Någon som haft erfarenhet av av servicen?

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av monty1234, 11 jun 2011.

1. 45acp

45acp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Det var dålig täckning, bröt samtal, startade om mer och mer ofta.

Så första servicen hade ingen med d-kortet att göra, dom hade bytt antenndel, uppdaterat programvara vid den servicen.

Ursäkta om man blir less, men man är ju bara mänsklig (och uppenbarligen idiot enl. ett tidigare inlägg).

Mvh

2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Var din telefon hos SE på service eller var den hos Anovo som de flesta andra telefoner går till?

3. 45acp

45acp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vet ej, men det är väl Anovo som Telenor anlitar va?
    Så jag antar att det var hos dom den var.

4. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Eftersom problemet inte fanns tidigare så har det alltså uppkommit hos verkstaden i fråga(vilket iofs. inte verkar vara ovanligt när det kommer till Anovo).

Så frågan är varför ditt förtroende för SE är naggat i kanten?
    Det är ungefär som att om någon av mina grabbar gör sönder min telefon så skall jag bli arg på SE för det.

Tror det var detta som JkJ076 hade att anmärka på för du gör precis som så många andra, felet att gnälla på SE som så även i detta fallet inte har någon som helst skuld i frågan. Kan förstå din besvikelse men orden var kanske inte de mest väl valda.

När när det kommer till det du skriver om 3 servicar så stämmer det inte riktigt.
    Det skall vara två stycken och det skall vara för SAMMA fel. Och eftersom de två fel du råkat ut för ej är identiska, så skall du inte räkna med att få den utbytt, om nu personalen i butiken inte är vänliga och gör mer än vad som krävs av dom.

5. 45acp

45acp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ok, kanske var dumt ordval.

Tiden får väl utvisa vad som händer.

6. daxwise

daxwise Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Min reklamation gick igenom - fick veta igår.. så detta blir nog det sista inlägg jag gör i detta forum eftersom jag aldrig kommer att köpa SE något mer..
    Förtroendet för SE är inte noll för att jag köpt ett dåligt exemplar eller för att de bryter mot KKL eller för att de anlitar anovo för att 'laga' telefonerna. Förtroendet är noll för att felfrekvensen på SE arc är så vansinnigt jäkla hög. Hade detta varit en bil hade de gått i konkurs för att de var tvugna att återkalla alla bilar.

7. Herman8

Herman8 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Har haft en annan mobil på service hos anovo. Fick samtidigt ett brev om hur man skulle gå till väga och vad det skulle kosta osv. Felet dom hittade sade dom att jag gjort själv. ok tänkte jag tack för den!! Om man då inget gjorde skulle man få tillbaka sin gamla mobil, det är 3 månader sen men fortfarande har ingen mobil kommit tillbaka!!

8. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Nej men ser man på.
    Ytterligare en självutnämnd expert som inte har koll på saker för fem öre.

SE KAN INTE BRYTA MOT KKL!!!!
    KKL reglerar förhållandena mellan dig och BUTIKEN där du köpt din telefon.

Med tanke på det du skriver om bilar så märker jag att du aldrig jobbat inom den branshen. Det är precis lika många fel om inte mer på bilar. Skillnaden är att åtgärdas när du som kund inte vet om det eftersom en bil alltid skall in på service men jämna mellanrum. Och så länge som det inte är något som är farligt för dig som konsument. Sedan så finns det MÄNGDER med fel som aldrig åtgärdas eftersom du som konsument inte har anmärkt på det. Detta gäller oavsett märke.

Och vad du grundar ditt påstående att "felfrekvensen på SE arc är så vansinnigt jäkla hög" vill jag se någon form av bevis på. Annars är det bara ord från någon som är bitter på att just hans telefon inte fungerade som önskat.

Tilläggas kan ju att det är INTE SE som väljer Anovo utan det är butiken där du köpt din telefon som väljer att samarbeta med dom.

Last edited: 21 jun 2011
    JkJ076 gillar detta.
  9. JkJ076

JkJ076 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Yeeyy... Ännu en person som tror att han är expert.....
    Varför inte sätta dig ner och läsa på lite om KKL....
    Finns en jättefin sökfunktion på Google för att hitta den.
    Men om du inte är kunnig nog för det, så har jag redan tagit fram länken;

Om konsumentköplagen - Konsumentverket

10. 45acp

45acp Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Tack gode gud för att alla ni experter finns på detta forum.
    Är det ngn intern tävlan att spy ur sig spydigheter mot alla dom som inte är lika perfekta som er när det gäller KKL, SE, ARC mm.

Sällan har jag stött på ett sånt otrevligt forum, man kan ju undra om ni har er ARC på ett altare hemma eftersom ni verkar avguda denna telefon.

Ni kan ju fortsätta att älta detta ämne om och om igen med er expertis om till synes allt som har med Android, SE ARC, Anovo mm, pm´a er adress så skickar jag ett diplom till er.

Jag ber ännu en gång om ursäkt att jag inte är lika påläst om allt som har med detta att göra.

Jag signar ut nu, så kan ni alla egenutnämnda experter sitta och glänsa .

11. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Du får gärna lyfta fram vad det är du tycker jag eller någon annan gjort som är så otrevligt.

Om det handlar om att jag tillrättavisar någon när det kommer till direkta felaktigheter om t.ex. KKL eller Anovo så är detta något som man borde ta åt sig så man vet bättre nästa gång. Ingen kan allt från början och alla har vi någon gång fått reda på att det vi trodde var på ett sett var i själva verket var helt annorlunda. Frågan är då mer om hur väl man som person kan ta denna fort av kritik.

Men som sagt du får gärna vara lite mer utförlig i vad det är du finner otrevligt.

JkJ076 gillar detta.
  12. JkJ076

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Känns som det är mer bitterhet och okunskap än missnöjdhet.
    Sen att ovanpå detta bli tillrättavisad, så har nog fått bägaren runnit över helt....

13. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Eller så handlar det helt enkelt om dig och ditt sätt att skriva ;)

14. JkJ076

Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Orginal
    Njaaaaaööääää...... Misstänker att jag hade kunnat uttrycka mig bättre....
    Men skall ärligt erkänna att efter att ha läst inlägg efter inlägg med bara gnäll och kräk över hur dumma SE, Anovo och div. service-ställe är, plus hur dålig Arc:en är så är man rätt så avtrubbad.....

Tyvärr....
    Men jag lovar bättring :-P

15. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

NU är det ju visserligen Anovo är helt inkompetenta så....

Fast vi kan nog allihop uttrycka oss lite bättre, men utan att veta just vad någon tycker att man skrivit för att verka otrevlig så är det omöjligt att kunna ändra på det.

16. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Butiken där jag köpt min använder Anovo för service.
    Dock vet dom vad jag tycker om Anovo så den kommer aldrig att gå dit utan det blir utbyte direkt om jag skulle råka ut för något fel på min telefon.

Bra när man köper av folk man känner :)

17. daxwise

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Jag engagerar mig inte i att bemöta några påståenden i den här sandlådan - frågan gällde erfarenheter från service - och service suger - och det avspeglas i det minimala med tålamod som finns kvar. Både SE och anovo kunde skött sina kort betydligt bättre.
    Jag låter SEs säljstatistik tala för sig själv, och kompletterar med att lägga fram fakta. Nöjda kunder kommer tillbaka, de andra byter. Anovo lagar samma fel tre gånger och misslyckas varje gång. KKL säger klart och tydligt att kund ska hållas skadeslös om en produkt är fel vid köp. (jag har åkt många vändor till och från butiken på grund av att den var trasig från början, och det har kostat hundralappar (15km enkel resa, 10 resor). KKL säger dessutom att kund har rätt att vägra reparation om den är trasig från start, men där går HELA mobilbranschen emot och tvingar kunderna till månadslånga väntetider på rep medan deras nya abb tickar pengar till ingen nytta. När du sedan äntligen får reklamera skiten så sitter du ändå med ett abb som du inte kan göra något med, för du har ingen telefon.
    JAG LOVAR att det är betydligt billigare att tillverka en telefon som är hel från början och som har hårdvara nog att inte få frispel vid multitasking. Då går den inte till service, den blir inte reklamerad, och ingen talar skit om den.
    I mitt specifika fall har min telefon servats rent hårdvarumässigt till ett värde av tre telefoner, arbetstiden oräknad, frakt oräknat, och alla mina vänner som övervägde att skaffa en SE som nu köper SGS2 istället (jag med).

18. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Precis som du skriver skall du som kund inte lida någon ekonomisk skada för att det är fel på en produkt. Men detta ansvar ligger på butiken i fråga att lösa med dig som kund och inte på SE.

Sedan så står det i KKL att du kan välja om du vill ha den reparerad eller utbytt MEN att det är butiken som har rätt att välja beroende på vad det blir för kostnader för dom.

Sedan så är det självklart billigare att tillverka en telefon som är helt felfri men det kommer ALDRIG gå att lösa. Inte ens bilar för flera hundra tusen är helt felfria. Samma sak gäller SGS2 som du säkerligen läst i den delen av forumet, för det finns även SGS2 som har problem.

Nu hoppas jag att du får ett felfritt ex. som du blir nöjd med för det är trots allt det som är det viktigaste och inte vilket märke du har på telefonen.

Lycka till med din nya telefon i alla fall.

19. daxwise

Mottagna gillanden:
    127
    Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    T2
    Telefon:
    S21 Ultra
    Telefon 2:
    S10+
    Telefon 3:
    S8
    Platta:
    ipad2 wifi
    Övrigt:
    Chromecast i två rum
    Ja nu är den mesta dåliga energin urblåst ur lungorna för nu har jag varit tillbaka till affären o lämnat tillbaka den.
    Butiken kan inte göra annat än att följa SEs beslut, och om SE beslutar att den ska på service så går den på service, hur mycket butiken än vill ge mig en ny telefon. Vi har till och med försökt att 'överklaga' SEs beslut om service och istället bara göra lidandet kort och byta ut den, men det fick inte butiken göra för SE, den var tvungen att skickas till anovo.
    Kontentan blir ju naturligtvis en betydligt högre kostnad än om jag fått en fungerande telefon på en gång. Nu valde jag att sälja tillbaka utbytestelefonen till butiken, för jag vågar inte chansa med en ny arc. Jag har haft SE sedan T610 och varannan lur har varit hur bra som helst (w810, Aino), medan de andra varit skräp ((k750 var ok) men har någon testat G900 - sjukt kass).

Jag har läst en hel del på det fragmenterade SGS2-forumet och det är många som haft problem där med, och det gör mig lite osäker. Jag kanske rent av ska strunta i att köpa någon ny telefon.
    Men jag återkopplar ändå gärna till bilindustrin, som även den är beroende av nöjda kunder. Om min Audi tvärdör medan jag är ute och kör och verkstaden inte kan laga felet så ska det mycket till innan jag väljer att köpa en ny Audi. Och på samma sätt köper vi elektronik. men pryltok som jag varit så köper jag gärna det nyaste senaste coolaste och jag längtade efter arc sedan de första bilderna jag såg.
    Frågan är bara hur man ska gå tillväga, för att köpa en helt ny produkt är ju en chanstagning när den knappt hunnit testas - och jag hade oturen att få ett måndagsexemplar.

20. have.heart

have.heart Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    130
    Telefon:
    Galaxy Note 9

MINA ENHETER

Telefon:
    Galaxy Note 9
    Telefon 2:
    Motorola One
    Platta:
    Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    iPad Pro
    Jag har haft mobiler på service både hos Anovo i Nacka och hos Deltaservice (CR-Service) i Kalmar och det är en ENORM skillnad.

Den mobil som hamnade hos Anovo var försvunnen i 3 veckor, sen visade det sig att den var hos dem men de registrerade den inte som mottagen förrän den dag de började reparationen (vet inte om de gjorde det för att få statistiken att se bättre ut gentemot tillverkaren gällande hur lång tid deras reparationer tar), jag tror mobilen var borta en månad ungefär. Jobbet var dessutom inte utfört ordentligt.

Hos Deltaservice i Kalmar var det precis tvärtom, de reparerade mobilen samma dag som den kom och skickade iväg den samma dag dessutom, fantastiskt bra. Tyvärr fick jag samma fel omgående igen (det ska dock sägas att de verkligen bytt ut skärm, digitizer, högtalare osv) men jag skickade iväg den igen och de reparerade den återigen samma dag som de tog emot mobilen och skickade den tillbaka samma dag. Jag är mycket nöjd med dem!