myClock 1.7.1 är nu släppt! :D (Android 1.5+)

Diskussion i 'Applikationer' startad av alioooop, 22 september 2010.

1. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Vilken text? Och notifikationen försvinner ju ifall du avmarkerar alla larm o tvärt om så kan inte säga jag fattar vad du menar :) eller menaru texten som står hur länge de är kvar till alarmet ringer? Isf så kan jag nog lägga in de :)

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

2. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jo men de var inte så att ni var tvungna att övertala men fattade bara inte vad ni menade helt xD man är ju blåst ibland ;)

3. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Haha jag gillar inte heller den idén men kan inte komma på något själv, hur som helst om jag lägger till något sådant så kommer jag självklart inte ha de som default utan som tillval :)

4. Brain

Brain Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Riktigt bra app. Men jag skulle önska att man kunde fadea in alarmet som i Kaloer Clock, så att man inte får en hjärtattack på morgonen.

5. Drappe

Drappe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag menar texten som står hur länge de är kvar till alarmet ringer :)
    När man tryckt så det blir en grå plupp så ska texten komma upp: "Det här alarmet har ställts in för 10 timmar och 5 minuter från och med nu".

6. bezk

bezk Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hmm du undrade om det fanns idéer som kan "försvåra" för att stänga av larmet. Kan man inte göra någon grafisk avstängning såsom att man ska rita efter en symbol som syns på skärmen? Alltså typ ett hjärta men bör kanske vara lite svårare form. Sen så finns det kanske 20 olika mönster som slumpas upp vid varje väckning? kanske är en dum idé men försöker brainstorma lite.

7. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Okej men då känns de som att dom viktigaste funktionerna är:

- larm utan datum
    - visa hur länge de är kvar tills larmet ringer när man sätter ett larm
    - intoning av ljud :)

Har jag då förstått det rätt? Eller är de någon annan funktion som borde byta ut någon av dom tre som närmast kommande funktioner ? :)

8. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Är helt klart ingen dum idé :) o även om ni är osäkra på om ett förslag är dumt så kom gärna med de så får man överväga :) har tidigare i min tidigare tråd fått de förslaget o det är nog hittills de bästa :) vill dock få grundfunktionerna klara innan jag börjar med de för gestures känns som de tar tid att få bra :)

9. _booty

_booty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

Supergrym larmapp, fortfarande mycket nöjd :) Blev tydligare med plupparna också, tänkte på detta med snooze, läste någonstans nångång att 9 minuter är den optimala snooze-tiden, kan du inte lägga in 9 minuter som val också? :)

//_b

10. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Jag har gjort de i senaste versionen ;)

11. _booty

_booty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45

MINA ENHETER

dum jag känner mig, borde kanske kolla senaste versionen innan jag postar idéer ;D

//_b

Last edited: 23 september 2010
  12. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Haha alla har vi dålig koll ibland ;)

13. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Fast optimal tid med 9 minuter vette faan, det hade med att göra med mekaniken i gamla urverk, så att det inte fanns så många praktiska alternativ och 9 va det mest lämpliga. :)

14. Drappe

Drappe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Alldeles rätt!

Sedan vore det bättre med en grön plupp istället för grå, då den gråa syns lite dåligt med grått tema eller så man kan byta färg på pluppen själv :P. Sedan lägga till svart och fler färger bland teman eller en färgkarta? Kanske sen också att man kan byta färg på texten/teckensnitt. Det sistnämnda är inte så viktigt, bara lite funderingar.

Last edited: 23 september 2010
  15. Jerpa

Jerpa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xiaomi Mi 9T
    Info:
    Nova
    Platta:
    Lenovo Yoga tab 3 Pro
    Info:
    Nova
    Övrigt:
    Chromecast
    Som några skrivit tidigare.
    - Fade på ljudet, eller iaf välja volym.
    - Hur lång tid det är kvar tills det ringer.
    Sen ev att man gör om pluppen till en ruta som man bockar i. Tom ruta ingenting, bock/kryss den är vald. Nu när man skulle välja vilka dagar den skulle ringa så var det bara grå pluttar o jag blev lite fundersam först.

Datum är jag värdelös på, så att bara få upp siffror som nu blir jag inte klok på. En liten almanacka skulle vara bättre, med M-Sö samt datum. Som när man tex bokar resor.

Just nu använder jag mig av "Alarm Klock" och det gör precis allt jag vill, men det tog tid att hitta en som uppfyllde mina krav. Det jag gillar mest är hur den fade:ar in ljudet. Jag är en som vill vakna mjukt. ;) Kan förklara lite för den som inte vill/har haft den - Man ställer in på vilken %-nivå på ljudet den ska börja och även sluta, samt under hur många sekunder. Nu har jag 0-30% under 100 sekunder.

Det är ju ett tips som du kan titta på. Fördelen Du har är att den är på svenska. :D

16. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

kommer kolla på att man ska kunna välja färg helt själv men med pluppen så kan deet bli problem eftersom att antingen så har man en färg på alla teman eller så måste man ha en bild för varje tema vilket inte funkar ifall man ska ha en färgkarta :S

joo typsnitts färg kan jag tänka mig lägga till men känns inte så viktigt nu :)

17. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

fade på ljudet kommer jag troligtvis kolla på väldigt snart men ikväll blire hockey för min del ;)
    kommer även lägga till att man får se hur länge det är kvar tills alarmet väldigt snart! välja volym kan du reda göra med volymknapparna när du är i appen ;)

plupparna kommer helt klart bytas ut mot något bättre, ska höra med coolof om hjälpte mig med att vidareutveckla min tidigare design om massa detaljer men han är på resande fot nu :)

kalendern skulle vara en riktigt snygg finess och kommer kolla på det sen :)

har ju på både svenska och engelska o har tänkt släppa fler sen när jag får tag på någon som kan översätta, ska skapa en tråd på xda sen när jag gjort den lite bättre :)

18. niklas.berggren

niklas.berggren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Att man måste trycka X antal gånger på stäng av knappen olika gånger varje gång du snoozar? , eller att den flyttar på sig varje gång du snoozat?

Plus att göra stäng av knappen väldigt liten...
    jag har den förmågan att lägga hela handen på telefonen när jag vaknar på morgonen och det brukar resultera i att man stänger av alarmet. =/

Kanske ett mattetal för att stänga av och att snooz knappen flyttar sig varje gång du snoozat?

Blev det snurrigt så pm'a mig gärna för tydligare förklaring ;)

19. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

Hittat en bugg. När man har mountat minneskortet så blir det FC om man försöker lägga till ett nytt larm eller klona ett gammalt!

20. alioooop

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Hmm trodde jag löst det i 1.1.1... så det sker inte i redigera? :-o