Någonting suger ut mitt batteri?

Diskussion i 'Legend' startad av B3ngtarne, 12 jul 2010.

1. Annna

Annna Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag laddar min telefon varje natt, men behöver inte göra det.
    Min användning per dag är spotify 2 timmar, tala 1 timme, 20-30 sms, facebook 15-30 min, "lek" 2-4 timmar, stänger av och på skärmsläckaren i princip hela tiden när jag har den på mig, älskar att titta på nallen ;) Jag har dessutom ca fem widgets som ständigt är på.
    När jag ska lägga mig har jag 40-60% batteri kvar. Min telefon är helt orginal, fått två uppdateringar varav den sista är den dåliga.
    Allt detta gör att jag är helt nöjd med min batteritid :)

2. Opto Prime

Opto Prime Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Ohhh! Hade varit riktigt nöjd med den batteritiden! Har nu även stängt av WiFi = allt som kan dra ström ordentligt.Har ett fåtal appar installerade och i övrigt original OS (ingen ändring öht). Får se hur det verkar nu, men ska allt behövas vara avstängt för att slippa ladda minst en gång/dag så känns det ganska fjuttigt att ha alla dessa options som en smartphone har. Verkar som att det är ganska olika kapacitet på batterier i samma modellserier?! Nåväl, får se hur det går. Fingerscrossed

3. Annna

Annna Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja, det verkar som att alla har olika bra batteri och att det handlar om tur för att ha bra batteritid. Jag har alltid haft som vana att ladda min telefon över natten sen min första tegelsten så för mig hade det inte heller spelat någon roll om jag behövde ladda en gång om dagen, men alltid bra om man glömmer!

Något jag gick på i början var taskkiller och det drog batteri lustigt nog.

Håller tummarna för dig! Men, känns som att det är bättre att använda nallen fullt ut och ladda en gång per dag? :)

4. Opto Prime

Opto Prime Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

OK, nu kan jag konstatera att med mobilt nätverk-WiFi-3G på off så håller batteriet riktigt bra. Men har ändå beställt ett 1500 mAh batteri "just in case" ..... Tack för alla tips!