Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

2. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

3. aframo

aframo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Min One X fungerar i stort sett utan problem.

Notificationbaren buggen kan nog alla få fram om man verkligen trycker på den ett x antal gånger och samtidigt få kamera buggen. Ibland händer inget och ibland uppstår den, men vem leker med notifikationbaren på det sättet... En uppdatering fixar detta.

Och sen angående glipan många gråter över, jag kan också få in en papperskant på övre sidan av skärmen, och faktiskt nästan runt hela mobilen. Men får du in ett dubbelvikt papper då kanske man ska börja fundera på att doa.

Och ni som verkligen har fått ett "måndagsex", önskar er all lycka med att till slut få tag på en fullt fungerande! :)

4. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Bytte tillbaka till Note idag, så skönt att ha telefon som fungerar som den ska och inte med en miljon buggar och taskig kvalitet på ihopsättning :)

5. misewixe

misewixe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Så där! Har nu kommit hem efter påskhelgen och drog direkt till TPH-butik som hade HOX på lager för att DOA min lur som vid första uppackningen vägrade starta dvs batteriet var helt urladdat. Hade även lite homescreen-lagg och gjorde några factory resets som avhjälpte problemet. Däremot hade jag flimmer på skärmen på båda sidorna när jag tryckte lite hårt på glaset/sidan. Annars så var telefonen helt buggfri. Det tog ett bra att tag att verkligen bestämma sig om det var värt att DOA för chansen att jag skulle få en lika defekt, om än ännu buggigare lur, är ändå rätt stor.

Efter 7 dagars batteri-tester kunde jag konstatera att batteriet var riktigt kasst om man jämför med vissa andra här och på xda. Och jag pallar inte lämna in telefonen efter DOA-tiden har gått ut. Vet att HTC´s garanti är 2år just på batteriet men vill då inte vara utan lur.

Väl inne på TPH så fick jag 4 telefoner på raken med flimmer runt ramen...DOA alla direkt i butik:teeth:

Den 5:e var helt flimmerfri och allt är "numero UNO" (än så länge) så jag tog den direkt. Lika bra oxåförde i butiken så inte särskilt glada ut.

Alla lurar som är inne i butik är fortfarande från den 1:a batchen för er som vill vet det.

Gjorde precis lite hårdvarutester och inga synliga buggar finns. Batteriet var även laddat till 40 procent vid uppackning. (Pratade med HTC och enligt dem så tar urladdade batterier skada om de har lagrats längre än 6 månader i urladdat läge).

Telefonen känns också mycket rappare och mjukare på något vis än den jag hade innan...som ändå var rätt bra tyckte jag.

Alltså ni som får några svar från TPH om att ni inte kan DOA, stå på er! Och var inte rädd att ge tillbaka 10 telefoner direkt över disk :cool:

6. firefox86

firefox86 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Var inne på t2 butiken å skulle doa min för 3e gången, visade upp display flimmret när man trycker lite på kanten. var inga problem att doa den, grejen var att dom var slut. så fick behålla min tills nya skulle komma in under veckan. hoppas det är bättre kvalitet. ps tittade på deras demo ex, var samma problem där med

7. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Haha! Bra jobbat. Funderar på samma sak när de får in i lager igen här i GBG. Känns ju så onödigt att åka hem med varje lur innan man kan hitta ett schysst exemplar.
    Men 1/5 i ditt fal bävar ju för riktigt kass statistik! Chansen att man skall få en ok telefon känns ju..... sådär minst sagt. Skulle varit tvärt om, 1 av 5 DÅLIGA då hade det känts bättre!

8. Galaxy44

Galaxy44 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Vill bara säga att vi på swedroid är säkert ca 1/15 del utav dem som har köpt dem, så det finns väldigt många som är nöjda också.

9. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Ja nöjda eller ovetandes eller till och med båda delarna. Hade alla varit medvetna om DOA regeln och vad som eventuellt är produktionsfel på telefonen tror jag vi hade haft MYCKET mer protester.
    Det finns ett STORT mörkertal = gemene"inte så teknikintresserade svennson"man.

Därmed inte sagt att det inte finns nöjda kunder! Men man måste skilja på nöjda kunder med defekta telefoner och nöjda kunder med perfekta telefoner. Tror många går runt med defekta lurar, bara att det helt enkelt skiter i det mer eller mindre.

Statistiken på XDA är i mitt tycke ett dåligt värde för HTC's flaggskepp om den visar något slags "snitt" hittills.

75.84% med perfekta telefoner (226 st)
    24.16% med defekta telefoner (72 st)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1585082&page=16

1/4 telefoner defekta?

Så är "vi" 1/15 del av konsumenterna och XDA's statistik visar att 1/4 telefoner är defekta då går det runt väldigt många köpare där ute som är nöjda.... med defekta telefoner :ehm:

Jag vet att det statistiska underlaget inte är säkerställt på något sätt och att jag svamlar mycket här. Är bara lite sne och besviken men jag ger inte upp min jakt på den perfekta One X!:P

10. Galaxy44

Galaxy44 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    55

MINA ENHETER

Sen vet ju absolut inte alla om hur man ska göra för att DOA/se om något är fel... Det är väl därför så många har iFåne eftersom dem kvalitetstestas förmodligen något bättre en one x. :innocent:

11. Mertzi

Mertzi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Jag kan inte annat än att hålla med om allt du säger. Gemene man skulle ge 10/10 i betyg bara prylen startar när dom trycker på knappen. Därför brukar jag inte ens läsa omdömen som gett 10/10 på prisjakt för ingen produkt förtjänar 10/10. Möjligen en handtillverkad fiol av högsta kvalisort. Tycker xdastatistiken är en bra riktlinje. 24% är riktigt illa. Jag pratade med tre innan idag och fick igenom en DOA. Däremot förväntar jag mig inte att få ett fungerande exemplar. Han sa att dom följer HTC's 14 dagars DOA. Känner nästan att jag inte vågar men det ska fan inte va så här med en ≈6000-mobil.

12. MChinoVL

MChinoVL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick du en ny lur direkt? Eller hur gick det till? Jag gick in för att DOA min lur, men dem hade inga inne så jag lämnade in den och hon sa att jag skulle få en ny om 3 veckor. Men hon skickade den till Anovo, och nu säger dem att det är upp till Anovo om jag ska ha en ny eller inte :-/ Mailade HTC och dem sa att jag skulle ha en ny, och har nu mailat kundservice men har inte fått något svar.

13. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

vit TPH = tryck känslighets grejen i kanterna.

synd för annars var där inga glipor inte äns 0.01mm glipa. knappar hade perfekt motstånd.

well of to the phonehouse :)

14. Dragonevo

Dragonevo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Hur är det med att doa en HTC från 3 som man köpt via deras hemsida.

Kan man ta den via tph eller måste den skickats? Jag har haft den två dagar.

Dåligt mottagning är Största problemet

Sent from my HTC One X using Tapatalk

15. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Har upptäckt att jag har tryckkänslighetsfel, eller vad jag ska kalla det nere till vänster. När man trycker rätt hårt så blir det som vågor i skärmen... Har funderat på om det är något att DOA för. Trycker jag inte hårt (vilket jag inte gör normalt) så händer inget... Så, njae... är lite tveksam om det är nåt att DOA för.... Jag är inte lika petig med smågrejer som många andra här, helt klart :P

Med en förövrigt helt fantasktisk lur så tvekar jag då man får höra att många får DOA 5-10 gånger :eek:

Appropå felande lurar så är det för många som det är fel på för att kalla det normalt. Det är så synd på en riktigt fin lur och HTC borde skämmas över den bristande kvalitetskontrollen. Hade varit bättre att vänta lite och se till att allt fungerar bättre innan release även om de fått banner för det med. Sen leverans hade glömts bort när luren väl kom och var så fantastisk som den faktiskt kan vara om det inte var för att lev fel och buggar. Tråkigt värre då jag gillar HTC för övrigt...

16. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Enligt snubben som sålde min har alla HOX problemet med flimmer vid tryck på ramen på grund av att det saknas luftspalt mellan glas och panel. Jag kunde inte framkalla det i affären och har fortfarande inte lyckats, men säljaren visade mig att det gick även på min.

Känns onaturligt att trycka så hårt på en mobil. När gör man det egentligen? Varför är det en defekt?

17. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Du ska vara tydlig när du DOA att det är inte så att du ska få tillbaka samma telefon, utan du ska få en ny. Låter du Anovo kika på det så kan jag nästan garantera att du får tillbaka den med "NY" programvara och utan anmärkning. Då har din DOA-tid gått ut vid det laget.

18. Madeli

Madeli Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    722

MINA ENHETER

Sant.. så jag lär nog inte DOA min för det :)

19. MChinoVL

MChinoVL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Happ, då var det väl kört för min del.. Första gången jag lämnade in en lur visste inte vad jag skulle säga för att det skulle bli rätt. Men man lär sig av sina misstag

20. Cire

Cire Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    54

MINA ENHETER

k, var och DOA min telefon. Var tydligen den första att doa och exakt samma problem med "tryckvågorna" om man trycker till vänster och mellanrum i toppen mellan skärm/plast.

Förmodar pga att de är samma batch. Går de fråga om de kan beställa en ny direkt från HTC tro?