöver välja datum utan hellre se det som en extrafunktion, dvs ett tilllägg. Så +1 vote på datum som extrafunktion!

Keep up the good work!

20. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

som jag skrev tidigare, om man väljer repetera alla dagar i rulllistan så kommer den ju inte bry sig om datumet om du inte ändrar datumet till någon dag framåt :) räcker inte det eller? känns som det är lika lätt som att kunna välja bort datumet bara :) en checkbox kulle enligt mig bara ta onödigt med plats på må telefoner :) eller har jag fel?