Jag engagerar mig inte i att bemöta några påståenden i den här sandlådan - frågan gällde erfarenheter från service - och service suger - och det avspeglas i det minimala med tålamod som finns kvar. Både SE och anovo kunde skött sina kort betydligt bättre.
Jag låter SEs säljstatistik tala för sig själv, och kompletterar med att lägga fram fakta. Nöjda kunder kommer tillbaka, de andra byter. Anovo lagar samma fel
tre gånger och misslyckas varje gång. KKL säger klart och tydligt att kund ska hållas skadeslös om en produkt är fel vid köp. (jag har åkt många vändor till och från butiken på grund av att den var trasig från början, och det har kostat hundralappar (15km enkel resa, 10 resor). KKL säger dessutom att kund har rätt att vägra reparation om den är trasig från start, men där går HELA mobilbranschen emot och tvingar kunderna till månadslånga väntetider på rep medan deras nya abb tickar pengar till ingen nytta. När du sedan äntligen får reklamera skiten så sitter du ändå med ett abb som du inte kan göra något med, för du har ingen telefon.
JAG LOVAR att det är betydligt billigare att tillverka en telefon som är hel från början och som har hårdvara nog att inte få frispel vid multitasking. Då går den inte till service, den blir inte reklamerad, och ingen talar skit om den.
I mitt specifika fall har min telefon servats rent hårdvarumässigt till ett värde av tre telefoner, arbetstiden oräknad, frakt oräknat, och alla mina vänner som övervägde att skaffa en SE som nu köper SGS2 istället (jag med).
Click to expand...