Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. MaXmeOliver

MaXmeOliver Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Bra sagt! Det är ju tydligt att HTC har stora tillverkningsproblem, och självklart ska de felaktika lurarna DOA:s. Vad som är DOA och inte är mellan köpare och säljare.

2. foxman

foxman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    79

MINA ENHETER

Det är faktiskt HTC Support som i 99% av fallen hänvisar till DOA garantin. Det räcker med att du ringer och påtalar ett fel så hänvisar dom till butiken där du köpt den för att få den utbytt.
    Dom är noga med att du gör det så fort som möjligt innan din DOA tid är ute.

Så jag vill inte tro att det är Swedroids defenition.......utan HTC.

3. xydix

xydix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

DOAnojja? Alla som kontaktar HTCs kundtjänst och förklarar problemet får ju svaret att lämna tillbaka den och få en ny?
    Sen hoppas även jag att HTC går ut med info snart. Vet inte om mitt problem är hårdvaru eller mjukvarurelaterat. Jag har tålamod att vänta på en uppdatering om dom kunde säga till mig att det kommer hjälpa. Jag sitter här och väntar på fraktsedel som jag troligtvis får på måndag och kommer nog att skicka in min telefon för att få den utbytt p.g.a. flimmer i stort sett hela skärmen (inte problemet när man trycker på den vilket jag iofs oxå har men det verkar de flesta ha) och fick svaret från kundtjänst hos TPH att den bör DOAs. Vad ska man som konsument göra? Skita i var tillverkare och säljare säger och låtsas om att telefonen är felfri?

Last edited: 14 apr 2012
  4. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

???

Jo men man måste ju kunna precisera sitt problem... "Öhhhh... DOA:P"

"flimmret" är en bugg med största sannolikhet och ingen DOA !!

5. xydix

xydix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har preciserat mitt problem. Och då säger kundtjänst att dom vill DOA telefonen. Är det HTC och TPH som har DOAnojja?

Jag läste igår att en tysk kille som påstår sig att han har fått en OTA? Och att de ska ha avhjälpt problemet.

Jag fårstår bara inte hur mjukvaran kan göra att skärmen ser ut som den är upplyst av ett gammalt lysrör som flimmrar.....

Har jämfört min telefon men en jobbarkompis telefon som iofs e TREbrandad men annars har vi ju båda V1.26 och hans flimmrar inte....

6. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jovisst finns det lurar som behöver en DOA.

"flimmret" vete tusan och det kan var en bugg.

Jag kan inte se "flimmret" men har också "befriat" min lur.

Men det här måste man ju diskutera med sin säljare under ordnade former utan att bli förbannad....!

7. xydix

xydix Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Självklart.
    I mitt fall fanns det ingen anledning att bli förbannad.
    Förklarade problemet, vi DOAr den sa han och nu väntar jag på min fraktsedel.
    Men man vill ju ändå vet om det går att lösa med uppdatering eftersom det är ett bra exemplar i övrigt.
    Vill inte lämna den på reparation för detta senare om det inte löser sig. Då tar jag hellre en ny nu när jag får DOA den.
    För man får väl en ny va?

8. wiz600

wiz600 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag får lov att DOA min hos telia. Glappar i skärmen, den knastrar som ett cornflakespaket. Funderar skarpt på att häva köpet och vänta på galaxy 3:an.........

9. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag kan inte avgöra det sk "flimmret"..... jag har inte sett det själv och jag är ganska säker på att det är en bugg och ingen DOA.

Men det måste man diskutera med sin säljare.....

10. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Hade ju underlättat för både HTC, säljare och köpare om HTC gick ut med någon info. Exempelvis vad som är mjukvarurelaterade buggar. Detta tror jag nog de har koll på i dagsläget.
    Då hade säljare och köpare vetat direkt vad som var vad och antagligen hade mängden DOA kunnat minskas markant.

Men som det är nu får de skylla sig själva. Man kan inte räkna med att en "vanlig" kund, som bara vill att telefonen skall fungera, skall behöva roota sin lur, och/eller kunna avgöra vad som är mjukvarurelaterade fel resp. hårdvarurelaterade.

Gemeneman är ingen tekniker. Hon/han vill bara att grejerna skall fungera utan problem.
    Detta med all rätta med enligt mig när man köper en 6 000 kronors telefon.

11. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Tjau jag noterar att inte Swedroids manskap lägger någon möda på det här utan låter det totalt "urarta"..... det är ju en simpel HTC-lur...;)

12. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

EDIT ev har man fullt upp att fundera kring "sandlådan", vem vet ???

13. Dodds

Dodds Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Du har inte sett problemen själv men ändå uttalar du dig och påstår dig vara säker det ät en bugg? Du verkar ha väldiga problem att acceptera att andra faktiskt har problem med sina telefoner och skriker ut doanojja, trollanklagelser och andra tingest till höger och vänster. En del kanske helt enkelt har fel på sina telefoner?

14. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nästa steg kanske är att kräva ett presentskort så att man kan köpa en HOX när alla barnsjukdommar har försvunnit? Som det verkar nu så kan man DOA efter DOA utan att kunna komma nån vart. Vad säger THP om detta?

15. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag är helt övertygad om att det här är en bugg efter att ha läst på både här samt hos XDA.

16. Gemini

Gemini Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du plun. Jag är övertygad om att jag har säkerligen en bugg. Har varit i kontakt med HTC 3 ggr angående mitt problem. Det är dom som har sagt åt mig att DOA vilket jag egentligen inte är så pigg på.

Mitt problem "screen starts jumping" Hittade till slut en amerikansk sida som mitt fel stod uppskrivet på.

Frågade om dom visste om mitt problem och om det eventuellt skulle komma en uppdatering i framöver som kunde avhjälpa detta fel. Deras svar var att dom aldrig har hört talas om det förut! Har gjort återställning 2-3 ggr vilket inte har hjälpt.

Tänkte att jag kunde leva med detta och hoppas på en uppdatering, men det var fram tills att telefonen började "tappa" simkorten och skärmen blev blå & grön.
    Gillar telefonen och jag ska dock inte ta en ny HOX. Väljer en annan modell.

17. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo jag ifrågasätter inte olika kunders behov av en DOA !

Men i ditt fall så är jag ett stort frågetecken ???

Kolla vad som händer om du startar om luren med att hålla ner Power-knappen 10 sekunder !

--

18. Gemini

Gemini Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har testat det också. Dock ingen förbättring. Det blir en omstart sedan så börjar den igen. Fick den i onsdags och jag fick detta mer elr mindre direkt.

Fick också aktivera mitt simkort i sambons iphone 4s för att min HTC inte hittade simkortet. Redan då ville tre DOA min telefon men jag tackade nej för att den fungerade ju.

EDIT: Oftast så verkar som att skärmen inte vet hur den ska ställa sig till vissa appar samt när jag surfar och börjar hoppa och detta håller i sig.
    Ibland är det i samband med att jag ringer.

Jobbigt när man inte får några vettiga svar av HTC. För jag skulle kunna vänta, men har insett att jag kommer bli nöjd med en helt annan telefon som har varit ute på marknaden ett tag.

19. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Jo men nu framgår det ju inte vad som strular ?

Har du bra täckning från din operatör ?

20. Gemini

Gemini Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ligger på -50 - 70dBm hemma har jag bäst och på stan, brukar ligga på -70 -80 på jobbet dock och ligger och surfar på 2-3 mbit/s. Hade kontantkort via tre i många år tidigare. Därav så var jag säker på att beställa via dom och ha bra täckning.

Tror max via surf här i stan är 6 mbit/s dock. Men min sambo har samma abonnemang och vi har samma täckning så det tror jag inte är problemet. Dock varför tre ville DOA min då var för att det var ett känt fel som gjorde att visa HOX inte kunde läsa simkortet.

Dock vill jag DOA min för jag orkar inte med alla fel atm då jag inte kan surfa. Går ju inte att läsa texter osv då allt hoppar och jävlas. Blir en stor gröt av skiten.