Närhetssensorn funkar ej?

Diskussion i 'Blade' startad av sweban, 18 december 2010.

1. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Det är väldigt störande att inte ha det. Det var en av dom sakerna jag störde mig mest på med Heron. När man pratade i telefon så slocknade skärmen efter 15 sek. Men det är förutsatt att man inte rör skärmen :P

Heron hade inte heller nån separat avstängningsknapp så det gick inte att släcka skärmen manuellt.

2. 2444ever

2444ever Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony 1 III
    Där ser man.
    Även om jag hade haft "Ring en vän" och "Fråga publiken" kvar så hade jag ändå utan att tveka gått direkt all in på att alla hade närhetssensor. :)

3. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Jag har Samsung Spica och den har varken sensor eller en mjukvarulösning. Fast det är ju omöjligt att stänga av ett samtal med skärmen.

4. sweban

sweban Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Också en lösning på problemet, en tillräckligt kass skärm som inte reagerar på hårdhänt kindning?

5. kallt_kaffe

kallt_kaffe Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1.685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Så här ligger det till... Phone.apk, dvs den app som styr själva telefonsamtalen har två lägen. Ett för telefoner som har proximity sensor där det finns knappar framme hela tiden för att bl.a. lägga på. Det andra läget för telefoner utan sensor har en annan layout där man trycker på menyknappen för att komma åt det mesta och för att slå in siffror under samtal får man "dra" fram tangentbordet.

Så visst, det finns telefoner med och telefoner utan, jag har en av varje och båda varianterna fungerar bra eftersom Phone.apk är gjord för att fungera på olika sätt beroende på om sensor finns eller inte.

6. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Problemet med Heron är att den har en egen phone.apk så det finns hela tiden en avstängningsknapp på skärmen. Den är inte ens en slider så det är väldigt lätt att lägga på av misstag.

7. oggeu

oggeu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

har samma problem med min SF, har testat både orginal-rom och finnish fillyonk RLS4 och det är samma problem. Finns det nån app som kan fixa detta?

/mvh ogge

8. mape82

mape82 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

har inte alls fått detta att fungera, och telefonen bryter allt så oftast samtalet. har testat att "kalibrera" men inte riktigt fått till det. eftersom den inte bryter samtalen när jag pratar i högtalartelefonen är det ganska säkert att närhetssensor har problem va?

vad göra?