Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 401
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag har inte skickat in min, men generellt sätt så brukar det ligga på 1-2 veckor, luddigt svar - kan dock ta upp till 3 veckor om något krånglar till sig.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

murak gillar detta.
  2. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Då väntar jag på min tredje HTC One X då som bör anlända imorgon. Jepp, jag fick DOA min andra med! :o

Telefon 1. Startade inte.

Telefon 2. Var bra överlag! Tills jag skulle kolla lite film. Vad ser jag? Lysande prickar på svart bakgrund. Körde ett pixeltest och ja. 3 st lysande pixlar, där två satt i vänstra nederkanten vara en var större än den andra så det var flera lysande i en så att säga.
    Sedan har jag haft en gulaktig ton nedtill på skärmen som ej blivit bättre vilket jag hoppats. Det vart värre! En smutsig gul färg, precis där den nya menylisten sitter. Vid lägre skärmstyrka vart den riktigt ful på ljusa bakgrunder.
    Så tel 2 var bra i batteri och byggkvalitet minus skärmen då....

Nu väntar tel 3. Med skräckblandad förtjusning tyvärr.... :eek:

3. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fick ut min 4:e HOX idag på TPH i Växjö (verkar som de har gött med HOX).
    En liten glipa på toppen
    Ingen flimrande när man trycker på kanterna
    Ingen gul fläcka
    ...JIPPIE...

Men jag brukar alltid ropa hej för tidigt. Nästa problem?

Tel går i viloläge, sen går det inte att väcka den...Bugg i firmware? Ja! Vad görs? DOA HOX for 4:e gången. Kan det vara så att 5:e gången gilt?

Tur att man jobbar ett par kvartet från TPH...nästan så att man begär ersättning för den tiden man fick gå från jobbet.

OSB! Gjorde en återställning, men det hjäptes ej. Briljant SHIT!

Last edited: 10 apr 2012
  4. bennolenno

bennolenno Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Fått min One X från tele2 idag. Är egentligen ingen mobilfantast så där, men tillräckligt för att läsa detta briljanta forum när det är nya grejer på gång.
    Är egentligen jättenöjd med telefonen, men så poppa tanken upp: "Just ja, det var ju nån glipa man kunde kolla efter också".
    Så körde runt med kanten på ett tunt papper. Och visst fan, pappret går i mellan hela vägen på toppen och båda hörnen. Mellan glaset och "plasten"

Så till min fråga:
    Det ska verkligen INTE vara så va? Det ska vara helt jävla toktätt runt hela. Och mindre än så bör man inte nöja sig med?

5. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag DOA'de min gråa idag och fick en vit och herre gud vilken skillnad på volymknapparna. Med den gråa hade jag verkligen svårt att hitta volymknappen och den gav nästan ingen respons så det var svårt att känna om den höjde/sänkte eller inte. De var också lösa och sladdriga.

6. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Så var det på min grå jag DOA idag med. Helt slapp volymspak som skramlade om man kom åt den eller "skakade" telefonen lite lätt (detta VET jag då telefonen var tyst om man gjorde om proceduren med ett finger på spaken! :) ).

7. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag har läst på lite om det här med DOA, har bara trott att det handlat om traditionell reklamation, men det stämmer ju inte riktigt. Jag har köpt min från Tre online med abonnemang, hur ska jag egentligen gå till väga?

Jag har flimmrande skärm, men bara vid låg ljusstyrka, dock tycker jag man inte ska behöva acceptera minsta lilla defekt hos en så här dyr telefon. Men det är så många av er som DOA't som har fått ännu en defekt telefon. Men man måste väl göra DOA inom en viss tid? Hittade en tråd från i höstas där det hävdas att HTC har 2 veckor. Det är så förbannat tröttsamt att det ska va så otroligt svårt för tekniktillverkare att ha en seriös kvalitetskontroll.

8. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

HTC har 14 dagars DOA policy. Dock har phonehouse bara 7 dagars DOA policy. Även på HTC telefoner tydligen (aldrig varit med om innan någon annanstans(?))
    Men HTC själva har som sagt 14 dagar. Kolla upp vad som gäller med 3 är mitt tips!

9. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

ingen annan som har samma problem som mig? vit pixel blinkar till lite på webbläsare, på en sida med mörk bakgrund, tex tegrazone.com

10. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

m2, undrar samma fråga.

11. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Herregud, vet inte om jag vågar välja en HOX med 3 pga denna tråden ... Hemskt ju.

12. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Gör som jag ska, skaffa dig en säker framtid med Galaxy Nexus

Sent from my Nexus S using Tapatalk 2

13. bergsby

bergsby Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Stackars alla dessa galna vanliga konsumenter som får dessa fel och inte har tillgång till forum som detta eller besitter kunskap om DOA. Känns som de är ovanligr mycket doas eller? att butiken inte slutar sälja mobilen redan är ett under med tanke på en person som haft 5st redan...

14. LennartL

LennartL Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

fick nog idag av htc o co fick gula fläckar på skärmen som satt kvar även nån äcklig bugg när man ringer o de hakar upp sig när skärmen slocknar så man knappt kunde låsa upp skiten.
    fick bli en note istället tar dock nåra dar

15. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Fast många märker inte problemen. Vissa problem som folk upptäckt här hade de nog inte tänkt på om de inte vore för att de läst om de. (inte alla, men vissa fel)

16. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

fjantig fråga, andra som fått repor i hållet där man tar in nålen för sim kortet ;-P

17. Johanboyboy

Johanboyboy Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag har fått flimmer i olika färger när jag satt igång kameran, detta hände i början, men finns inte längre. Flertalet spel laggar för mig också.

Är detta något som kommer att åtgärdas i uppdateringen, eller är det bara att doa? (värt de?).

18. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Är böjd att hålla med. Hämtat ut min idag. Allt funkar prima. Har en mycket liten glipa i överkanten av skärmen. 0.2 mm typ. Mycket tunna papper går in. Den är så liten att jag aldrig skulle tänkt på det om jag inte läst på det här forumet. Jag kan leva med det. Tror inte det kommer bli ett problem.

19. PiZZaMaN

PiZZaMaN Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

En från tph lämnade meddelade på min mobil nu i kväll om att jag vill lämna in min telefon på DoA. Han sa att jag behövde göra det i morrn för att få DoA den då det är inom 7 dagar. HTC säger ju 14 dagar. Hur kommer det sig att det är olika lång tid? Går det ens att köpa telefoner direkt från HTC?
    Hur kan en butik ha sämre villkor än själva leverantören?

20. Clarence_S

Clarence_S Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Packade upp telefonen idag och vad får jag se om inte en samling sprickor i chassit vid volymknappen. Ringde htc och de sa att det bara var att åka in och DOA min enhet... Tråkigt då telefonen i övrigt verkade bra utan glipor vid skärmen etc