Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    "Överskattad" skulle inte jag kalla den, 1 vecka och 1 dag med dom jag tog ut och inte ett problem. Går nog haft dom lurar senaste åren som är värda att ha så sitter ju inte och jämför med skit heller...
    Om en lur inte startar eller har några Stora fel så köper jag ju så klart att man känner sig sur och gör en doa, men ser ut som folk börjar klaga på allt nu och även problem som alla lurar kan ha i början.
    Letar fel 200% med andra ord...:)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

2. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Va nyss inne på tph och doa en vit pga flimmer på vänster och höger sida, knarrande höger top, flimmer i kameraappen, buggar vid laddning samt power knappen buggar vid tryckning för viloläge (lyser upp displayen igen). Hör och häpna. Inget av dessa problem tyckte butikschefen var anledning till doa. Fick efter många om och men genom doa. Tråkigt nog så fanns inte den vita på lager. Inväntar leverans.

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk

Last edited: 10 apr 2012
  3. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Låter som det jag har då :o vad sa han angående att du inte skulle få DOA den? Jag ringde butiken jag köpte min ifrån och förklarade problemen jag hade, han sa bara åt mig att ta med mig telefonen med kartong så får jag en ny, utan att ha sätt problemen ännu. Ska snart iväg och byta den

4. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Helt fel av den s.k butikschefen att ifrågasätta detta så länge telefonen är i "nyskick". Klockren DOA med alla de problemen tycker jag. Bra att du stod på dig!

5. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Han mena på att så är denna luren byggd

6. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Till råge på allt menar han på att doa tiden gäller från första köpedatum. Även om jag får ut en ny. Att i mitt fall gäller 3 april som första dag. Oavsett om jag får ut en ny

7. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Ny telefon nya DOA dagar. Den personen behöver läsa på.

8. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Där har han helt fel, DOA-tiden gäller från det datum aktuell (inte första) telefon plockades ut.

9. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Får åka till TPH igen och DAO min HOX nr. 3...Blir förmodligen ingen HOX nr. 4, avvecklar HOX snabbare än 007 avvecklar skurkarna

10. Alvin

Alvin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    579

MINA ENHETER

Vilken blir det för din del?

11. MALmen™

MALmen™ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Någon som DOA:at till electroworld.se?

12. selmirX

selmirX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Tack för att du kontaktar HTC.

Jag förstår att du har problem med att skärmen flimrar till ibland och att mottagningen verkar vara dålig. Vi har hört fler rapporter om detta och håller på att undersöker problemet. Förhoppningsvis kan vi snarast erbjuda en uppdatering som avhjälper detta problem för dig och alla andra som har rapporterat det.

I dagsläget kan jag inte råda dig något annat än att byta telefonen ännu en gång för att få ett exemplar som fungerar perfekt för dig och inte lider av några problem. Det är väldigt oturligt att du har fått två felaktiga exemplar på raken då antalet drabbade telefoner procentuellt är lågt.

13. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fick ju kalla fötter när jag var hos TPH, blev en 4:e HOX. En liten glipa högst upp (precis så att man får ner papperet). Ingen flimrande när jag tycker längst kanterna, ingen gul fläck. Jag får vara njöd med detta ex. Kunde inte vara otrogen mot min HOX

14. bamz

bamz Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Är verkligen inte speciellt petig. Men mina volumerockers sitter väldigt löst. När jag skakar telefonen hör jag hur det låter från dem som om fjädringen inte finns utan att de ligger löst i chassit.

Någon som kan säga att det är så på deras lurar? Ifall det är så på flera lär jag inte bry mig, mest osugen på att ha en lur som har missljud.

För övrigt trodde jag aldrig att jag skulle skriva här då jag aldrig har varit kräsen tidigare :D

15. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Läste faktiskt att en person som kontaktat HTC ang detta fått rådet att reparera telefonen eller byta ut den.

http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=24597456&postcount=23

Släng iväg ett mail till HTC och fråga vad de tycker. De brukar svara snabbt! Det hade varit intressant att se vad HTC sverige säger om detta plus att en felanmälan är aldrig fel! ;)

16. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Min låter också därifrån när jag skakar min. Jag orkar dock inte byta ut min pga det. Är inne på min tredje HOX nu. Men det blir intressant att höra vad HTC Sverige svarar om/när du kontaktar dom.

17. Frippem

Frippem Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det där är nog slutaren till kameran du hör...man ska inte skaka på allting ;)
    Har haft samma ljud på alla nyare kameramobiler.

18. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Var och DOA min på Phonehouse idag pga flimmer i skärmen vid beröring av tummarna på sidorna och där nere på skärmen. Hade även bug vid notifieringen som smittade av sig till kameran så den blev helt bäng... Hade även signalproblem. Var inga som helst problem med att DOA den! Dock får jag vänta på att mitt nya exemplar kommer till butik :(...

19. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Haha, det har du helt rätt i.

20. murak

murak Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    ZUK Z2

MINA ENHETER

Telefon:
    ZUK Z2
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Jag ringde till TPH i em, satt 60 min i kö! Men bemötandet var bra, jag skulle få en ny sa dom. Skickar i morgon. Hur länge har ni som skickat in era fått vänta på den nya?