Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 173
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Väldigt mycket olika upplevelser när vi DOA;t.
    Själv Doade jag en vit (mot en grå, som tydligen varit svårt för andra) hade problem med limmer vid tryck, samt att skärmen låg högre vid det övre vänstra hörnet. Säljaren blev "väldigt nöjd" när jag hade pappret som satt runt kartongen, samt id-stickers med mig, sen böt vi bara lur rätt av, inga sladdar lurar eller lådor, bara pappersbitar och telefoner.
    Cred till den mycket lilla TPH-butiken i Norrtälje!
    En nöjd kund är en återkommande kund!

2. DroidJunkie

DroidJunkie Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3 397

MINA ENHETER

Är inne på min tredje HOX nu. Han hade DOA:t fem st fram till lunch...suck. HTC kommer verkligen inte öka vinsten om detta fortsätter...

3. Gnadock

Gnadock Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    HTC 10

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC 10
    ROM:
    Insertcoin
    Nä, men det är första batchen som är kass.. vi inväntar ju den nya.

4. mattemaz

mattemaz Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    52

MINA ENHETER

Jag beställde en vit förra veckan ifrån cdon. Och statusen ändrades igår till packas. Så jag borde nog få min imorgon :D
    Känns som andra batchen måste kommit nu då det är många som verkar få sina HOXar i slutet av denna veckan.

5. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Kommer bli naaaajs! Har samma status på cdon som dig :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. estiswe

estiswe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P20 pro
    Jag har fått ett märkligt fel på sistone som jag tror är mjukvarurelaterat. När jag spelar upp musik och har mobilen kopplad till en bluetooth högtalare får den helt plötsligt spratt och börjar byta låt varje sekund, volymen ändras osv, Detta händer både med stock musik-appen och spotify. Ända jag kan göra är att starta om mobilen. Någon annan som fått liknande fel? Väntar fortfarande på min första DOA då mobilerna var slut hos tre när jag var där.

7. Erjo

Erjo Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hämtade ut min andra HOX igår efter DOA:t för flimmer på skärmen.
    Hade inte riktigt tid att kontrollera telefonen i butik då jag var där strax innan stängning. Kommer hem och inser att den är värre än min gamla. Räcker med en lätt touch på skärmen så uppstår vågor i mitten av displayen :(

Men skam den som ger sig. Blir DOA igen och hoppas få av en bättre leverans.

8. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 387
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, för då lär jag ju DOAt sjukt många gånger och den lär ha samma värde som One X då ju. Egentligen får jag ju byta nu, men men och jag hoppas att man får byta iaf, förstår inte helt varför dom skulle säga nej.

Hoppas att nästa batchen till Sverige blir bättre, de måste ju lära sig efter några problem!

9. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    DOA:r du den för felet du anger här? Har du provat hård omstart? Kontaktat HTC support?

Tragiskt att den största tråden i detta subforum ska heta "Någon till som fått en DOA?" Ibland känns det som om det gått inflation i DOA.

gripen gillar detta.
  10. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Det mest tragiska är väl ändå att HTC har släppt ett gäng telefoner till slutkund som är behäftad med diverse barnsjukdomar. Tur nog så sitter inte alla hemma med knuten näve i fickan och sväljer detta med hull och hår. När så många pro-sumers rage:ar i en tråd, så finns det en gnutta sanning i detta :)

11. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tror du att vi DAO for DOAndets skull? Man vill ha nåt som fungerar, hårdvaru eller mjukvaru. Vill jag vara testkanin kan jag själv ringa till HTC och allmäna mitt intresse. Många av oss vill inte hålla på roota och flasha våra nyinköptad tel. Själv vill jag bara f#nskapet ska fungera, inget annat. Allting som kan gå fel, men om man vet att man får ett felaktigt ex. från dag ett så är chansen större att den lägger av efter två månader, varför krånglar när man har rätten att få en väl fungerande tel? Inflation eller ej, DOA ska man göra om man uppleva att ett fel kan påverka din användning av tel.

Edit: Alla pratar om att felet kan åtgärdas med en uppdatering. Men hur vet Ni att just det felet som jag upplever kommer att fixas av HTC? Ingen vet.

Last edited: 17 apr 2012
  12. LaRoux

LaRoux Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Blev sugen på en HOX (Döpa om till HOAX kanske?) men efter att ha läst om alla dessa problemen så blir det en ny diskmaskin istället.

Sent from my U20i using Tapatalk

13. Cynic

Cynic Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag va skitnöjd
    Inte längre. Efter ett par dagar så knarrar telefonen nå sjukt när jag trycket "lätt" på displayen och de tre knapparna. Det är som om glaset är löst längst ner och när man trycker så sjunker den ner i höljet och gör att det knarrar..

Blir en DOA ändå då... bläää

albinsson och Gabe gillar detta.
  14. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Levererar HTC skit så ska de ha skit också, hade Samsung eller Apple levererat samma taskiga dynga utan kvalitetskontroll hade de också fått skit. Man ska inte sitta tyst som konsument och finna sig i att få defekta produkter bara för att tillverkaren har så bråttom med att få ut sakerna på marknaden så de skiter i allt vad kvalitetskontroll heter

15. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det har inte slagit dig att antalet DOA kan bero på att HTC slarvade med kvalitetskontrollen? Jag anser att man inte ska DOA vid lättare mjukvarufel/buggar men hårdvarufel ska och bör DOAs. Det är även det rådet HTCs support ger. Så det tragiska är att HTC slarvat med att kvalitetssäkra sin telefon innan den skickades ut till kunder, inte att det pratas mycket om det på det här forumet. Om det stör dig kan du väl bara sluta läsa den här tråden så blir alla nöjda och glada till slut. Avslutningsvis kan sägas att HOX är en grym(!) telefon när man får ett bra exemplar!

16. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag citerar dig men svarar alla som gick i spinn på min kommentar.

Jag följer inte denna tråd slaviskt, man ser att den är störst i listningen av trådar under One X - Allmänt.

Jag har sett, kanske inte specifikt i den här tråden, frågor om ifall ägare ska doa sina telefoner pga. de mest underliga anledningar, en skrev att den buktade ut på baksidan, nån annan att dioden bakom högtalarhålen lyste i 1 hål, andra i flera hål och ibland tydligt i ett hål och diffusare i andra. Regnbåge när man trycker för hårt på displayen, det kan jag få på alla mina telefoner och displayer.

Jag kan förstå att ingen vill skicka iväg telefonen till oftast Anovo och få vänta på sin telefon i veckor och för mig känns det som att somliga letar fel (med lupp) på telefonen för att hinna få den som doa innan tiden löpt ut för den möjligheten

Jag har kikat i denna tråd och liknande emellanåt för att snappa upp barnsjukdomar, jag har en One X själv och det har även frun men jag skulle aldrig doa för att displayen sitter lite lite snett eller för att det lyser i ett, två, tre, fyra eller fem hål. Däremot väntar jag in första uppdateringen med förväntan, jag är inte 100% nöjd jag heller.

För många av oss är fem - sex tusen mycket pengar men köp en bil för 300 000 och förvänta dig en felfri bil, lycka till säger jag, och försök doa den

gripen gillar detta.
  17. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    691
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    riktigt tråkigt att se er alla med såna problem.. fattar ej hur htc och kvalite plötsligt är nåt man inte kan skryta med längre.. känns som min desire kan jag ha ett bra tag till.. ingen vits att hålla på med doa mobiler :(

18. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jepp, därför rek. jag att folk kräver tillgodokvittot om det går. Köper då en HOX när HTC har rett ut alla problem.

Osb! ska ändå ge en ros till HTC pga hur de hanterar situationen. Ett bra företag är inte ett företag som säljer felfria produkter utan ett företag som kan ta hand om sina kunder när problem uppstår.

Last edited: 17 apr 2012
  19. bYkICr

bYkICr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag tycker att du gör en olyckligt jf där. Om en billtillverkare så släppa en modell som inte ens går att köra så tror jag att den tillverkar konkar på direkten, samt att det finns ingen biltillverkare har em DOA policy. Men finns det fel med bilen, så ska tillverkar fixar felet. Men om felet är så pass allvarligt så skule jag tro med lagen i ryggen kunna häva köpet (obs! tror).

Min HOX startades inte ens, om jag hämtar min bil och den inte startas så skulle jag naturligvis kräver att säljare fixar felet och kompenserar mig för oväntad förlust.

Varför jf du inte en HOX och ett köpa ett hus, när du ändå är på G?

20. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 210
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Jag skulle vilja att du trycker på min Zte Blade samt iPhone 4S och försöka framkalla regnbågseffekten. Det jag stör mig är alla som försöker förminska problemen med One X och kallar det för "DOA-nojja".

Förväntningarna på One X är höga eftersom det är flaggskeppet i HTC:s sortiment. Att släppa ifrån sig såna telefoner med renodlade hårdvarufel. Självklart ska de ha kritik för det. Hade de sålt One X för 1000 kr, då kanske vi inte kunde klaga på detta sätt.

På samma sätt som KingLouie skyddar "Vi som är nöjda med vår One X :)" måste jag säga, har ni inget vettigt att säga i denna tråd. Skriv inte i den. Mobba inte våra forumbröder och forumsystrar.