Fråga: Nätverkskamera

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av thr, 30 jun 2019.

  1. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    I sammanhanget är väl budgeten ganska låg eftersom jag behöver typ 3 kameror, typ under 2000/st i alla fall. Men sen behöver kanske inte alla 3 vara lika bra, olika platser är olika viktiga att övervaka, så är en lite dyrare så kan dom andra vara lite billigare.

    Axis kändes generellt lite dyra, men dom har några modeller som är inom min budget. Är alla deras modeller bra?
     
  2. Kiddy

    Kiddy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 maj 2010
    Inlägg:
    1 150
    Mottagna gillanden:
    392

    MINA ENHETER

    Generellt sätt håller alla Axis-produkter väldigt hög kvalite men det är nog inte många som faller in under din budget. Jag har vänner som köpt Hikvision från aliexpress som är väldigt nöjda och de borde passa din budget. Är du ute efter en mer entry level så kolla på Xiaomi-kameror.

    Är du ute efter en "vridbar" så är det en PTZ (pan tilt zoom) kamera som du är ute efter. De flesta (alla?) märken kör öppen protokoll för strömning och ska i så fall kunna kopplas ihop med home assistant.

    Du kan se här vilka kamera-komponenter som finns idag:
    Integrations

    Det finns en generisk komponent. Nu var det längesen jag testade den men minns att den var väldigt resurskrävande på den tiden:
    Camera
     
  3. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

    Som jag skrev förut så har jag haft Hikvision och var väldigt nöjd hårdvaran men mjukvaran lämnade desto mer att önska. Men det har kanske blivit bättre?

    Jag behöver inte kunna ta emot rörliga bilder i Home assistant, utan integrationen ska enbart användas till att maila en bild från kameran undra vissa händelser. När jag ska titta på kameran så kommer jag troligtvis att använda tinyCam som jag har varit väldigt nöjd med tidigare.
     
  4. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER

  5. thr

    thr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2011
    Inlägg:
    467
    Mottagna gillanden:
    92

    MINA ENHETER