Fråga: Någon som har fått sin Xperia S än?

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av nioh, 12 mar 2012.

1. XperiaS

XperiaS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Använd hotmail appen på market.

Sent from my Sony Xperia S using Tapatalk

2. Ludwig

Ludwig Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6P
    Info:
    Snart så
    Telefon 2:
    Xperia Z2
    Telefon 3:
    Sony Xperia S
    okej, ser att du går från Ios, det kanske därför flytet känns dåligt osv? Men annars var det inget du sa som jag nog kommer störa mig på så jag är fortfarande glad med min beställning

3. HenrikLundqvist

HenrikLundqvist Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag använder gmail, så gmail-appen fungerar bra, däremot är gmail-appen för ICS bra mycket bättre.

Högupplösta bakgrundsbilder ser underbart bra ut på min telefon i alla fall.

Jag kör med högsta volym på mitt MW600, då behöver jag bara reglera genom telefonen.

Håller med om att den inte är smooth, kommer inte i närheten av mina iPhones. Det blir bättre med ICS men inte lika bra.

Fortfarande inga feltryck på touchknapparna från min sida i alla fall..

Sent from my Xperia S using Tapatalk

4. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 623
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Ska kolla hotmail-appen. Inget som inte stödjer push går bort (har inte kollat än)

Skriver mer sen, när jag har tid kanske runt 22-23 ikväll

Misstolka mig inte nu, jag har hittat massor av saker jag tycker är riktigt riktigt bra också. Tolka mig absolut inte som en apple-taliban!

5. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Jag förstår dig, jag har faktiskt varit en Apple-taliban och jag kände nog lite som du i början. Det är såklart skönt med iPhone där "allt fungerar" och det mesta är oerhört användarvänligt. Men till slut hittar man bra appar och sånt som gör saker lite bättre helt enkelt :)

Men flytet kommer jag nog ändå alltid sakna.

6. XperiaS

XperiaS Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Apple taliban :D hotmail appen e rätt bra (har push) du kan även ställa in lösenord så ingen annan kan kolla dina mail eller komma in i appen. Om man vill.
    Ser fram emot dina tankar om telefonen:)

Sent from my Sony Xperia S using Tapatalk

7. Tepp

Tepp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skulle gärna vilja höra från er som beställt/förhandsbokat via Telenors butik på nätet, dels hur långt innan ni beställde och om ni fått telefonen ännu?

Själv gick jag in och beställde 1 mars. Fr.o.m 13 mars har de uppdaterat med mina nya abonnemangsuppgifter och jag trodde då att telefonen skulle dimpa ner på releasedagen den 14:e. Ringer kundtjänst på eftermiddagen den 14:e och frågar om de kan se vart telefonen tagit vägen. Får till svar att ingen telefon skickats, att jag ju "beställde igår" och att det är upp till 2 veckors leveranstid på den. Jag talar om att jag lagt beställning på deras nätbutik 2 veckor innan och undrar varför inte beställningen reggats tidigare och får då till svar att det är en "speciell avdelning" som har hand om nätbeställningarna och att de ibland har väldigt mycket att göra och att det därför kan bli vissa fördröjningar...
    12 dagars fördröjning innan beställningen ens registreras ordentligt?!? Har svårt att tro på denna förklaring och tror snarare att någon schabblat till det någonstans.

Det kan ju naturligtvis hända att de inte hade tillräckligt med telefoner för att täcka behovet av förbeställningar lagda fram till 1 mars men jag tycker ändå att det hela verkar lite konstigt.
    Är just därför intresserad att höra erfarenheter från er andra som beställt via Telenors butik på nätet.

8. Erol

Erol Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag beställde via en Telenorbutik, ringde och kollade igår, då sa de att min
    lur var skickad. Men de hade inget kollinummer. Kontaktade säljaren som jag
    beställt telefonen av, han kollade i sitt system och såg att luren inte var skickad
    han ringde sedan några samtal till sina kollegor och fick beskedet att det kunde
    ta några dagar innan lurarna skickades ut. Han styrde då om min beställning så
    jag kunde hämta ut en lur i hans butik, tyvärr så blev det en svart, jag hade
    beställt en vit telefon. Men det kanske är till det bättre, en vit lur klarar nog
    inte av garagelivet lika bra ;)

/ Erol

9. ivind

ivind Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick den idag från ThePhoneHouse, beställde i lördags, igår stod det "behandlas" på status, och det står det fortvarande, men paket-spårningen byttes idag vid lunchtid.

Helt otroligt bra telefon måste jag säga, skärpan på skärmen och kameran är oslagbar, flytar väldigt bra och för övrigt en väldigt snygg telefon.

Kameran tar också rätt så snygga närbilder:

10. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

Jag fick min vita igår. Och jag kan bara stämma in i kören här om att skärmen är knivskarp.
    Jag tyckte faktiskt att min Arcs skärm var tillräckligt skarp, men nu när man lägger dem bredvid varandra så är skillnaden i skärpa påtaglig, inte så konstigt i och för sig. Arcens skärm är väldigt bra, bara det att SXS slår den tack vare den otroliga skärpan.

Skärmen känns större än vad den är när man surfar pga skärpan. Det är nästan som att skärmen agerar förstoringsglas för att det är så skarpt även när texten är pytteliten.

11. Aspire

Aspire Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej Tepp,
    Jag beställde också genom Telenor på nätet. Beställde den 5 mars. Jag får ungefär samma svar som du. Jag är helt säker på att de inte har nån kolla alls på det. De lovade till och med att återkomma med ett riktigt svar efter undersökning av ärendet.

Ett antal timmar senare kunde de inte säga om den skulle skickas denna veckan eller nästa, bara att de trodde det skulle bli inom närmsta tiden.
    /Aspire

Last edited: 16 mar 2012
  12. Tepp

Tepp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hej och tack för svar!
    Jag fick iaf en avgiftsfri månad som någon sorts kompensation för strulet. Sedan kan jag även tipsa om att Telenor kör med ett erbjudande för att någorlunda matcha 3 och Tele2's förmånliga erbjudanden. För 319:-/mån får jag nu min vita Xperia S + 3000 fria SMS/mån + fri surf 3Mbit/s + Tal Fritt Sverige gratis. Av de 319:- är 199:- pott och 120:- förhöjd månadsavgift för telefonen. Bara ringa och be att få ändra om du beställt något annat.

13. BEWEE

BEWEE Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Inte så bra erbjudande av Telenor. Då får man ju betala 2880:- för telefonen om det handlar om 24 mån bindningstid.

14. Aspire

Aspire Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för tipset om nytt erbjudande Tepp, det passar inte mig, men troligtvis min sambo.

Ringde kuntjänst för en stund sedan och då sa de att den är på väg ut till mig. Då frågade jag vad som menas med det. Hon svarade att det är en avi på väg till min postlåda och telefonen är på "bilen" hon tror den skall komma på måndag eller tisdag.
    Mycket tror från deras sida nuförtiden

15. MrM3

MrM3 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Hej! Tänkte faktiskt beställa från 3 för att allt ingår vad gäller surf, samtal, sms o mms. Men detta är ju lite billigare än 350 kr / månad. Fast frågan är va Tal Fritt Sverige gratis innebär för ngt? Att man får ringa graits inom Sverige eller vadå? Låter lite konstigt, berätta gärna mer om det tack.

Edit: Var inne o titta på telenors hemsida och såg inget om det här på den. Heter detta ngt speciellt eller vad ska ma nsäga till kundtjänst när man pratar med dom om det här? Undrar också om TPH har ngt sådant här att erbjuda hos sig så att mn fortfarande kan få telefonen olåst o obrandad samt slippa uppläggningsavgiften.

Last edited: 16 mar 2012
  16. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Visst är det billigare men det är ett betydligt sämre abonnemang.

Sent from my Xperia S using Tapatalk

17. Bullerskaft

Bullerskaft Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Haha! FloppTelia!!

Har mobilen i min hand, men får inte microsimkortet förren på måndag :eek:

18. HenrikLundqvist

Mottagna gillanden:
    201
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone XS Max
    Klipp till det du har så du kan använda telefonen till du får ditt nya

19. nioh

nioh Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    91

MINA ENHETER

F'låt, Telia? Du menar väl Felia?! :D

20. Tepp

Tepp Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Tja, hur menar du att det spelar någon roll när jag ändå kommer klara mig utan problem på de 319:-/mån som jag får lägga totalt? Beror ju naturligtvis på hur mycket man ringer annars men för min del passar det utmärkt. Hade inte spelat någon roll om telefonen hade månadsavgift på 1:-/mån och resterande 318:-/mån i pott. Jag kommer inte ramla över totalsumman ändå...
    Jag säger inte att det är bra för alla men för mig passar det kanon. :cool: