Problem: Någon fler som fått en G-version? Hjälp!

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av ravenshield, 7 mar 2012.

1. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jag har tänkt på det jag med..
    Det man hittar är ju detta: Telefonshoppen.se l Skeppargatan 8 l 114 52 Stockholm l [email protected] l 08-522 958 90 l Innehar F-skattsedel

Dom har även ringt och mailat mig om att ta bort mitt omdöme på Prisjakt annars skulle erbjudandet om att ta tillbaka telefonerna upphöra direkt. Så det känns ju inte så jävla seriöst... Dom hävdar att det stod i köpevillkoren om G-versionen nu. Men dom ska ta tillbaka telefonerna och ersätta mig.

Vill bara att man ska få det man betalat för och att man slipper jävlas. Men det känns som denna soppa bara är början...

2. Arbu11

Arbu11 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    335

MINA ENHETER

Ta bort omdömet, få tillbaka pengarna, skriv omdömet igen? (A)

3. thiger

thiger Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Precis vad jag också skulle ge som tips. du hann före

4. garm

garm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Det beror ju på vad som stod i omdömet. Nu verkar det ju som att dom tar tillbaka telefonen utan utan större bekymmer. Skriver han/hon ett negativt omdöme senare ska det framgå att dom tog tillbaka luren och han fick tillbaka sina pengar.

Att dom ändrat sidan behöver ju inte betyda något mer än att dom upptäckte sitt misstag, att dom billiga lurarna dom hittade utomlands var billiga av en anledning. Deras misstag och nu får dom betala tillbaka.

Det är inte schysst av dom att kräva att han/hon ska ta bort omdömet för att fullgöra sitt ansvar. Sköter butiken affären snyggt så brukar folk skriva det, även om det har begåtts misstag av dom.

Jag tycker att den största boven är samsung, som vill rida på sgs2-ryktet o kränga en sämre lur till nästan premium pris. Ok att Nordic inte gillade idén och inte tar in den men uppenbarligen tycker inte moderbolaget att det är ett problem. Varför annars ha samma utseende och modellnummer, förutom avslutande g:et, för 2 telefoner när det verkar skilja så mycket att inte ens mjukvaran stämmer tillräckligt för att det ska gå och uppdatera tillsammans med den utan g:et?

Sen att Nordic inte tar sitt ansvar för parallell import är ett oskick. Telefonerna kommer förmodligen från samma fabrik och samsung tjänar pengar, så vad är problemet egentligen? Märket är internationellt. Bevisligen kan andra tillverkare hålla med världsgaranti medans om man köper eller får problem med en samsung på tex semestern så blir man utan garanti. Snyggt!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Last edited: 11 mar 2012
    Arbu11 gillar detta.
  5. ludde28

ludde28 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    644
    Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla + Telenor
    Telefon:
    S20 + 512GB mSD, P10 + 256GB mSD
    Platta:
    Samsung Tab S3 LTE
    Tycker att man borde dra ögonen åt sig om ett företag säljer vara/-or med olika spec, där kunden aktivt inte kan välja vilken model han/hon vil ha, utan det är företagets lager/slump som avgör. "Våra galaxy S2 har modellbeteckning i9100 eller i9100G"
    Som att gå till Volvohandlare och beställa en ny Volvo, men inte veta om du får en med 170hk motor, eller med 200hk motor för samma peng.
    (De kan ju rida på att kunderna inte upptäcker att de fått en sämre produkt, och de få som gör det ersätts, vinst blir det iallafall).

Last edited: 11 mar 2012
  6. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Blev nyfiken på en sak..
    Hur vet man att en telefon slutar på G?

7. Ampakin

Ampakin Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Inställningar/om telefonen/modellnummer ... är det en g så står det gt-i9100g

8. robinofstockholm

robinofstockholm Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

TACK !!!!

9. ravenshield

ravenshield Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    223
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    S23 Ultra
    Exakt. Känns väldigt oseriöst. Med G-versionen så verkar man inte heller kunna ta emot MMS. Har provat alla möjliga inställningar. Har nu skickat in telefonen och hoppas på att dom byter ut den så att jag får den version jag beställde.