Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. Gemini

Gemini Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ursäkta en dum fråga. Men vilken telefon är en sxs?

2. venuspassagen

venuspassagen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google pixel 8 pro
    Sony Xperia S

3. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Sony Xperia S

4. selmirX

selmirX Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Sony Xperia S

5. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Sony Xperia S

6. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Sony Xperia S..........Fan, kunde inte hålla mig

7. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Nej inte direkt var du smidig. Men det vet du ju redan. Två fel gör inte ett rätt och i mina öron låter det som ni båda lät känslorna gå över styr.

Förutom detta är jag lite nyfiken själv på vad som gäller vid DOA på PH? Min första DOA bytte en kille enbart telefonen och sade att det var de nya rutinerna från HTC. Enbart varan som är fel skall bytas och då fick jag behålla min gamla laddare, lurar, låda etc.

Idag när jag DOAde min andra i en annan butik någon mil bort bytte dom hela saleskittet rakt av. Det gamla paketet mot ett nytt.
    Inte konstigt man som kund blir lite förvirrad när alla säger och gör olika. o_O:)

8. Clarence_S

Clarence_S Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Sony Xperia S

9. apan12

apan12 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Såklart korkat att sparka i dörren på vägen ut, men det vet du säkert redan. Tycker absolut du ska polisanmäla, dock tveksamt om det kommer att leda någonvart.

10. Gnadock

Gnadock Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    HTC 10

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC 10
    ROM:
    Insertcoin
    Jag är lite förvirrad vad det gäller DOA.. Jag pratade med Tele2 idag om att DOA min och hon jag pratade med (inte vidare insatt i DOA/uppackningsgaranti på 14 dagar), hänvisade mig till deras packföretag(?(för bedömning om jag skulle få en ny)) och jag fick ett nummer dit.
    Varpå jag frågade om jag inte kunde åka till närmsta Tele2-butik och få det gjort där istället? Icke sa hon, du har beställt över internet och då kan du inte gå till butik.
    Nä, okej..

Tycker det låter ologiskt att behöva skicka iväg den när jag likväl kan ta mig till en butik och få det gjort där.

Någon som DOAt från Tele2? :\

EDIT: Läste i en annan tråd att det är två separata företag. Så det får nog bli att skicka iväg den stackaren :'(

Last edited: 12 apr 2012
  11. misewixe

misewixe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    31

MINA ENHETER

Haha, moget att "sparka på dörren".... men fel av säljaren att hota, mjo.
    Ja, tänk vad en trasig HOX kan ställa till med...:teeth:

OnT: TPH Ska självklart byta ut hela kittet, med tillbehör och rubbet. Blir det tjafs så hänvisa till HK i Nacka.

Angående åka fram och tillbaka så har TPH skyldighet att ersätta dig för bensinen/milen du åkt.

Kan tillägga här att jag åkte in med min HOX till TPH Ringen igår pga flimmer på skärmen vid tryck (Ska inte finna alls enligt HTC så det ÄR en defekt.) Och pga batteriet inte laddade som den skulle. (Också det en defekt som skall DOAs direkt.)

Slutade med att jag DOAde 4 telefoner på 5 minuter direkt i butik och den 5:e var helt felfri än så länge -peppar peppar- och TPH skötte sig utmärkt och var mycket tillmötesgående.

Håller man det hela på en proffsig nivå så löser det sig alltid. Får du problem med någon säljare så tackar du för dig och ber om och prata med chefen vid tillfälle. Men beter man sig som någon clown så får man skylla sig själv lite ;)

12. venuspassagen

venuspassagen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google pixel 8 pro
    Clown som jag är kunde jag inte låta bli att provocera lite extra när jag lämnade butiken ;) dock tycker jag att säljaren borde varit lite mer professionell, kunden har ju alltid rätt ;) hehe. Får gå till annan butik imorgon och DOA, inte mer med det. Ilskan har lagt sig och ser det hela som en smått komiskt historia - tror jag ärvt lite av sonens adhd eller är det tvärtom ;)

13. CaptainC

CaptainC Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 319

MINA ENHETER

blev många quotes där.

Malmö i stan var det där dem sa det. vet inte om jag missuppfattade dem då min fokus låg i att få ett presentkort och de va till de 4 som ville köpa en hox de pratade med. men efter som fler intygar att det är säljstopp så borde det ju ligga någon sanning i det, och de som talar emot är att den fortfarande går att beställa i webshop och andra PH butiker i landet.

nåväl vart inne idag igen och fick en :eek: ip4s :eek: .

Nu börjar den ivriga väntan på 2012 android flaggskepp från androids flaggskepps tillverkare !!

14. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

14 dagars doa? I elgiganten i Linköping säger att HTC har 7 dagar som alla andra.. Vad gäller? Min kompis fick inte doa dag 9 där

15. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

HTC har 14 dagars DOA:

Från mitt mail:

Bli medlem eller för att visa innehållet!

16. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 397
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Vid DOA behöver inte hela paketet bytas ut, bara de delar som är defekta (telefonen). Ibland gör dock säljare det lätt för sig och byter hela kittet eftersom det är lättare och smidigare. Byts färgen på telefonen och det är skillnad på färgen på något tillbehör så ska hela lådan bytas ut.

Min DOA idag gick till på det sättet att telefonen byttes ut inkl. lappen med IMEI-nummer och "pappret" som är lindat runt kartongen. Alltså det med bilden på One X och lite info på baksidan.

När jag DOAde från vit till grå byttes däremot hela paket ut. Hoppas dock att detta var sista DOAn och att den nu börja fungera!!

TPHs beskrivning på varför de enbart erbjuder sju dagars DOA är eftersom det är vad dom kan erbjuda i butik, efter sju dagar skickas telefonen in till någon verkstad för att DOA-kontrolleras och sedan bytas ut. Alltså, istället för att den repareras så byts den i verkstaden. Detta brukar ta ca 1 - 1,5 vecka.

Den infon fick jag först från säljaren på TPH Kungsgatan 70, Uppsala och sedan bekräftat av HTCs support.

Aja gillar detta.
  17. Onkel Kostja

Onkel Kostja Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ok fast jag sa till att dom kunde kontakta HTC äng detta men dom hävdar att elgiganten inte har 14 dagar ändå

18. gl0biz

gl0biz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Elgiganten har ju 30 returrätt på allt utom abonemang och crap ju. retunera och få pengarna tbx och köp en ny lur

19. WeeMaan

WeeMaan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tror han har förstått det nu.. Men om inte så:
    Sony Xperia S!!!

20. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER