Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. armis

armis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har du något som styrker detta eller är det ytterligare struntprat?

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

2. Whey

Whey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Finns nog bekräftat på forumet hur pass överbelastad Tele2s nät är från övriga användare

Jag själv har 2 abonemang, ett från Telenor och ett från Tele2, dvs maxi erbjudandet

Jag har nu sutit flera dagar och jämfört dessa två abonemang och kan väl säga att Tele2 suger getpung kommer aldrig över 0.6mbit och det är otroligt slött att surfa.

Däremot Telenor på samma plast/tid med liknande telefon ger mig 3-3,5mbit.

Tele2 är otroligt överbelastad

3. KingLouie

KingLouie Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    64
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Telefon 2:
    iPhone 5s
    Platta:
    iPad mini
    Övrigt:
    Chromecast
    Kan bara bekräfta att Tele2 är grymt överbelastat, även här i Malmö.

4. Cliddo

Cliddo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Lider verkligen med de som valde Tele2. Reser mycket mellan Stockholm, Sundsvall och Umeå. Riktigt bra täckning med 3 och alltid 2-3 gånger snabbare än Telia. (Har telia via jobbet)

5. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Mjukvarubugg i Sense. Tror inte du får en HOX utan det. Byt launcher så slutar kameran flimra. Har funkat både för mig och för de som tipsade mig om det på XDA.

Last edited: 14 apr 2012
  6. Wazabi

Wazabi Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar som att jag ska vara lite glad för 6-8 veckors(!!!) leveranstid då? Htc kanske har fått rätt på vissa bitar tills min lur hamnar på tillverkningsbandet...

7. aframo

aframo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Vid hårt användning av mobilen (många appar öppna, internet,facebook,spel osv) är det en självklarhet att mobilen blir varm. Jag brukar ligga runt 40-45% som max, men nu vid 50% blev jag lite orolig då det va rätt varmt runt kameralinsen.

Och när mobilen blir varm, det är då buggarna kommer fram. Så som flimmer under surfande, "Läser in", kamera buggen som många har och lagg på mobilen.

För övrigt så är jag lite skeptiskt till signalstyrkan, vilket ni även kan se på bilden nedan. jag snittar 2-3 staplar som oftast, men jag verkar inte ha några problem under samtal. Men i vissa ställen ligger den självklart på nästan full styrka men då har jag som bäst haft -85dbm.

Annars funkar mobilen felfritt, men som ni ser på bilden visar appen att batteriet är överhettat. Doa eller ej?

8. wMathy

wMathy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tre har bäst 3G-täckning i Sverige, och nätet är aldrig belastat.

Allt du säger är struntprat. Har du ens haft 3? Har du märkt att nästan varenda jävla 3Kund här på forumet har förlängt sitt abonnemang? Och att 3 blir större för varenda dag som går?

Uttala dig inte om saker du inte har någon aning om, det är 2012 och inte 2004. 3 har Sveriges bästa 3G-nät, finns ingen annan operatör som ens kommer nära. Att deras rykte från 2004 sitter kvar kan det inte göra någonting åt, men 2004 så hade ingen annan operatör ens något 3G-nät, så de är först och bäst på 3G i Sverige, och har alltid varit det. Ingen operatör har byggt ut sitt 3G-nät lika fort som 3.

Därför andra operatörer har sämre nät än 3. 3 har vunnit täckningstesten sedan 2007 för 3G-nät, och 2009 täckte de över 99% av Sveriges befolkning.

Last edited: 15 apr 2012
  9. Sneaky

Sneaky Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    78

MINA ENHETER

Hur många gånger har du laddat? Har du kollat täckningen med andra mobiler?

När det gäller Tres nät verkar det inte vara överbelastat. Bor på Möllan i Malmö. Jag har mellan -50 och -70 dbm oftast. datahastigheten ligger mellan 3 och 5 Mbps. Kanske inte så högt som jag hoppats på, men knappast överbelastat heller. Naturligt att ett nät med många nya kunder blir pressat.

Tycker det är dags att Plun slutar uttala sig kategoriskt om nät han inte ens använder.

10. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Inget fel på 3 dessa dagar i städer, men kör själv Tele2 och har aldrig haft problem med dom genom alla år. Har ett par polare med 3 och där det skiljer sig är på landstället, där har 3 knappt täckning..

Sent from my HTC One X using Tapatalk

11. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Man får tänka på att HOX har rätt så dålig mottagning jf med t.ex. SXS. Jag har runt -75dBm med SXS men runt 100 med HOX. Testade med bredbandskollen, SXS snittar runt 7Mb/s medan HOX snittar runt 2MB/s, vissa ställe i stan (Växjö) tappar HOX signalen helt, Tegnér t.ex.)

12. Ariozo

Ariozo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Märkte just en sak på nya hoxen jag tog ut, när man skriver på tangentbordet så får man det knakade ljudet från haptic.
    Inte haft det på dom andra, så är det några flera som drabbats av det på sina hox?

Sent from my HTC One X using Tapatalk

13. Papazian

Papazian Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Doade min HOX och fick en ny igår. Avfärdade Sense snabbt (Förstår verkligen inte hur HTC kan ha missat hur buggigt det var) och har därmed sluppit laddningstiderna och flimret i notifikationsfältet. Dock har min nya HOX fortfarande problem att laddas ibland. Använde min gamla laddare från min X10 och den laddade först 2% under 2 timmar och sen bara 44% under 5 timmar. Ska testa med den medföljande laddaren inatt, men tycker det är ganska illa om den är inkompatibel med andra USB-laddare.

Min nya HOX är för övrigt också väldigt mycket känsligare för "färgvågor" när man trycker på vänstra sidan av skärmen. På min förra fick man trycka relativt hårt/medelhårt för att se fenomenet men nu räcker endast lätta tryck.

Får se om fler fel dyker upp, men känns lite tröstlöst att doa igen. Är inte särskilt petig av mig och kan överse många fel, men det som framför allt oroar mig att uppladdningen.

14. neverwhere

neverwhere Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Oneplus 8 pro
    Generellt sett är det inga problem att använda en annan laddare. Jag använder laddare från en Legend, Mini Pro och nån gammal Sonyericsson och märker ingen skillnad på laddning jämfört med den som kom med HOXen.

15. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Kika på din USB-laddare som följer med och se hur många mA den kan ge i laddström. Generellt så skadar det aldrig att ha mer. Dock kan laddaren bli överhettad om enheten som ska laddas är "dum". Dvs att de drar mer än vad laddaren är specad för.

16. aframo

aframo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Har detta med men det är inte så att det klickar till hela tiden vid tryck. Men självklart irriterande.

Kanske laddat den 10-15 gånger. Har jämfört med min gamla galaxy s fast den kör med
    Tele2. Rätt lika i siffror -90-99dbm. Hos en vän hade jag full mottagning på båda mobiler. På hox med 3 låg den konstant på -85dbm. På galaxyn hade jag 61-65dbm.

Mobilen kändes bra de första dagarna men då använde jag den inte lika mycket som jag gör nu. Och det är nu man märker att den börjar krångla.

En mobil ska väll inte behöva bli varm direkt för lite surf. Koppla ur laddaren precis och nu i skrivande stund märker jag hur varm den blir efter att skrivit detta i 10min. Batteriet har redan ätit 25% och ligger på 49.5 grader
    Har haft mobilen i 10 dagar

17. timebandit

timebandit Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Även om laddaren ger 1A så kanske den bara laddar med 500mA ändå!

Köpte en Belkin laddare, 2st 1A portar men den laddar HOXen i USB läge ändå. Först när jag bytte till originalladdaren så blev det AC laddning och laddningen gick snabbare.
    Det har tydligen med att göra hur kablarna sitter för USB porten. Tydligen kan man koppla ihop D+ och D- för att göra så att det blev mer rätt.
    Tyvärr säljs det inga kablar som är D+ och D- sammankopplade för det är tydligen ingen standard. Dessa kallas då för laddkabel och inte datakabel eller dyligt.

Så ni med långsam laddning, kolla under batteridelen i telefonen och se om det står USB eller AC när den laddas.

18. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

precis byt ut min telefon till en ny (doa) meny och home touch knapparna lyser starkare än bak knappen, normalt?, vid helt svart bakgrund i en helt mörk rum med lysande touch knapparna så lyser de lite upp mot skärmen, normalt? vad kom ni fram med notificationsfält grafik buggen, e de software eller hardware problem?

19. venuspassagen

venuspassagen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google pixel 8 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google pixel 8 pro
    Jag skulle med 99% säkerhet säga att det är en mjukvarubugg då jag har haft samma problem på 4 stycken telefoner samt att syrran, hennes man och deras 2 barn har samma problem med sina - 8 stycken med samma problem, byter man launcher så försvinner det - förmodligen något med Sense.

20. htc_hd2

htc_hd2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

tack för svaret, du vet inget och de andra jag hade kanske?