googles egna väntar jag med spänning på, hoppas bara att den blir någorlunda anpassad till Sverige (se bl.a. artikel i Ny Teknik...)
Problemet med Googels varaiant är ju att den laddar ner kartor hela tiden. Så har man inte fri data (som jag) så blir det dyrt. Kör också co pilot, funkar perfekt, ska nu se om jag får in fartkameror också!
Någon vänlig som kan skicka PM med det där som flyter i viken? Vill kolla in så jag kan köpa sen när det är möjligt.
Läste någonstans här på Swedroid att rutten man väljer ut kommer cachas så att du kan gå in i offline läge eller om du händelsevis skulle tappa din täckning. Dock måste du koppla upp dig varje gång du ska få fram en rutt, men å andra sidan så får du alltid uppdaterade kartor
Hmmm. Har nu efter 100 sorger & bedrövelser hittat kartor som jag lagt in i telefonen & CoPilot har packat upp dem. MEN jag får ingen låsning från GPS, det står bara latitud 000000 & longitud 00000, var ställer man in vilken GPS som CoPilot ska använda ? GPS är påslagen & funkar i andra program (Nav4All).
Tjo. Nu funkar CoPilot med nya svenska kartor. Det räckte med en omstart så funkade det. På något sätt så var GPSen låst, hittade ingen process som använde den, men en omstart gjorde susen.
Om man använder CoPilot live med segel på. Uppdateras det eller måste man byta ut seglen vid ny säsong? ^.^