Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. b-george

b-george Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Kör en återställning, min har försvunnit efter det.
    Hoppas bara att det inte kommer tillbaks.

Edit: nu är den tillbaka. :(

Last edited: 7 apr 2012
  2. libben

libben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hur tar man reda på vart telefonen tillverkades?

3. Dunda

Dunda Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Står på omslaget som satt runt lådan som telefon låg i .

4. mangomannen

mangomannen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1
    ROM:
    Cyanogen
    Gjorde oxå en återställning, men det hjälpte inte här heller

Sent from my HTC One X using Tapatalk

5. libben

libben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Made in taiwan. Har liten glipa högst upp. Men tycker ärligt talat att den är ok. Får vara några värre fel innan jag DOAR känns det som.

6. firefox86

firefox86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Gul fläck nedre vänstra hörnet grå hox, syndes inget ibörjan men efter ca 2h användning så syns det. är det tillräckligt för att kunna DOA.?

7. mangomannen

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1
    ROM:
    Cyanogen
    Jag doade min för en likadan fläck - fast i högra nedre hörnet, så, visst ska du doa den.

8. mangomannen

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1
    ROM:
    Cyanogen
    Har hårdtestat lite mer, detta fenomen på min lur uppträder när tempen kommer upp mot 40gr, inte när den är kall, det blir en ny DOA, igen :confused:

9. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Vad kör du för att komma upp i höga grader? Jag har som max kommit upp i 38 ungefär med ett par tegra (glowball och soulcaliber tror jag det hette) spel. Tänkte att det kunde vara bra att kolla vad som händer med min med uppåt de graderna. Köra riktigt länge kanske borde få upp graderna! :D

10. mangomannen

Mottagna gillanden:
    6
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Oneplus 1
    ROM:
    Cyanogen
    Jag kör ett par tre quadrant-test i rad, sen är jag uppe i mellan 39-40gr.
    Sen öppnar jag appen Xe-currency för att se "skakningarna"

Last edited: 8 apr 2012
  11. MChinoVL

MChinoVL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej allesamman! Jag har börjat följa hela HTC One X forumdel sen jag beställde min hos Tre. Jag har tidigare bara haft en smartphone, och det var en 3Gs. Jag var väldigt nöjd med den, men visste att jag kunde få ut mer av en android. Och han ångrar mig inte en sekund att jag bytte OS :-)

Nu till mina problem.. Jag är väldigt nöjd med mobilen, har absolut ingenting att klaga på. Men efter en dag (jag fick min mobil i torsdags, så alltså i fredags) så märkte jag att skärmen ändrade lite på ljusstyrkan. Trodde jag inbillade mig, men jag la märke till det även vid andra tillfällen. Sen så märkte jag att status baren hoppar fram och tillbaka, mest i Play market. Varför just där vet jag inte :-P

Men dem här problemen tyckte inte jag var några problem, och ville inte DOA den för det. Men idag så märkte jag något läskigt.. Nämligen att efter jag hade laddat min telefon till 100% så lekte jag lite med den som vanligt, inga spel utan bara surfande osv. Men sen skulle jag testa kameran, (jag har inte fotat mycket alls, eller använt den överhuvudtaget) så ser jag att det blir som störningar längst vänstra sidan av skärmen. Tänk er precis där man Zoomar, det var rosa/lila pixlar/störningar längst kanten. vet inte vad det kallas :-/ Jag gick ur kameran och då försvann det, men sen kom de tillbaka så fort jag gick in i kameran igen. Sen började jag surfa lite med mobilen liggandes. Inga problem, men sen när jag tog upp tangentbordet så märkte jag att hela skärmen nästan fick såna störningar, fast nu i samma färg om bakgrunden och tangentbordet (alltså gråaktig).. Vet inte om det är ett mjukvaruproblem eller hårdvaran. Har försökt hitta folk som har liknande problem, men jag har inte hittat. Är det någon som vet mer om det här? Och måste jag DOA den? eller kan man lösa det på något annat sätt? Har inte haft något problem annars, som med glipan eller gula fläckar osv.

Tacksam för svar så snabbt som möjligt. Ha en trevlig kväll!

Nu när jag testade igen efter att ha den vilandes så funkar kameran igen, måste bero på någonting. Kanske var mobilen för varm? Fast det ska iofs inte spela någon roll då jag inte gjorde något krävande med den.

Last edited: 8 apr 2012
  12. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag antar att du startat om den ett antal gånger? För det säger dom flesta att man bör göra eftersom mångas problem har försvunnit då. Med detta sagt är det ju inte säkert att dina problem gör det. Jag doade en p.g.a knarr och annat och den hade även disco på skärmen. Blinkade och blixtrade hela tiden. Inte för det svaret hjälper dig så värst mycket men... prova en fabriksinställning och hårdtesta den under morgondagen och funkar det inte så... doa

13. MChinoVL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har som sagt inte använt kameran så mycket. Och jag har tidigare fabrikåterställt den och startat om den. Jag beställde min telefon hos Tre. Kommer dem ge mig några problem ifall jag vill DOA den? Eller är det inga problem att lämna in den?

14. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Nix det ska inte vara några problem alls. htc har 14 dagars doa, oavsett vad butiken säger som jag förstått. Inte för så många butiker lever efter detta men 7 dagar i alla fall.

15. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Är det möjligtvis detta problemet du har? http://www.youtube.com/watch?v=JkJdmp2UCvw

Isåfall så har du exakt likadant som jag och jag får det iallafall när jag plippar några gånger på notifieringspanelen, då kommer det ett flimmer som gör att det på kameran händer, det händer oxå i kalendern när jag lägger den i landscape och tillbaka. Jag ska DOA den när jag kan. De borde inte ge dig några problem om du vill lämna in den, bara visa det. Dom förlorar ingenting på att du DOA'r dem samt att HTC har sagt att man ska DOA den om det är nåt prob. (inom 14 dagar).

16. MChinoVL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Exakt sådär som du får när du sätter på kameran hade jag! Men nu finns det inte kvar längre :-/ Så tänkte ifall jag ska visa det på butiken och så dyker inte problemet upp? Vad gör jag då? Det där med statusbaren händer mig också, fast i mildare version. När jag tycker på den många gånger snabbt så hakar den typ upp sig men blir snabbt bra igen. Inget jag brydde mig om särskilt mycket. Men kameran däremot är grymt jobbig.

17. MinaNötter

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Okej, mitt händer iallafall hela tiden. Trycker många gånger snabbt och löst, flimret uppstår, går sedan in på kameran och den där skiten är där. Sen försvinner det när telefonen får vila lite, trycker lite där uppe igen och vips samma problem igen. Har jag mycket notifieringar uppe så behöver jag inte trycka många gånger, då kommer det nästan direkt. Jag hade DOAt om jag var du, för man vet ju aldrig hur det blir senare, kanske blir värre och värre. Jag kommer iallafall köra på den säkra sidan och DOA o se till att jag absolut inte får nååååt såntdär på den telefonen jag hämtar ut :P

18. MinaNötter

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Förresten MChinoVL, du kanske har det andra problemet jag har oxå... Gå in på en svart sida, tryck lite löst med tummen på långsidan av skärmen, dra upp och ned och kolla om det kommer ett ljus där du trycker!

19. MChinoVL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En mörk sida? Måste jag gå in på någon sida genom internet eller kan jag gå in på kameran t ex och hålla för linsen så det blir mörkt?

20. MinaNötter

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Nejnej, alltså så det blir en mörk bakgrund. Brukar själv gå in på Inställningar>Ström, för det är den sida där sidan är ren från appar/inställningar osv, så man inte råkar dra i en app oså... Checka det!