Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. Adr1aniii

Adr1aniii Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    178
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Hej!
    Problemet är alltså att volymen är väldigt låg/dålig när jag pratar i telefon fast jag har höjt volymen till max, ska det vara så och är det nån mer som upplever det? Har provat och mjukvaruåterställa men det hjälper inte.

2. surfted

surfted Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

är det ny doa period för varje ny lur man får?

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 401
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Enligt HTC så blir det nya 14dagar för varje ny telefon!

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

4. kin0

kin0 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Måste ju fråga nu när så många DOAt. Skulle ni avråda att köpa HOX för tillfället? Är det någo idé att skaffa den om man inte orkar hålla på och DOA flera gånger...

5. dubalizer

dubalizer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kan tillägga att min HOX (vit från tre) som jag hämtade ut igår startade utan problem. Det enda negativa jag har stött på är att efter en del pillande med mobilen, så dök det upp en massa konstiga streck, 1 cm brett och från topp till botten, i en massa olika färger i min kamera-app.

Tycker ni att jag ska reklammera mobilen, eller har ni alla denna bugg och finns det i så fall någon lösning?

6. MChinoVL

MChinoVL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjejen jag var och pratade med sa att om dem hade haft några mobiler så hade jag fått en ny direkt. Men eftersom dem inte hade några så kunde jag lämna in den och få en ny om 3 veckor. Och då sa hon ingenting om Anovo men sen frågade jag ifall hon bara skulle skicka in den för reparation eller om jag skulle få en ny och då visste hon inte :-/ hon sa att det var upp till dem. Jag hade ingen aning om Anovo förens efteråt. Det var hos Tre det här, och dem har inga mobiler på någon butik. Visste inte vad jag skulle göra..

7. firefox86

firefox86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Precis du ska få en helt ny i utbytes. Dom kan inte neka dig

8. MChinoVL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om det var menat till mig, så tjaffsade hon inte eller något utan hon tog emot den direkt och sa att jag självklart skulle få en ny. Men att nästa leverens är om 3 veckor så att jag kunde få en då. Men ändå så skickade hon in telefonen till Anovo. Så jag vart lite förvirrad där, har aldrig reklamerat mobiler innan och jag vet inte vad som gäller liksom..

9. firefox86

firefox86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Okey. Eftersom det är under doa tiden så ska du få en inbytes inte en som är lagad varit på service

10. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

11. MChinoVL

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur kan jag gå tillväga då? För att få en ny och inte samma?

12. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

13. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

14. DreamHawk

DreamHawk Android Medlem

Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Yes! Äntligen har Madeli fått ett fel på sin telefon!
    Hon hade inget fel på sin desire, Inc S, sensation xe. Men nu äntligen :-D.

Vi som känt Madeli ett tag vet att hon alltid sagt "nä jag har inget fel på min telefon " :-D

Sent from my Nexus S using Tapatalk 2

15. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Tehe, lustigkurre ;) Men sant, har inte haft några större problem med någon lur. Men så är jag nog inte lika känslig heller : p

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

16. bennolenno

bennolenno Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Jag fick in en papperskant mellan glaset i toppen och var i kvalet om jag skulle DOA eller inte. Men nu har jag även insett att övre delen av vänsterkanten ger "skärmstörningar"/Svart flimmer. Så det blir DOA.

Jävligt omoget dock att jag måste skicka in den till Tele2:s webbutik, trots att det finns en Tele2 butik där jag bor. Köpte den dock inte där, för butiken fanns inte för två veckor sen.

Det tragiska är ju att när man väl fått One X i sin hand så går det ju fan inte att gå tillbaka. Gråter ju av sorg nu när jag slår på min gamla Desire. Helvete. Hade det inte varit för det så hade jag hävt köpet direkt, men nu kan jag inte släppa drömmen om en fult fungerande One X. Frågan är ju bara hur många paket som måste skickas mellan mig och Tele2:s webbshop för att det ska bli verklighet.

Last edited: 11 apr 2012
  17. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

efter att ha läst på här nu i en vecka har jag bestämmt mej för att ta oskulden opå både box och telefon. känns inte rätt att sälja en telefon som kan behöva bytas ut direkt. inte för att jag fått några erbjudande om försäljning haha har aldrig varit med om ett flaggskepp där folk tycker 4500 med kvitto och obruten låda är ett raketpris.

Nu är jag väldigt negativt inställd till telefonen och htc efter en vecka i HOX forumet men jag kan nästan garantera att jag kommer ha ett av alla problem som tas upp här, skulle det visa sej att jag har det så ska jag bums ner till närmaste TPH och doa och hänvisa till detta forum och begära ett presentkort på telefonensvärde. då den inte lever upp till förväntningarna.
    skulle det mot allförmodan visa sej att telefonen är felfri hårdvarumässigt så kommer jag behålla den och skicka in min sgs2 till envirophone.

ni får en update i eftermiddag/kväll

stay tuned

18. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

Fast de är ju så många som säljer ju att priset självklart sjunker något enormt. Ska man sälja kan de faktiskt vara smartare att ta något annat.

19. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Vi har ju haft flera som hittat glipor på sina gamla Samsung och HTC. Jag lutar åt att detta är något vanligt som inte behöver vara ett problem. Var och frågade hos tph. Försäljaren hade en glipa på sin xperia s också.

Är glipan över en mm kanske det kan vara ett problem, men jag tänker inte doa något jag inte kan se med blotta ögat.

20. Ompan

Ompan Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    644

MINA ENHETER

Blev en DOA för mig också tyvärr, och det var för att det knakade om man tryckte lite lätt på vänster övre sida, kändes som om skärmen satt glappt mot bakstycket.

När det gäller de andra vanliga problemen som verkar mjukvarurelaterade så är det nog Sense som är boven, jag hade i princip alla problemen med en flimrande rand i kameran, flimrande notifikationsfält, och att sense dröjde när man tex varit inne på internet ett tag, jag bytte launcher och alla de problemen var väck! Hur som helst tror jag att det fixas vid en uppdatering snart.

I övrigt hade jag en sjukt bra HOX faktiskt, högtalarna var perfekt, den laddade som den skulle, blev inte särskilt varm, samtalskvaliten var över förväntan både in och ut. mottagningen var bra, inga hack i musikspelaren etc.

Så surt att den skulle knaka på ena sidan!! Nu kanske nästa man får är värre istället! I så fall blir det en till DOA och så tar jag ut en 4S istället, säljer den och behåller min Xperia S som ligger hemma och varit stabil från dag 1! :)