Haha, det går inte att prata telefon när man åker custom Testade en likadan med Power Commander och V&H (kanske även annat filter) häromdagen. Den gick riktigt fint för att vara glidare. Själv åker jag FJR13000 -08 nu. Bekväm men busig när man vill
Oj, där har vi en som verkligen inte vet vad han talar om. Läs på innan du uttalar dig. Jargongen mellan HD åkare och Japsar är, och kommer nog alltid vara lite speciell. Harley är riktigt fina maskiner, speciellt nu när man får gå över till lite mer japanska grejer i motorerna för att köparna ska slippa skruva och kunna åka lite istället! Min första hoj var en Yamaha Tenere Sedan en Suzuki Savage LS650 (flick cykel, jag vet. Är du längre än 1.65 köp inte en sådan. Jag är 1.85). Denna byggde jag om ganska kraftigt
Det Harley är duktigast på idag är ju motorkaraktär, där är dom överlägsna, ja om man gillar karaktären förstås Testade en Victory, grymt fet & kraftfull motor men tyvärr, karaktär som en Yamaha. Svårt det där...
Så är det nog absolut, LJUDET är helt underbart. Min 1800 låter lite som en bil, fast enormt jävlas mycket högre. Det är lite annat än HD faktiskt.
Där ser man, du blev inte såld då? Den går riktigt jäkla fint med en Powercommander, detta trots att maskinen ligger på ca 125 hk original
Ja men det är ju inte bara ljudet utan hur dom hanterat vibrationerna, dom ska kännas men inte vara jobbiga. Nu kör ju jag en touring, inga balansaxlar men gummiupphängd motor. Ruskar på sig & vibrerar på ett underbart sätt på lägre varvtal. Över 80 på femman däremot så tar upphägningarna över & vibbarna planar ut. Kompisens Fat Boy däremot har balansaxlar men stumt monterad motor, vibrerar mer jämnt över hela registret. Harley har kämpat med detta, att behålla vibbarna men göra dem behagliga, inte bara jobbiga alltså som man ofta upplever dem på japanerna. När man började med balansaxlar så insåg man att det inte passade på touringhojarna som man ansåg behövde gummiupphängd motor. Kombinationen av detta blev för mesigt. Därför skippade man balansaxlarna på dem. Softail hojarna däremot med sina stumt monterade motorer behövde lite balansering tyckte man. För övrigt för att gå ontopic så skulle det aldrig falla mig in att prata telefon när jag kör hoj, då är mobilen tystad. Köp en Harley så förstår ni varför
Här är min vanliga Men idag blev det den här @ _z_ Kör du original eller luft & buller eller något annat kul?
tog kort för ganska exakt ett år sedan Eftersom jag inte hade plats för hoj så bytte jag min eu-moped mot en 150cc-scooter modell china. Bra att pendla med. Till nästa sommar blir det kanske en v-max Denna sommar ska jag låna en av pappas hojar, en bandit 1200 -98
Väldigt mycket kromkälkar tycker jag Rättelse.... Harley fick hjälp av Porsche att utveckla moderna motorer samt design till Vrod med efterföljare, inte från Japan vad jag vet. Snackar vi sidekicken Buell så var det Rotax (österrike) som utvecklade deras senaste motorer, mycket potenta sådana också. Förövrigt sägs det att Harley är världens största potentiometer låter väldigt mycket ju mer man vrider på handtaget, men händer inte så mycket mer varken framåt eller i kurvor *skojar lite*. On topic: N-Com används en del främst för Nolan/Xlite hjälmar N-com Sedan finns det hjälmar med allt inbyggt från början, har tyvärr inte namnet just nu.eehh teflonminne.. ber att få återkomma. Såg väldigt smutt ut i alla fall med parkopplat headset, telefon och GPS. Har inte riktigt sett behovet tidigare men ju mer man använder arcen så vill jag ju ha nytta av den på hojen också. Själv kör jag italienskt fullblod
Om tiden tillåter blir det att skaffa MC-kort tills nästa sommar. Är grymt sugen på KTM Duke eller 690 som första hoj, har kört en del cross.
Luft & buller ombestyckat men den är ganska så lugn & går att smyga med. Brötar dock en del om man vrider på rullen, Brötar mer än den går som nån skrev Vill man ha power så gäller annat, knappt 80 häst & 350 kilo räcker ju dock för att lämna det mesta i sportbilsväg bakom sig vid rödljusen, vid 120 så bör man dock slå av annars så kan dom jävlarna hinna i kapp