Så där! Har nu kommit hem efter påskhelgen och drog direkt till TPH-butik som hade HOX på lager för att DOA min lur som vid första uppackningen vägrade starta dvs batteriet var helt urladdat. Hade även lite homescreen-lagg och gjorde några factory resets som avhjälpte problemet. Däremot hade jag flimmer på skärmen på båda sidorna när jag tryckte lite hårt på glaset/sidan. Annars så var telefonen helt buggfri. Det tog ett bra att tag att verkligen bestämma sig om det var värt att DOA för chansen att jag skulle få en lika defekt, om än ännu buggigare lur, är ändå rätt stor.
Efter 7 dagars batteri-tester kunde jag konstatera att batteriet var riktigt kasst om man jämför med vissa andra här och på xda. Och jag pallar inte lämna in telefonen efter DOA-tiden har gått ut. Vet att HTC´s garanti är 2år just på batteriet men vill då inte vara utan lur.
Väl inne på TPH så fick jag 4 telefoner på raken med flimmer runt ramen...DOA alla direkt i butik
Den 5:e var helt flimmerfri och allt är "numero UNO" (än så länge) så jag tog den direkt. Lika bra oxåförde i butiken så inte särskilt glada ut.
Alla lurar som är inne i butik är fortfarande från den 1:a batchen för er som vill vet det.
Gjorde precis lite hårdvarutester och inga synliga buggar finns. Batteriet var även laddat till 40 procent vid uppackning. (Pratade med HTC och enligt dem så tar urladdade batterier skada om de har lagrats
längre än 6 månader i urladdat läge).
Telefonen känns också mycket rappare och mjukare på något vis än den jag hade innan...som ändå var rätt bra tyckte jag.
Alltså ni som får några svar från TPH om att ni inte kan DOA, stå på er! Och var inte rädd att ge tillbaka 10 telefoner direkt över disk

Click to expand...