myClock 1.7.1 är nu släppt! :D (Android 1.5+)

Discussion in 'Applikationer' started by alioooop, Sep 22, 2010.

1. frelah

frelah Youth Droid Medlem

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact
    Vet inte om jag missat nåt men appen verkar inte hitta android alarmsignalen. När jag klickar på playknappen är der helt tyst och när alarmet ringer likaså.
    Vad kan det tänkas vara?

2. alioooop

alioooop Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Hmm skumt, men om du playar någon annan så funkar de? Tänkte om volymen är nerdragen eller nå? Fast de haru säkert kollat :) jag använder androids egna signal genom att bara säga att de är ett larm o sen sköter android resten... alla mobiler kanske inte har signalen... undrar om de är nån mer som har problemet! Får väl lägga till en egen signal i appen för detta men då blir ju appen större men har folk problem så måste jag väl göra de :)

Sent from my HTC Hero using Tapatalk

3. alioooop

MINA ENHETER

Nu kan alarmsignalen tonas in :-)

4. frelah

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact
    Alla andra signaler fungerar myclock och signalen fungerar i systemets egna alarmklocka.

5. alioooop

MINA ENHETER

Jätteskumt... får väl ta o hämta hem signalen o lägga in den i appen men kan inte göra det nu för är inte hemma men i nästa uppdatering :) vad har du för tele förresten?

6. frelah

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    XZ1 Compact
    Sorry, skulle jag så klart ha skrivit. Har en Spica med 2.1.

Kan jag själv hitta filen? Vilket format är den i? Så kan jag lägga över den på lämpligt ställe på minneskortet eller telen.

7. alioooop

MINA ENHETER

Om du har en rootad tele kan du med hjälp av tex estrong filebrowser leta reda på filen som ligger i någon mapp i telen, för mig ligger dom i system/media/audio/ osv o sedan kopiera den till minneskortet för att sedan kunna använda den :)

Samsung har säkert under deras anpassning av UI:t råkat flytta eller döpa om filen så därför kommer man inte åt den men tycker dom borde tänkt på de

8. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu börjar det likna nåt! Hittar inget att klaga på, men har ett litet önskemål:
    När man snoozar skulle jag vilja ha kvar larmbilden, naturligtvis med släckt skärm. Jag brukar nämligen snooza och ett par minuter senare kommer jag på att jag går upp ändå och då är det bra att lätt kunna stänga av snoozningen.

Kanske att varje gång man ställer in ett alarm så blir det default förinställt morgondagens datum. Det är väl oftast det datumet man vill ha alarmet på...

9. Zkeeter66

Zkeeter66 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nu är den kanon enligt mig då det blev stegrande ljudnivå!
    Så nu är det bara att ordna så att man kan bidra med ett ekonomiskt tillskott... :)
    Tack!

10. alioooop

MINA ENHETER

går du in i appen och trycker av larmet så stängs även snoozen av men det är helt klart en bra idé som jag kommer överväga :)

angående detta så har jag planerat att lägga till detta men måste troligtvis skriva om databasen vilket kommer göra att jag troligtvis måste rensa databasen för er så alla era befintliga larm måste sättas om men får se om jag kan lösa det ändå, sen måste jag tänka ut en bra lösning i gränssnittet osv så får se när jag tänkt ut allt för vill inte göra något jag inte kan lösa snyggt o användarvänligt :)

11. alioooop

MINA ENHETER

vad kul att höra ;) ska fixa min hemsida snart o då kommer de att komma osv :)

12. alioooop

MINA ENHETER

nu kan man donera om man kollar just innan bilderna i första inlägget ;)

13. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Kanske att du någonstans när man ska ställa in larmet kan visa dagens datum? Jag kommer aldrig ihåg vilket datum det är nämligen...
    När man trycker på ställa-in-datumknappen så kommer ju datum med +- knappar upp och ovanför där står precis samma datum som man håller på att ställa in. Varför dubbelt? Där kanske man skulle kunna ha dagens datum istället...

14. alioooop

MINA ENHETER

just nu använder jag androids egna väljare o därför det är så :) och med tanke på att när du trycker på plusset så kommer alltid dagens datum vara default så då vet du om du ska byt till imorgon eller inte :) men din idé om dagens datum där uppe var faktiskt smart :)

15. alioooop

MINA ENHETER

1.1.6:
    - uppdaterade vissa bilder så högupplösta skärmar visar bilderna bättre
    - du kan nu donera både från appen och här ifrån tråden
    - mobiler utan standard alarmsignalen satt spelar ändå ett ljud när du försöker spela standardljudet (tror jag iaf för min mobil hero har en standard så kan inte testa)
    - bugfix så ljud inte fortsätter spela ifall u provlyssnat på ett larm när du lägger till, editerar eller klonar ett larm o sedan trycker bakåt

16. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Det är väl ändå extremt sällan man trycker på plusset då man skapar ett alarm. Oftast ändrar man nog ett gammalt och oftast vill man nog ha morgondagen som datum.

17. alioooop

MINA ENHETER

joo det haru helt rätt i :) har en annan punkt för nästa uppdatering men efter det kommer jag troligtvis lägga till dagens datum i headern om jag inte får högre efterfrågan på något annat :)

18. ulsa

ulsa Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag är inte orolig. Oavsett hur lågt det prioriteras räknar jag med att det kommer om senast ett par dagar :-)

Jag skulle vilja se det här som ett perfekt exempel på hur en apputvecklare ska arbeta. Lägger upp en app och tar tacksamt emot förslag och idéer från potentiella användare. De flesta förslagen implementeras inom ett dygn. Användarna blir nöjda och utvecklaren får förhoppningsvis lite cred iform av donationer.
    Bra jobbat!

19. alioooop

MINA ENHETER

kommer ha ganska fullt upp med skolan nu fram över men däremot haru nog rätt med att det inte borde dröja så länge :) men lovar inget! vill inte lova något som jag inte helt säkert kan hålla :)

Tack så jävla mkt för dessa ord!! jag gör mitt bästa för att få en bra applikation och jag gillar att jag kan hjälpa andra här på forumet :) man får alltid seriösa svar och man behöver aldrig bli sur eller något!

har fått donationer för 300 kronor totalt på ca en vecka eftersom första kom innan jag släppt appen :) hoppas på fler iaf!!

20. niklas.berggren

niklas.berggren Teen Droid Medlem

MINA ENHETER