Min ligger och laddas just nu. Stod att man skulle ladda den innan användande så fan jag är svag och gör väl det då
Jag råkade dock när jag kände på luren, som för övrigt känns fantastiskt, sätta igång den. Vid den "upplåsnings-skärmen" som man kom till så kände jag omkring på kanterna av displayen då folk pratat om "vågor" när de klämt lite på kanterna utav display/telefon. Jag fick samma åkomma, speciellt runt området där mini-usb skall anslutas, alltså laddaren, samt vid volym knappen på andra sidan. Även med tummen mitt på displayen, med lite tryck på baksidan telefonen ute vid kanten uppstår detta fenomen. Vad jag tycker är dock att detta är normalt vid användande utav LCD-display, vilket jag iofs inte har så bra koll på vilka andra mobiler som har. Vid vanligt användande har jag svårt att tänka mig att jag NÅGONSIN kommer trycka/klämma på sådant vis att dessa vågor uppstår. Min teori till VARFÖR dom uppstår, utöver att det är en LCD display, är för att Gorilla Glass 2.0 är tunnare än 1.0. Såpass att glaset sviktar mera vid tryck, vilket då trycker mot LCDn och ger våg-effekten. Alternativt, och kanske mera troligt, så sviktar SKALET bakom och med komponenter på insidan/bakom LCDn som trycker mot glaset vilket igen, ger denna effekt, speciellt när man får det även vid tryck från baksidan, med tummen i mitten av gisplayen.
Prova gärna, kläm bara inte som en galning. Jag fick det vid vad jag upplever som rätt så varsamt klämmande runt om kanterna av telefonen och displayen. Men igen, det bör vara naturligt, gå fram till en LCD tv (notera: INTE LED) och tryck på glaset/displayen på den, så uppstår EXAKT samma symptom.
Jag skall dock, ringa till HTC support, mest av nyfikenhet och diskutera symptomen för att se vad de säger om saken. Vad jag förstått från andra så har de eventuellt ändrat inställning från att det inte skall vara så, till att det faktiskt SKALL vara så. Säger de dock till mig att det jag beskriver är något som de till 100% vet med sig ej skall finnas, så kommer jag ÖVERVÄGA att DOA den. För helt ärligt, jag är skeptisk till om det verkligen är ett "fel" som vissa verkar påstå. Jag tror mer det är folk som är ovana vid hur en LCD kan bete sig.
Väntar nu spänt på att min skall ladda klart, så man kan börja använda den!

Click to expand...