Fråga: Någon till som fått en DOA? :)

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av easycure1974, 3 apr 2012.

1. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

LED och LCD tv är exakt samma sak, enda som skiljer är att på en LCD tv lyses LCD panelen upp av lysrör och på en LED tv lyses LCD panelen upp av LED's istället så det funkar på båda typer av tv apparater då endast ljus källan skiljer sig åt. telefoners LCD paneler lyses oxå upp av LED's så även det är mini LED tv's :)

ont: min telefon lider av samma åkomma samt en gul fläck nere i ena hörnet. orkar inte byta den eftersom den troligen kommer gå på lagning och komma tillbaka ännu värre.

2. kicken

kicken Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84
    Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9

MINA ENHETER

Operatör:
    vimla
    Telefon:
    note 9
    ROM:
    stock
    Hej Hej
    Har sj en grå HOX från första batchen, halebop.
    Har funkar sen dag 1 och är himla nöjd med den, har aldrig märkt några fel på den. Men om man letar fel på den så får jag också dessa vågor på skärmen om man trycker på sidorna av skärmen, men inget jag märkt innan jag läste om det här, men inget man märker vid normal användning så varför dota för en sån grej.

Är som sagt himla nöjd med mig och det ändå som fattas nu är ett smidigare sätt att roota o lägga in nya rooms med, saknar ARHD från den gamla goda tiden med HTC DHD :-)

Last edited: 10 jun 2012
  3. rajjejosefsson

rajjejosefsson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kan man få de tro?

4. aframo

aframo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Polarn har sin one x från realese dagen, alltså första leveransen. På hans uppstår inga vågor, men om man verkligen tar i så framhävs det väldigt väldigt lite. Likadant med den jag fick från första leveransen fast den hade tyvärr andra problem.. Av de 5 jag haft till ägo måste jag säga att den 1:å vart i bäst skick.

Fast visst nu på de senaste batcherna ligger skärmen väldigt tajt på vänster sida.

5. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Du ska inte behöva vänta så länge, vet inte riktigt vad köplagen säger om det, men det måste finnas nån form av gräns när rimlig väntan överskrids..

Klaga och se vad som händer... Annars kolla upp det med ARN..

6. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Får flimmer på hela vänstra sidan vid användning av nav o maps. Behöver inte trycka. Första batchen.

7. RickardCK

RickardCK Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kornighet på display

Fick äntligen min nya HOX och vid en första anblick verkade allt vara OK. Men så upptäckte jag att bilden verkade vara "kornig" vid vissa färger. Så jag laddade ner Dead Pixel Test för att bekräfta min teori. Då upptäckte jag även en gul fläck i övre högra hörnet.

Testade olika färger med detta program och vid den gråa färgen framhävdes kornigheten i bilden väldigt mycket. Nu ser jag detta problem varje gång jag använder telefonen. När jag ska ta ett foto ser man att bilden är kornig, och att dessa små små prickar över hela displayen är kvar på samma ställe när jag rör med kameran. Dessa kan man även se när jag kollar på filmer och när det visas framförallt gråa och blåa bakgrunder.

Därför undrar jag ifall någon annan upplever detta och vad det kan bero på. Visst, gula fläckarna har jag hört mycket om och det stör jag mig inte så mycket på men kornigheten, det gör att telefonens display förlorar sin fantastiska skärpa som jag gillade så mycket.

Men för övrigt verkar telefonen vara ok. Tog mer än 2 veckor för att få en ny telefon och det var andra gången jag skickade in den. Vet inte om jag orkar vänta på en ny och chansa att få ett ännu sämre exemplar.

Borde man istället kräva en Samsung Galaxy S3 och vilken är att föredra?

8. mikaelgo

mikaelgo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Älskar verkligen Hoxen men jag gav upp till slut efter 12 DOA. JAg kan bara gratulera alla som fått ett fungerande ex. (som min polare) Jag bytte till SGS3 och jävlar vilken telefon. Om du är sense4-diggare som jag så är det småsaker som du kommer störa dig på, men man vänjer sig. Den grym! Snabb som satan, den multitaskar som en gud vilket jag inte tyckte HOXen gjorde. Sen saknar jag skärmen hos HOXen som är något ljusstarkare. Kamerans bildkvalitet däremot upplever jag bättre i SGS3an, och då älskade jag HOXens kamera som har ett bättre interface, men men summa summarum. Jag är i det stora hela mer nöjd med SGS3 när det gäller användaupplevelse och oron att hitta hårdvarufel.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

9. kopbem37

kopbem37 Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Varför gnäller alla på HTC haft flera styckna aldrig haft ett problem med telefonen eller programvaran

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2

10. Aja

Aja Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    93

MINA ENHETER

Läs i denna tråden så bör det bli rätt uppenbart.

11. RickardCK

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svaret! Det finns väl ingen DOA hysteri med SGS3 dvs man bör väl få en välfungerande exemplar redan första gången. För anledningen till att jag kommer välja den är för att slippa DOA varje gång och vänta 2 veckor för varje gång.

Kan någon kolla ifall ni också ser en kornighet i bilden vid gråa/blåa färger som är på själva displayen och inte rör sig med bilden. Vill bara vara säker att det är ett nytt problem och att det inte fanns på min gamla HOX.

12. Janne303

Janne303 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    501
    Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq / Halebop / Fello
    Telefon:
    Xiaomi 14 Ultra
    Telefon 2:
    Sony Xperia 1 IV
    Läs i deras forum så ser du att en hel del har DOA där med. Inget unikt med just HOX.

13. fluppen

fluppen Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    426

MINA ENHETER

Kika på LG Optimus 4x, den ska vara bra tydligen, grym spec på den också.

14. paulreedsmith

paulreedsmith Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    477

MINA ENHETER

Jazzzzzå! :D

Lovar att äta upp min lur om DOA-tråden om S3 kommer upp i över 1500 inlägg. Är 38 inlägg en månad efter den släpptes, och verkar vara runt 5 DOA-fall. Och då verkar det ändå som några av idioterna som DOAr HOXar hit och dit börjat härja där med.

o_O

15. mikaelgo

mikaelgo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Grattis.....

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

16. RickardCK

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Finns det någon skillnad på skärmen mellan den vita och blåa versionen av SGS3?

Anledningen till att jag undrar är att t.ex. på iPad så har den vita versionens display en blå "tint".

17. Avarell_Dalton

Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    743
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Nu är du lite galet va? ;-) Eller om det är swedroid som är det, mycket strul nu

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

18. estiswe

estiswe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P20 pro
    Är det någon som har TRE och som fått byta till en annan modell efter ett antal doa? Jag har doat två telefoner och nu har min tredje HOX börjat strula och visa samma fel. Jag ville då använda rätten man har att byta till en likvärdig produkt då jag tröttnat på att HOXen inte funkar.

Fick till svar att det inte går då det måste vara samma telefon som ska på reparation tre gånger? Tycker det låter mkt märkligt och det verkar ju som att TPH låter folk byta?

Någon som kanske är bättre än mig på konsumenträtt som kan ge mig ett svar?

19. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 377
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det är som du fått reda på, det finns inget som säger att du ska få byta modell om du får en ny direkt.

Om din fjärde modell skulle börja krångla kan man dock tycka att de borde låta dig byta modell. Så, DOA den du har nu och börjar den krångla, be att få göra en reklamation så ska det nog lösa sig.

Skickat från min Samsung Galaxy S3 via Tapatalk 2

20. estiswe

estiswe Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Telefon:
    P20 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    P20 pro
    Den jag har nu är några månader gammal så DOA går inte. Jag kan ju skicka den på reparation men jag är så less på att en high-end lur inte är bättre så jag är inte sugen att vänta 3 veckor på att få tillbaka den då den troligtvis kommer ha fel som kvarstår.

Det enda jag egentligen undrar är ju ifall man kan räkna doa som en reparation, kan man det har jag ju rätt att byta, men det verkar ju som att så kanske inte är fallet trots allt?

//Estiswe