Någon har hämtat ut vårat paket från Posten (ICA)

Diskussion i 'Off Topic' startad av TommyTS, 27 jul 2013.

1. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Yep, dito för mig som då har COOP som utlämningsställe, alltid körtkortsscanning.
    Helt omöjligt att få ut utan körkortet fast jag är "känd" i affären.

För att återgå till en formell reklamation så kanske någon annan slipper krångel, ICA-Hedemora kan ju ha flera fall där någon "sommarvikarie" inte fattat vilka regler som gäller vid postutlämning.

2. TommyTS

TommyTS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    128

MINA ENHETER

Kul att ni är nyfikna, jag ska berätta för er om ett litet tag.
    En hjärtljudsmaskin är till för att lyssna på bebisens hjärtslag, det fungerar ung. som ett ultraljud fast man bara hör hjärtat, en riktigt cool maskin :)

3. Letalis

Letalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    76

MINA ENHETER

Sambon är postombud på en Coop butik och hon sa det att dom får så mycket skit om dom skulle lämna ut ett paket utan att ta och skanna IDet.
    Om inte ICA kan svara på det och anser sig ha gjort rätt så kan du höra med posten om vilket ID som använts vid uthämtning.

4. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Inget?

5. Kung

Kung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

luktar tro....
    senaste Åren jag hämtat ut något så antingen scannas det eller körkortsscannas eller underskrift med id på både Ägaren Och den som hämtar ut.
    så för mig låter det som BS

edit: att dom inte skulle ta ansvar för en sådan sak är oxå BS.

Last edited: 2 aug 2013
  6. Kung

Kung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

håller inte riktigt med där, då jag själv jobbar på ett bolag som skickar utrustning till hundratals varje dag, sen har jag även vänner som jobbar på post och utlämningsställen.

enligt Mig så kan man inte få ut paket utan giltlig ID handling, mina kunder får inte hämta ut paket ens med gammla id handlingar som gått ut får bara någon månad sedan.

då jag sitter på säljavdelningen så skickar jag ut paket till HELA sverige och kan Garantera att vi skickar paket till just den ICA affäR TS pratar om.

Jag har då aldrig fått fel paket då allt scannas nuförtiden eller reggas på ett eller annat sett, jag har en himmla massa gånger inte ens fått hämta ut min frus paket och i vissa fall inte ens med hennes ID.

så det där köper jag inte för 5 öre!

7. Sweden2

Sweden2 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    560
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    iPhone 15
    Har du fått något svar?

8. mannyb

mannyb Androidpamp Moderator

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Att sådant här händer är något Swedroid kan skriva under på. Det skall inte kunna hända, men det gör det ändå, ibland.

Det var bara en vecka sedan det senast hände, då en helt ny telefonmodell från en välkänd tillverkare skickades till oss. Innan dess hände det i vintras. Samma visa då: man meddelas att paketet redan är utlämnat när man går för att plocka upp det.

Alla paket med testprodukter som skickas till oss har kollinummer och kräver alltid leg för uthämtning, men uppenbarligen brister det i rutinerna ibland.

9. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Då har vi helt enkelt olika erfarenheter.
    På de affärer vi har i närheten så är det lite personal så de försöker hinna med kön i kassan och posten-kön plus Schenker vilket gör att det slarvas.
    När vanliga posten hanterade detta så fanns inte samma stress moment att både kunna hantera vanliga kassan, videouthyrning, sälja lotter och spel, två olika rutiner för posten och Schenker/DHL.

Har också vänner inom handels som har paketutlämning som gladeligen lämnar ut paket till mig och andra utan legkontroll, för de "känner ju igen" folk.

Hoppas det går bra för TS iaf

10. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

hahaha... brorsan lyckades få ut mitt rek från icas posthantering. så nog är de brister allt.

Skickat från min PadFone 2 via Tapatalk 2

11. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Men jag fattar inte hur det går till. Vadå, vet någon om att du ska få just det paketet och går och hämtar ut det? Verkar högst osannolikt, lär väl vara att de "simpelt" lämnar ut fel paket va?

12. Mitox

Mitox Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Joo men då känns det samtidigt som att personen som fått fel paket borde lämnat tillbaks det när de märker att det är en hjärtljudsmaskin eftersom att det borde kännas som att det kan vara en väldigt viktigt pryl.
    Det kanske även används till äldre människor jag har ingen aning men det känns ju som en viktig sak och därför borde personen lämna tillbaks det.
    Annars känns det som att de inte skulle ha så mycket medkänsla för andra människor så att säga.

13. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    I vilket fall så har ICA scannat både legget och försändelse-ID så det borde inte vara jättesvårt att få fram vem som hämtat ut fel paket.

14. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo det verkar mycket märkligt det här, COOP verkar sköta sig exemplariskt och ICA verkar strunta i alla regler.

Sen är det mycket mysko att ingen kan redovisa resultatet av en reklamation från Posten.

En stor gåta ???

15. Facemeat

Facemeat Köttfejset Medlem

Mottagna gillanden:
    550
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    iPhone 12 Pro
    ICA-affären som ligger runt 100 meter från mig, där jag/familjen handlar ungefär varje dag, får vi aldrig ut paket utan rätt leg, även att de som jobbar där känner oss och vet vilka vi är.

16. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Dito för mig.... känd i säkert 15 år i min butik och COOP är benhård med scanningen. Det bara ska scannas!

Gåtan kvarstår!

17. mannyb

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Jag skulle gissa att det handlar om att personalen lämnar ut fel paket av misstag, på ett eller annat vis. Eller så lämnar de ut det utan leg för att kunden (en bedragare) är jobbig och härjar och det står folk i kö och väntar.

Oavsett skäl så hamnade inte paketet där det skulle, så någon har gjort fel någonstans.

Om det är en bedragare så kan det vara någon som känner någon som jobbar med pakethantering och känner igen vissa typer av paket, från vissa avsändare, till vissa mottagare och lämnar ut kollinumret, varpå bedragaren går och spelar teater i postutlämningskön.

18. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo men har du reklamerat ?? Annars händer ju inget och nya kunder drabbas.

http://www.posten.se/sv/Kundservice/Reklamera/Sidor/home.aspx

Rutinen där jag hämtar ut är att paketet scannas samtidigt som körkortet scannas.

19. mannyb

Mottagna gillanden:
    778
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold

MINA ENHETER

Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Google Pixel 9 Pro Fold
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Google Pixel Tab
    ROM:
    Stock
    Nej, det är inte vi som gör det när en telefon eller liknande skickas till oss och sedan försvinner. Det är avsändaren (tillverkare eller PR-bolag) som sköter reklamationer och polisanmälan och allt det eftersom produkten är deras. Vi har inga kvitton, produkten är inte vår. Men ja, jag är övertygad om att de reklamerar, polisanmäler och om produkten har ett IMEI spärrar det.

Rutinen har alltid varit att leg är obligatoriskt för mig också, på mitt utlämningsställe, och jag har hämtat ut flera paket varje vecka under ett par års tid. De är väldigt hårda med leg, de känner mig väl vid det här laget men efterfrågar ändå alltid leg.

Dock har jag fått fel paket vid ett tillfälle, trots leg-check: De var två som jobbade med att hantera kunderna, väldigt stressigt, de tog emot oss två åt gången. Tjejerna tog leg och kollinummer av både mig och kunden bakom, paket hämtades och skannades in. En tredje kund gav sig in och ställde en fråga som förvirrade tjejerna och efter en halvminuts debatterande gav de mig den andra kundens paket. De skulle sannolikt ha gett mitt paket till kunden bakom mig om jag inte genast hade insett att det var fel (mitt paket var litet och hårt, den andra kundens var stort och mjukt - kläder eller tyg). Den mänskliga faktorn, i det fallet.

20. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Ok, har du reklamerat händelsen ?

Sen är jag inte riktigt med avseende vad du skriver....kontra tidigare inlägg?

Men det spelar mindre roll utan jag är enbart ute efter att blir det fel så reklamera för faun! ;)