myClock 1.7.1 är nu släppt! :D (Android 1.5+)

Diskussion i 'Applikationer' startad av alioooop, 22 sept 2010.

1. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

ny uppdatering, kolla changelogen :)

2. bezk

bezk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Det funkar nog för en del men för mig och säkert många andra som jobbar skift så blir det problem. Om jag väljer repetera så fortsätter ju larmet att repetera alla dagar? Nästa vecka så jobbar jag dag mån, ledig tis, dag ons sen natt tors. Om jag då tar repetera så blir jag ju väckt på tisdag när jag är ledig och har sovmorgon. Om jag sen sätter larmet på repetion på ons och inte stänger av repetionen på tors så blir jag även då väckt tors. För mig så är den defaulta alarmklockan bättre i den synpunkten. Sen kan jag tilllägga att alla veckor ser olika ut.. Så för mig vore det klockrent med datum som tillval och inte som standard. Vet inte om jag gjorde det hela krångligare för dig nu?

3. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Nej nej blir ju inte krångligare men de är väl de anpassat är till för väl? Lämna datumet orörd och välj vilka dagar de ska ringa :) eller är jag blåst nu som tror de är samma? :D

De enda datum gör när man har någon sorts repetering är att sätta när ditt mönster ska börja, väljer du ett datum om två dagar så ringer den inte förns första dagen den ska ringa efter just om två dagar, så sätter man dagens datum eller ett datum som redan varit och sedan väljer anpassat o trycker igång att den enbart ringer mån o ons så kommer den ringa varje måndag o onsdag tills du specificerar något annat eller inaktiverar :) dvs då funkar den exakt som vanliga alarmappen eller har jag fel?

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

4. Drappe

Drappe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej!

Bra intiativ! Jag har ett problem och ett förlsag.

Problemet är att det kommer inte upp någon klocka i statusbaren. De gjorde de första gången men inte sen.

Förslaget är att jag skulle vilja ha att det står hur många timmar & minuter som är kvar tills alarmet ringer, som de gör på vanliga alarmappen. Det kan vara istället för "Alarmet är sparat".

Annars verkar den super!

5. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kolla upp dessa punkter!
    - använder du notifikation eller originalikonen som ska vara på höger sida? Den på höger sida är buggig eftersom original appen skriver över den lite då o då ifall den inte har något alarm...

- har du ställt ett icke repeterande larm med ett datum som redan varit kommer inget upp eftersom det inte kommer ringa någon gång

Funkar de ändå inte så testa installera om, funkar de inte då, ge mig ett exempel på när detta sker för ingen annan har fått de problemet :)

Angående hur länge de är kvar tills de ringer så ser du de i listan med dina alarm, tid o datum som visas är datumet detta alarm kommer ringa nästa gång :)

6. bezk

bezk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Både ja och nej.. Förstår hur du menar men den funktionen jag är ute efter är nog i stil med ett "snabbalarm". Jag ställer alltid klockan innan jag ska sova eftersom jag ju aldrig vet när jag ska upp. Jobbar i en vikariepool för ambulansen så måste vara flexibel vad gällande mina arbetstider, dvs byta från dag till natt ifall det är sjukdom på jobbet. Detta medför att just repetionerna är svåra att följa och skulle var mindre bra om jag blev väckt tidigt när jag ska jobba natt (är en fördel att vara utvilad på natten när man kör). Skulle vara toppen med en snabbfunktion där man enbart behöver fylla i tiden så att den ringer nästa gång klockan blir tex 6:30. Inget behov av att välja ringsingal, skriva titel, alarmtyp etc. Enbart klockslaget. Kanske som en till "ikon" bredvid + tecknet längst upp. Är nog mer det jag är ute efter än själva repetionen.

Du har verkligen fått mig att fundera på vad jag vill ha ut av min alarmklocka. :)

7. Drappe

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag använder den ikonen på vänstra sidan. Alltså ej den vanliga.

Jag har ställt ett alarm imorgon men kommer inte upp någon ikon.

Det var inte riktigt så jag menade, utan att det står. "Det här alarmet har ställts in för 10 timmar och 5 minuter från och med nu". Står det på den vanliga alarmappen när man sparar alarmet.

Mvh

8. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130

MINA ENHETER

Den här hade jag också velat ha, men mest för att det är en kul grej...
    Kanske bara en nedräkningsklocka någonstans.

9. Drappe

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det hade varit bra om det hade varit istället för "Alarmet är sparat"

10. niklas.berggren

niklas.berggren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Fan va lätt jag hade för att stänga av detta larmet !:P

Försov mig 3 timmar :-O

11. samster93

samster93 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Jag tycker också att det vore nice att kunna stänga av vibratorn annars tycker jag att den är helt underbar som alarmapp.
    Edit 1 såg att du hade fixat det redan underbart.

Last edited: 23 sept 2010
  12. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Kul att du har fått en liten funderare ;)
    Åter till din request så skulle jag helt klart kunna ha någon typ av enkelalarm för detta ändamål :) får väl lägga till en checkbox för att kunna aktivera o inaktivera datumet men kändes som att en extra knapp för ett snabbalarm skulle vara väldigt luddigt för användaren att fatta vad som menas med knappen om personen inte testar trycka :)

13. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Tanka nya uppdateringen ;) o kolla inställningar

14. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Men om jag då ställer larmet på fredag för att vakna på lördag, då blir jag ju väckt på söndag också när jag vill sova.. Man vill ju inte aktivt behöva gå in och stänga av alarm. Jag tror det är väldigt få som vill ställa in alarm ett visst datum, så det är denna funktion som borde vara standard enligt min mening.

15. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hmm jävligt skumt för funkar för alla andra, testat installera om?

Och äru säker på att larmet är aktiverat i listan? Ska vara de auto när man skapar ett larm dock... men ge mig ett konkret exempel om de ändå inte funkar....

Okej kan helt klart lägga till :) trodde det skulle räcka med infon man får i listan :)

16. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jävlar xD tips på hur jag skulle kunna göra de svårare? Har tidigare fått ett förslag om mattetal dock

17. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Men om du på fredag ställer ett larm för lördagens datum o tid o inte har repeterande så ringer den ju bara på lördag :) men kommer lägga till så man kan ignorera datumet :)

18. Drappe

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Fått fram ikon nu.

Det vore bra om den texten kom fram när man bockar i den vita till gråa pluppen. Förstår du hur jag menar?

19. Drappe

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

haha nej inte mattetal :P

20. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Ja, men då måste man ju ställa om datumen varje gång man vill använda alarmet igen.. Bra att vi lyckades övertala dig! :)