Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. MChinoVL

MChinoVL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ne, tröck på ordentligt men ingenting hände ändå. Inga ljuseffekter.. Gick in på Inställningar>Ström och drog längst långsidan. Provade uppe och nere också men ingenting hände.

2. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Okej, var glad för det du! :P Jag har även det problemet... Har dessutom riktigt dålig teckning, jämförde med syrrans SGS2 och de va inte roliga resultat kan jag säga.. :( Vill bara få en fungerande HOX för utan all denna skit så är telefonen verkligen grym

3. MChinoVL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis! Jag kommer nog förbli en Androidare, helt sjukt nöjd med telefonen annars. Tycker den har microlagg på facebook och på lite andra ställen. Men det är inte telefonens fel utan utvecklarna skulle jag tro.. Men vet du ifall man kan läsa mer om den där statusbar/kamera problemen? Finns det inget forum om det?

4. MinaNötter

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Första androidtelefonen för mig oxå. Det kommer alltid finnas microlagg på androidtelefoner då dom är uppbyggda runt flash, kan va lite småstörande men det får man leva med! Finns ju så mycket mer att göra på en androidtelefon så det är ett litet problem om du frågar mig.

Absolut, XDA missar absolut ingenting ;) här har du om detta http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1578503 dom har min film som exempel på förstasidan oxå hehe :cool:

5. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Är det någon som har koll på regler gällande DOA? Jag ska DOA min andra HOX på tisdag, båda gångerna är/var det pga hårdvarufel. Så med andra ord kommer jag inom en vecka ha varit tvungen att skicka tillbaka två stycken icke fungerande telefoner. Kan jag säga att jag har tröttnat på den här modellen och vill ha en annan telefon istället? Jag har köpt den på en tele2-butik.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

6. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Att android skulle vara uppbygt runt flash är helt och hållet felaktigt. Var har du fått det från? Att android har stöd för flash är ju knappast samma sak som att dom byggt hela systemet runt flash.

7. MChinoVL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aa, precis jag tycker inte heller microlagget är jobbigt på något vis :-)

8. MinaNötter

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Läste det jag skrev på detta forum, iallafall att det är därför det finns microlagg på androidlurar. Ledsen att det blev illa bemött. Ej min mening :)

9. Access

Access Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok,kan någon förklara för mig hur man spår luren? ringde tre och de ville skicka fraktsedel? Är det inte bara att ta med sig luren till butiken och be dom byta ut den direkt på plats?? Behöver jag packa ner den i lådan med hörlurar,laddare m,m?och sen gå dit or what. Alla säger olika känns de som

10. Gabe

Gabe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Min bror DOA sin eftersom volymkontrollen på sidan saknade fjädring. Vit direkt från 3.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

11. MinaNötter

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Vad menar du med "fjädring"? Utveckla :P För jag kanske kan ha nåt liknande, min översta volymknapp klickar till vid intryckning vilket den undre inte gör!

12. Flygarn

Flygarn Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Min saknade fjädring nedåt, inte uppåt. helt stum neråt. så man fick ta i som f**n för att sänka volym, tjejen orkade inte trycka så hårt, och 3 butiken i linköping tyckte inte det var så farligt, gick ju sänka om man tryckte hårt.. Ringde upp 3's kundtjänst och dom skicka fraktsedel direkt..

Köpt av 3 direkt, vit..

13. Gabe

Gabe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Japp, hans volymknapp saknade fjädring uppåt! Han har fått fraktsedel från 3 nu och ska skicka in den på lagning.

Sent from my HTC One X using Tapatalk

14. Access

Access Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Så man kan inte byta ut luren direkt i butiken???

15. aframo

aframo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Min vita OneX från 3 funkar bra.. trodde jag. Läste att notification fliken kan reagera konstigt om man trycker på den ett tag snabbt. O att kameran kan visa lite störande rosa färg nedtill. Jag tryckte igång lite olika program först för att värma igång mobilen lite och sedan peppra jag snabbt på notification fliken o såg att den reagera konstigt... Färgen cp'a lr hur det ska förklaras. Sen gick jag in kameran o fick samtidigt syn på färg buggen nertill
    O i skrivande stund är batterier på 45-48c fan. Jag tror värmen är boven i detta. För jag har annars inte dem hära problemen. Jag tror att alla kan få fram detta problemet även om de tror att sin onex är fullt felfri... Låt den få arbeta lite o stressa den... Då kommer felen fram

Last edited: 9 apr 2012
  16. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jo, det kan man. Det är det som är DOA. Men har man inte köpt i en butik så måste den så klart skicks.

17. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Varför skulle man vara tvungen att skicka iväg den bara för att den inte är köpt i butiken? Det är inga problem att göra en DOA i butik även fast tel är köpt på nätet (gäller då verksamheter som har butiker)! Har man däremot köpt luren av ett företag som endast driver webb verksamhet , ja då blir det ju en annan fråga. Men majoriteten av alla här har köpt från Tre , TPH och då ska det inte vara några problem. är dock osäker på hur tele2 gör då dom har sin verksamhet inbakad i elektronik kedjorna (siba, elgiganten osv), men det ska gå att lösa via kundtjänst, av egna tidigare erfarenheter..

Last edited: 9 apr 2012
  18. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag syftade på ställen som inte har fysiska butiker så klart. Exempelvis CDON.

19. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Ja precis och det förmedla ja även också att det då blir en helt annan fråga på det hela :) dock kan jag inte i min vildaste fantasi förstå hur man skulle vilja beställa från CDON och diverse webb företag. Smaken är väl som baken..

20. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Kanske eftersom många bor på ställen i landet där det är enda alternativet att beställa på webben.