Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. Tobias_W

Tobias_W Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag fick en telefon av senaste batchen (SH253W grå) och även denna hade problem. GPS:en var som en brunstig tjur och flängde runt överallt på skärmen. Försökte använda den som bil-gps, men då jag fick höra saker som "gör en u-sväng" när jag körde på motorväg utan att ens se vägen den trodde jag befann mig på fick jag nog. Har nu testat 4 telefoner var de två första hade gula fläckar och de två sista hade dåliga gps:er. Så nej nu orkar jag faktiskt inte mer. Gillar verkligen telefonen och Sense, men nu blir det till att byta ut den mot en S3:a. Det var inget problem på 3 iaf. Han skulle dessutom se till att jag fick en blå så nu är jag nöjd och glad igen.

Tycker verkligen att det är synd att HTC misslyckas när de är så nära att göra en helt underbar telefon. Dessa kvalitetsbrister skadar ryktet och sånt tar tid att bygga upp. Har ni fått en perfekt telefon så tycker jag att ni ska vara sjukt nöjda. Jag lyckades tyvärr inte hitta någon...

2. markisen

markisen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Frugan fick liknande problem på sin HOX. Lämnade in den för tre veckor sedan i Tele2 butik. Den skickades på lagning då DOA tiden gått ut. Status är fortfarande att man väntar på reservdelar, efter tre veckor alltså.

3. Phoenix95

Phoenix95 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Är det någon som fått en DOA från de senare batchen? Och från vilken butik har ni handlat då?

Skulle vara jätte tacksam om någon kunde svara på den frågan. Man känner sig osäker när det är så många problem med telefonen.

4. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Fan va trist.. Tragiskt när det är Slut på reservdelar...då har man fått för många reklamationer o_O

5. mbs

mbs Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    452

MINA ENHETER

Då är det dags att få telefonen reklamerad, kan de inte åtgärda felen inom en rimlig tid, så har man rätt att reklamera.

6. nire431

nire431 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Samsung galaxy tab 3 10.1
    Köpte en htc one x idag ifrån en tele2butik en vit, av den nya batchen använt den nu 3-4 timmar och ser absolut inga fel på den. Beter sig precis normalt! Men återstår att se om ett par dagar.

7. Tobias_W

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag har precis doat från senaste batchen. Gps problem...

8. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:
    Hur kan jag se på om det är fel på min hox? det jag har sett hittills är inga problem iaf. men säg gärna hur jag skall undersöka den. För har ju som sagt bara 7 dagar på mig.

9. Scream112

Scream112 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Min ligger och laddas just nu. Stod att man skulle ladda den innan användande så fan jag är svag och gör väl det då :P

Jag råkade dock när jag kände på luren, som för övrigt känns fantastiskt, sätta igång den. Vid den "upplåsnings-skärmen" som man kom till så kände jag omkring på kanterna av displayen då folk pratat om "vågor" när de klämt lite på kanterna utav display/telefon. Jag fick samma åkomma, speciellt runt området där mini-usb skall anslutas, alltså laddaren, samt vid volym knappen på andra sidan. Även med tummen mitt på displayen, med lite tryck på baksidan telefonen ute vid kanten uppstår detta fenomen. Vad jag tycker är dock att detta är normalt vid användande utav LCD-display, vilket jag iofs inte har så bra koll på vilka andra mobiler som har. Vid vanligt användande har jag svårt att tänka mig att jag NÅGONSIN kommer trycka/klämma på sådant vis att dessa vågor uppstår. Min teori till VARFÖR dom uppstår, utöver att det är en LCD display, är för att Gorilla Glass 2.0 är tunnare än 1.0. Såpass att glaset sviktar mera vid tryck, vilket då trycker mot LCDn och ger våg-effekten. Alternativt, och kanske mera troligt, så sviktar SKALET bakom och med komponenter på insidan/bakom LCDn som trycker mot glaset vilket igen, ger denna effekt, speciellt när man får det även vid tryck från baksidan, med tummen i mitten av gisplayen.

Prova gärna, kläm bara inte som en galning. Jag fick det vid vad jag upplever som rätt så varsamt klämmande runt om kanterna av telefonen och displayen. Men igen, det bör vara naturligt, gå fram till en LCD tv (notera: INTE LED) och tryck på glaset/displayen på den, så uppstår EXAKT samma symptom.

Jag skall dock, ringa till HTC support, mest av nyfikenhet och diskutera symptomen för att se vad de säger om saken. Vad jag förstått från andra så har de eventuellt ändrat inställning från att det inte skall vara så, till att det faktiskt SKALL vara så. Säger de dock till mig att det jag beskriver är något som de till 100% vet med sig ej skall finnas, så kommer jag ÖVERVÄGA att DOA den. För helt ärligt, jag är skeptisk till om det verkligen är ett "fel" som vissa verkar påstå. Jag tror mer det är folk som är ovana vid hur en LCD kan bete sig.

Väntar nu spänt på att min skall ladda klart, så man kan börja använda den! :D

10. albinsson

albinsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

När det uppkommer på vänster sida men inte på höger sida drar jag slutsatsen att det inte ska behöva vara där..

Skickat från min Nexus S via Tapatalk 2

11. Tobias_W

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Men One X har Gorillaglas 1...inte 2 vad jag läst. Bara Galaxy SIII som har Gorillaglas 2 mig veterligen. Däremot så har de "limmat" skärmen på glaset. Att det blir vågor när man trycker hårt är ingenting jag såg som ett problem. Som du säger uppstår det på de flesta mobiler jag har provat (förutom min Desire, men där var glipan mellan skärm och glas rejäl på gott och ont). Nåväl en kalastelefon när man får den i perfekt skick. Det är dock svårt att hitta dessa ädelstenar :-). Själv fick jag nu ta en ful samsung (blå). Hoppas den ser bättre ut i verkligheten än på bild. Kommer sakna kameran i One X samt skärmen...

12. Scream112

Scream112 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enligt wikipedia har den iaf gorilla glass 2.

Nej jag vet inte men då det är LCD har jag svårt att tro att det finns folk som fått exemplar där inga vågor uppstår om man trycker och pressar utåt kanterna. Är ju röd dag idag, så kan inte ringa och höra med HTC fören imorgon, men känner verkligen ingen nöd att byta ut den enbart på grund utav detta.

13. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Dö då trådjävel

P.S kan man radera sina trådinlägg så att den slutar dyka upp i "Visa trådar med mina inlägg"?

14. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Jag tycker det är härligt att se att min tråd lever vidare så folk får upp ögonen vilken katastrof lur HTC levererat så de kanske har lite bättre kvalitetskontroll vid nästa telefonlansering :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

15. nire431

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb

MINA ENHETER

Telefon:
    IPhone 6s plus 64gb
    Platta:

Fick en telefon utav senaste batchen och absolut inga problem, man kan liksom inte sitta att granska den i minsta lilla hörn och springa som finns i telefonen. Gör du detta när du köper en bil? Kolla minsta lilla märke överallt på hela bilen.

16. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 368
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Kul att du fick en felfri telefon men det går inte att blunda för att One X måste vara den mest problemfyllda lur HTC lanserat. Så bristande kvalitetskontroll som de haft är sorgligt. Skulle inte tro att du hade accepterar en massa fel på din lur om du haft det. Eller skulle du bara sitta tyst och acceptera det?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

17. Frippem

Frippem Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Funderar på att lämna in min på reparation för att gps är kass.
    Den hoppar 100-200 meter och pendlar mellan 0 och 4 satelliter.
    Någon som haft sin inne på reparation nyss o har lite koll
    på hur lång tid det kan ta?

18. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Dom brukar säga 2 veckor.

19. rajjejosefsson

rajjejosefsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har haft min inne på lagning sen ahh ja har tappat räkningen nu men har gått över 1 månad nu.... och kommer dröja 2 veckor till då de väntar på reservdelar, då de skall fixa flimmret på min hox.

20. fluppen

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Kräv att få ut ny telefon!