Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. Gabe

Gabe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Han var tvungen att skicka tillbaka med fraktsedel eftersom Tres butiker hade slut på telefoner! Väntetid på 4 veckor... så de sa att det går snabbare att få ny telefon om han skickar tillbaka den till Tre per post.

2. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Vi lever på 2000 talet nu inte 1800 då det bara fanns häst och vagn och 50mil in till närmsta by. I dagens samhälle finns det transportmöjligheter överallt som tar dig just överallt oavsett vart du bor. Men du kanske syftar på dom som köpt upp mat för ett år och har all mat i jordkällare som dessutom lever celibat utan kontakt med omvärlden i öde vildmark. Nä det där svaret du angav köper jag inte riktigt som ett argument. Men vi släpper det innan vi spårar ut och hamnar mer OT än vad vi nu gjort.

3. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Va?? Haha.. Så tolkar jag dig rätt att du tycker att man alltid ska åka till en fysisk butik för att handla istället för att beställa från en butik på webben? Undra vem det är som lever på 1800-talet. Självklart finns det många som tycker det är smidigare att beställa på internet än att behöva åka rent fysiskt till en butik. Men jag håller med dig, vi lägger ner det här. Du får ha din åsikt så har jag min.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

4. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Håller med dig om att man kan beställa via nätet om man tycker det är smidigare sätt av just den aspekten Men det du skrev var "Kanske eftersom många bor på ställen i landet där det är enda alternativet att beställa på webben." och då uppfattar jag det som att du inte syfta på just "smidighet" utan om något helt annat.

Jag vill inte vara otrevlig på något sätt utan jag tyckte bara dina ordval och ditt argument var lite tokigt.

5. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har en lysande pixel i nedre vänstra sidan i webläsare. Vrider jag på telen o skrollar tills d kommer meny valen så ser man vit lysande prick på ett ställe. Den lyser inte kostant utan den blinkar till. Lägger jag svart bild i dead pixel test så syns den inte. Va kan det vara

6. b-george

b-george Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Hur många dagars DOA policy har TPH?

7. htc_hd2

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ska man doa den eller kan den försvinna efter nån ny firmware tror ni

8. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Spela rulle, det är ju nåt fel på den just nu - o vem vill ha en defekt lur? :)

9. htc_hd2

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Problemet e att den verkar fin i övrigt o att den inte har döda pixlar eller annat hittils. Doadr 2 innan med damkorn o en med död pixel. Tänkte om det skulle försvinna me en uppdatering så e d bra

10. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Min är oxå fin i övrigt, men vill att den ska vara felfri då telefonen kostar 6k. Aha har du fått en DOA innan? Då kan man ju förstå att du blir sne på o lämna in igen...

11. MChinoVL

MChinoVL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det alla som får det där problemet med statusbaren? Och när det blir så, så blir det störningar på kameran? Vill inte behöva DOA den om det går att lösa med uppdateringar. Är det någn som hört med HTC vad det kan vara för något? Om jag lämnar in den så kommer jag väl bli utan mobil i flera veckor?

12. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 383
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är tillverkaren som bestämmer sådant - HTC har 14 dagars DOA.

13. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Fick svar från HTC nu gällande mitt andra exemplar med ljuseffekter i skärmen.

Hej Conny,

Tack för att du kontaktar HTC.

Jag förstår att du har problem med skärmen på din telefon. Självklart är detta inte tänkt och inte något som du ska behöva acceptera. Så länge telefonen är yngre än 14 dagar så täcks den av vår DOA-policy och jag rekommenderar alltså att det är detta du gör åter igen. Det är så klart beklagligt att du ska ha fått två måndagsexemplar på raken men det finns inget du kan göra annat än att byta ut den och hoppas på att samma sak inte händer igen. Det är tyvärr inte helt ovanligt att nya telefoner drabbas av barnsjukdomar innan man har märkt alla problem som finns.

Jag hoppas detta besvarar din fråga.
    Med vänlig hälsning,

David

HTC

Jaha då är väl det bara bege sig till TPH och få ett 3e ex.

14. MChinoVL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ljuseffekter? Du menar väl inte "statusbarbuggen"? Eller när man går in i kamera och får typ rosa pixlar eller störningar? Jag mailade HTC nyss också och hoppas få svar snart om mitt problem. Vill helst inte behöva DOA den och hoppas det är ett mjukvarufel som går att fixas med en uppdatering. Men man vill ju inte ha en mobil som är paj heller

15. MChinoVL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick också svar från HTC nyss angående notificationsbaren och kamera störningarna som blir av notificationsbuggen..

Hej MChinoVL,

Tack för att du kontaktar HTC.

Du bör snarast möjligt lämna tillbaka telefonen och byta ut till ett felfritt exemplar.

Du kan i och för sig prova med en fabriksåterställning av telefonen och se om det avhjälper problemet.

Meny> Inställningar> Lagring> Återställ standard inställningar.

Låt mig få veta om jag har lyckats svara på din fråga. Klicka här för att slutföra.

För att skicka ett svar på detta meddelande, klicka här.

Med vänlig hälsning,

Martin

HTC

16. conny85

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    nope. hade först problemet på sidorna. När jag fick nytt ex så framträder det endast i mitten. Ser ut såhär :
    <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/sd9OIqm-yWY" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
    <iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/miaytmp9q3E" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

17. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 383
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kan säga nu att jag har fått en DOA pga flimrande skärm mot gråare bakgrunder och att dom på TPH i Uppsala kunde bekräfta problemet men ville att jag skulle ringa in till kundtjänst och höra vad dom sa om utbyte först...sen så vill jag helst ha en vit och det hade dom inte heller..

18. selmirX

selmirX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Så nu har jag varit i Tele2 butik och fått nytt HTC ONE X pga fliddrande skärm och dålig mottagning, sen testade jag nya telefonen direkt i butik så kom dt fladdrande skärmen 5 minuter efter jag startat telefonen när man gick in i kameran så fick jag direkt nytt telefon asså nu mitt tredje än så länge är det inga problem återstår att se , annars får man bägera att HTC släpper nytt UPDATE så snabb så möjligt! Om det är just mjukvarofel nu :/

19. Delivers

Delivers Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Upptäckte nyss att jag har en springa på nedre delen mellan skärmen och gummilisten, den är inte stor, men tillräckligt stor för att damm har samlats där och man får ner ett dubbelvikt papper där. Köpte den från TPH webb och undrar om någon har fått sin utbytt med samma springa (Den är som sagt inte stor, men tillräcklig för att damm ska samlas där). Plockade ur den från posten i onsdags så måste ju lämna tillbaka den imorgon eller på onsdag senast med TPH 7 dagars DOA policy.

20. MChinoVL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej igen!

Ringde och pratade med en Trebutik. Och dem sa att jag kunde gå dit och lämna in den så skulle jag få en ny men att det tar 10 arbetsdagar? Men betyder inte DOA att jag kan byta ut mot en ny mobil direkt? Vill ju inte skicka iväg min. Litar inte på att jag får en annan, utan att dem "lagar" min dåliga mobil och sen skickar tbx den. Hur ska jag gå tillväga? Går man in i en butik och säger att jag vill DOA min lur?