Nästa Android värsting?

Diskussion i 'Allmänt' startad av tommyW, 2 aug 2011.

1. Dirk Diggler

Dirk Diggler Android Medlem

Mottagna gillanden:
    523

MINA ENHETER

När jag köper så väljer jag ungefär som nedan. Köpte min Atrix när den släpptes.

50% av hur jag väljer är prestanda och funktioner. Atrix hade Tegra 2, fingertrycksavläsare och en riktigt trevlig filur när det gäller att docka med TV:n, bilen och datorn.

15% bestämmer hur snygg den är. Atrixen var lika snygg eller ful som resten. Ser inte direkt någon stor skillnad på någon telefon. Alla ser olika ut men ingen som direkt ser bättre eller sämre ut...

25% består av pris. Atrixen, ifrån USA, gick på någonstans runt 5000:- inkl. moms. Inte farligt för en telefon som är världens bästa at the moment.

10% står för batteriet. Atrixen hade ett väl tilltaget batteri. Egentligen vill jag bara ha en telefon som håller bra under en dag. Jag laddar ändå varje natt!

Att gå och vänta ger ingenting. Bättre att köpa en telefon idag och sedan sälja den om ett halvår när det kommer något nytt. Har du skött telefonen bra och hittar rätt köpare så får du bra betalt för den och behöver bara betala mindre än halva på nya telefonen.

Mitt nästa köp blir nog en Nexus 3. Antar att den kommer i höst någon gång.

2. fireon

fireon Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    144

MINA ENHETER

Jo om man tänker på att använda telefonen som betalkort så måste ju en utbyggnad ske. Men det finns mycket mer som man kan göra med NFC än att bara betala eller ha sitt busskort i mobilen... Spel, dataöverföring mm...

Om iPhone 5 kommer ha NFC, vilket det ryktas om, så kommer nog NFC få en enorm boost framåt!

3. Blomkungen

Blomkungen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    416

MINA ENHETER

Apple har dock sagt nej till NFC i press

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk