Någon som har handlat på Tabletkungen.se?

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av Cylon, 12 feb 2011.

  1. lovesummer

    lovesummer Bannlyst Bannlyst

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jo man kan lita på dom jag har handlat tablet från dom som jag är super nöjd med & leveransen var snabb
     
  2. Tinnietoy

    Tinnietoy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har och rekommenderar inte företaget Tabletkungen...

    Jag handlade en laddare till min surfplatta och den passade inte då det var för lågt voltantal. Jag ville därför återsända den för byte eller pengarna tillbaka. Men trots att jag skickade många mail och höll en vänlig men bestämt ton så fick jag inte veta någon adress att återsända den felaktiga varan till... Först efter att jag refererat och citerat företagets köpeavtal samt meddelat att jag ämnade anmäla företaget eftersom jag inte fick återsända den felaktiga varan (enl. öppet köp och ångerrätt samt få ersättningsvara eller pengarna tillbaka) fick jag en returadress via mail.

    Men jag fick samtidigt i klartext veta att de inte ersätter porto för returen till Kina dit adressen angavs.

    Jag är glad för att jag bara hade köpt en laddare från företaget och inte någonting tyngre och dyrare....

    Nu förlorar jag enbart portokostnaden till Kina och det hade kunnat vara mycket värre...

    Jag kan inte rekommendera företaget. Då är det nästan säkrare att handla av någon privatperson på Blocket.se. enligt min mening. Dessutom säkert billigare eftersom du slipper porto till Kina.
     
  3. granno

    granno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag köpte en aoson m19. Fick den i går. Beställde i fredags. Mycket nöjd med leverans och service!
     
  4. Tinnietoy

    Tinnietoy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som jag tidigare skrev så blir det problem om någonting felar... Jag har i flera dagar försökt att få utnyttja min ångerrätt/öppet köp då den laddare som jag hade köpt inte passar till min surfplatta. Efter många mailväxlingar fick jag efter hot om anmälan tillslut en kinaadress att återsända den felaktiga laddaren till. Ett kvitto på försändelsen efterfrågas för att pengar ska återbetalas. När jag sedan var på posten fick jag veta att det kostar dubbelt så mycket att återsända paketet (samt att jag måste tulldeklarera min vara) än vad laddaren är värd så det betyder att jag får betala kostnaden för laddaren två gånger och har fortfarande ingenting att ladda min surfplatta med... Dessutom har kontaktpersonen varierat från att heta Peter (utan efternamn) till att heta Magnus (även han utan efternamn). Det finns heller ingen svensregistrerad företagsidkare på tabletkungen (som jag hittills fått något namn på). Luktar mygel...Jag tror ju inte heller att det är mer avancerad garanti än runt hörnet?
     
  5. avindal

    avindal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    402
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    eftersom det på företagets hemsida står klart och tydligt att de är baserade i HongKong så får du nog bita i det sura äpplet.

    Hade du handlat av ett svenskt företag så hade du haft större chans att returnera laddaren.

    Hade jag varit som du så hade jag lagt ut en annons på laddaren på blocket eller tradera och försökt få igen lite pengar i alla fall.
     
  6. Tallefjanten

    Tallefjanten Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Köpte min Onda vi40 elite från tabletkungen, funkade bra blev lite längre lev. tid iom lite helgdagar osv. Men plattan funkar bra. Kan givetvis bli knas med garantier, retur osv. men med tanke på priset (1799.-) och att dom sitter i Kina så är det något jag tycker man får ta med i beräkningarna när man köper.
     
  7. LasseB

    LasseB Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    En av mina plattor

    Jag köpte en Eken A90 på tabletkungen.se i Mars leveransen gick jätte snabbt men dock tyckte jag inte att supporten efter köpet va speciellt bra.

    Nu när jag skulle köpa en platta till min son valde jag att göra det från en ny sida jag hittade på en annons. Ett Svenskt företag som säljer inkl.moms direkt från Sverige. Beställde den där i torsdags morse och fick den med Posten igår (Fredag). Kan tillägga att supporten där verkar va lite bättre än på tabletkungen.se

    // Lars B
     
    BabbeN..! gillar detta.
  8. AndroidGeek1

    AndroidGeek1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2012
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns ett svensk registrerat företag som ligger i Stockholm som säljer surfplattor.
    www.aerpad.se där får du också full garanti och support när du behöver.
     
  9. Bryggan

    Bryggan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tabletkungen kan man verkligen lita på!Gjorde ett köp av en surfplatta som dessvärre var trasig, otur kan alla ha och Magnus på Tabletkungen har verkligen ställt upp både med support och tips för att kunna klösa problemet på den produkten jag fick. När det inte lyckades ordnade han snabbt fram en ny som nu är på väg.Tack Magnus för din toppensupport
     
  10. Xantor

    Xantor Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2011
    Inlägg:
    403
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    hmm, jag vill inte vara kritisk men är det inte roligt att alla som det gått bra för här den senaste 3 inläggen i tråden bara har 1-6 inlägg ?
     
    ravenshield gillar detta.
  11. Zozoka

    Zozoka Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tabletkungen ? jag köpte en android mini Pc UG802 för en månad sedan , men den inbyggda mini usb ingången gick av och kom ut ur apparaten med Usb sladden!!
    Jag fösökte kontakta dem flera gånger via mail och deras hemsida för att reparera den eller skicka tillbaka den leveratören för att den har fortfarande 11 månader garanti!!
    De svarar inte, och de har inte något telefonnummer eller adress!!
     
  12. exore

    exore Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2009
    Inlägg:
    479
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Det verkar pågå en del astroturfing i denna tråd.
     
  13. Leffepe

    Leffepe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har köpt en windowsplatta på Tablettkungen och har bara gott att säga om deras support och garantier. Magnus har ställt upp och löst mina problem på ett bra sätt. Ska byta upp mig till en dualbootplatta med, på pappret, ganska bra prestanda.
     
  14. kabel87

    kabel87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2010
    Inlägg:
    438
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Har också handlat därifrån. Fungerade kanon!